Glavni adut nove Fieste definitivno je njen izgled, a radoznali pogledi prolaznika bili su dobar indikator kada je reč o atraktivnosti vozila. No što Fiestu odlikuje jeste varijacija na interpretaciju "kinetičkog dizajna", naravno u skladu sa segmentom kome pripada. Silueta Fieste je niska, sa izrazitom cab-forward konfiguracijom. Negativna posledica ovakvog dizajna je masivan i iskošen A stub koji u nekim slučajevima može da zakloni nailazećeg pešaka.
Ono što je sigurno je da su dizajneri Forda prilikom kreiranja ovog modela, imali na umu, pre svega, žensku populaciju, kao osnovnu ciljnu grupu za ovaj model. Fiesta je bez dileme jedan od najdopadljivijih modela danas kada je o B segmentu reč, a ta filozofija nastavlja se i kada govorimo o stajlingu enterijera.
Upotrebljeni materijali su zadovoljavajućeg kvaliteta, ali je malo više pažnje moglo biti pruženo završnoj obradi, baš kao i zvučnoj izolaciji. Dizajn instrument table je originalan, sa interesantnim rešenjima koja će se pre svega, svideti damama. Kada je reč o zadnjoj klupi, ona ne donosi dovoljno prostora za odrasle osobe.
Model na testu je pokretan četvorocilindarskim benzinskim Duratec motorom sa 16 ventila, zapremine 1,25 l i snage 82 KS. Naravno, jasno je da se ne radi o "hot hatch" verziji, ali su performanse Fieste sa ovim agregatom sasvim zadovoljavajuće za standardnu eksploataciju u gradskim uslovima.
Vožnja je "elastična" i prijatna, čak i na autoputu. Kultura rada, takođe, je na zavidnom nivou za agregat tako male zapremine, a sportski nastrojeni vozači pronaći će zadovoljenje u vidu "režanja" motora koje se stvara pri nešto višim obrtajima. Dodatno zadovoljstvo pruža i petostepeni manuelni menjač, koji oduševljava svojom preciznošću prilikom promene stepena prenosa.
Nova Fiesta, bez dileme, bolje se vozi od prethodne verzije, uprkos tome što je servo asistencija veoma izražena, te neutrališe potreban odziv pri oštroj vožnji. Ipak, nešto niže težište, 40 kg manja masa, kao i manji koeficijent otpora vazduha donose svoje benefite.
Naplaci prečnika 15 cola sa pneumaticima dimenzija 195/50 izgledaju "sićušno" ispod naglašenih "bokova" Fieste, pa bi estetski gledano, veći točkovi bili bolje rešenje. Na otvorenom putu, pažljiv vozač će bez problema ostvariti potrošnju od 5,0 l na pređenih 100 km, dok će se u gradskim uslovima vožnje, ta vrednost popeti na realnih 7.
Sve u svemu, Ford Fiesta jeste odlična kupovina, a naša prognoza je da će biti ubedljivi favorit kupaca ženskog pola u B segmentu. Za Ford Fiestu sa petoro vrata, sa 1,25-litarskim agregatom u Trend paketu opreme, treba izdvojiti 13.130 evra. Nije malo, ali za osmeh koji donosi, rekli bismo, sasvim realno.
Ford Fiesta 1,25 Trend
Motor i prenos snage
Tip/broj cilindara - benzinski, redni/4
Radna zapremina ccm - 1242
Maks. snaga kW/KS/o/min - 61/82/5800
Obrtni moment Nm/o/min - 114/4200
Pogon - na prednje točkove
Tip menjača/stepeni prenosa - manuelni/5
Karoserija
Tip/broj sedišta/vrata - hatchback/5/5
D x Š x V mm - 3958x1722x1481
Zapremina prtljažnika l - 295-974
Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h, s - 13,3
Maksimalna brzina km/h - 167
prosečna potrošnja l/100 km - 6,0
Cena (sa PDV-om) € - 13.130
+ atraktivan dizajn, udobnost vozačke pozicije,
agilnost
- zadnja klupa, preglednost,
završna obrada
(Vrele Gume)