Acura je na Salonu automobila u Njujorku predstavila koncept svog novog modela nazvanog ZDX. Reč je o SUV-kupeu, što znači da ovaj automobil direktno napada BMW X6
Acura je na Salonu automobila u Njujorku predstavila koncept svog novog modela
nazvanog ZDX. Reč je o SUV-kupeu, što znači da ovaj automobil direktno napada BMW X6
Ako je tehnički reč o koncept vozilu, serijska verzija se, po rečima ljudi iz kompanije Acura, neće značajno razlikovati kada na jesen krene u zvaničnu prodaju.
Tada će BMW X6 dobiti pravog rivala u svojoj klasi, koju je teško definisati - SUV automobil u formi kupea. BMW, međutim, odlučno odbija da svoj model nazove SUV-om, već tvrdi da je on SAC - Sport Activity Coupe.
Kako god ih kategorisali, činjenica je da je reč o pravim lifestyle automobilima. Iako imaju i zadnja vrata, putnici na zadnjim sedištima ne osećaju se najkomfornije zbog kupeovske forme karoserije. Vozne karakteristike narušene su velikom težinom i visinom, dok visok klirens i pogon na svim točkovima opet ne obezbeđuju dobre off-road performanse.nazvanog ZDX. Reč je o SUV-kupeu, što znači da ovaj automobil direktno napada BMW X6
Ako je tehnički reč o koncept vozilu, serijska verzija se, po rečima ljudi iz kompanije Acura, neće značajno razlikovati kada na jesen krene u zvaničnu prodaju.
Tada će BMW X6 dobiti pravog rivala u svojoj klasi, koju je teško definisati - SUV automobil u formi kupea. BMW, međutim, odlučno odbija da svoj model nazove SUV-om, već tvrdi da je on SAC - Sport Activity Coupe.
Čist lifestyle
Kome je zaista potreban ovakav automobil? Izgleda nikome, ali to ni malo ne utiče na rast popularnosti ovog koncepta. Stoga će i Acura ZDX sigurno naći širok krug potencijalnih kupaca. Novitet je dugačak 4887, širok 1994 i visok 1570 mm - veoma slično dimenzijama BMW-a, osim što je ZDX niži za 12 cm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2748 mm, dok se na felnama od 20 cola nalaze pneumatici dimenzija 275/40 ZR20.
Kontroverzan izgled
Dizajn je prilično kontroverzan, iako će poznavaoci Acure odmah prepoznati porodičnu "njušku" automobila ove marke. Uz svu dobru volju, teško je pohvaliti prednji kraj, pri čemu ne stoji opravdanje da će se ZDX prodavati uglavnom u SAD, pa je dizajniran po volji američkih kupaca. Naime, prve reakcije u Sjedinjenim Državama su u velikoj meri bile negativne.
Ukoliko zanemarimo "njušku", ostatak vozila vrlo je atraktivan. Sama kupeovska forma uz velike točkove deluje veoma sportski, a hromirane izduvne cevi, panoramski krov, skrivene kvake zadnjih vrata i vrlo luksuzan enterijer doprinose dobrom utisku.
Vrh ponude
U skladu sa renomeom marke Acura, opremljenosti se malo toga može prigovoriti - tu su napredni sistem za detekciju vozila u mrtvom uglu, kamera za pomoć pri vožnji u nazad, satelitska navigacija sa glasovnim komandama, sistem AcuraLink Real-Time Traffic and Weather™, luksuzni audio sistem, itd.
Nije se štedelo ni kada je pogon u pitanju. Ispod haube smešten je V6 motor, čija se snaga preko novog šestostepenog automatskog menjača prenosi na sve točkove. Za vrhunsko držanje na putu zadužen je fantastični Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) sistem, poznat iz Honde Legend i naveliko hvaljen zbog svojih karakteristika. Podsetimo da je Acura luksuzni brend Honde, kao što Toyota ima Lexus, a Nissan Infiniti...
Sada ostaje da vidimo kako će se ZDX izboriti za svoje mesto pod suncem kada na jesen krene u prodaju - da li će biti prepoznat kao autentičan statusni simbol ili kao samo još jedan pokušaj "spajanja nespojivog".
(Vrele Gume)