Kina je u prvoj polovini godine pretekla SAD i postala najveće svetsko tržište automobila nakon što je junska prodaja u toj zemlji skočila 36,5 odsto na godišnjem nivou, pokazuju podaci.
Kina je u prvoj polovini godine pretekla SAD i postala najveće svetsko tržište automobila nakon što je junska prodaja u toj zemlji skočila 36,5 odsto na godišnjem nivou, pokazuju podaci.
U junu je u Kini prodato 1,14 miliona vozila, saopštilo je Kinesko udruženje proizvođača automobila. Veća mesečna prodaja bila je samo u aprilu ove godine, od 1,15 miliona, ali je u junu ubeležena rekordna prodaja putničkih automobila, od 872.900.
Ukupno je za prvih šest meseci prodat 6,1 milion vozila, 17,7 odsto više nego u istom periodu 2008. Tako je Kina nadmašila SAD, gde je prodaja putničkih vozila u istom periodu pala na 4,8 miliona zbog ekonomske krize.
U Kini je prodaja kola usporila krajem prošle godine zbog globalne finansijske krize ali je oporavak usledio nakon što je Peking doneo stimulativni paket koji uključuje smanjenje poreza, subvencije i druge incijative.
U međuvremenu su oči svetskih proizvođača automobila okrenute ka Kini jer gube prihode zbog pada tražnje na severnoameričkom i drugim tržištima.
Analitičari očekuju da prodaja u Kini, koja ima 1,3 milijarde stanovnika, dostigne ove godine 10 miliona vozila, neki čak računaju i na prodaju veću od 11 miliona.
U SAD se pak očekuje prodaja od 9,7 miliona vozila prema maksimalnih 16 miliona iz 2007. godine.
(Beta)
U junu je u Kini prodato 1,14 miliona vozila, saopštilo je Kinesko udruženje proizvođača automobila. Veća mesečna prodaja bila je samo u aprilu ove godine, od 1,15 miliona, ali je u junu ubeležena rekordna prodaja putničkih automobila, od 872.900.
Ukupno je za prvih šest meseci prodat 6,1 milion vozila, 17,7 odsto više nego u istom periodu 2008. Tako je Kina nadmašila SAD, gde je prodaja putničkih vozila u istom periodu pala na 4,8 miliona zbog ekonomske krize.
U Kini je prodaja kola usporila krajem prošle godine zbog globalne finansijske krize ali je oporavak usledio nakon što je Peking doneo stimulativni paket koji uključuje smanjenje poreza, subvencije i druge incijative.
U međuvremenu su oči svetskih proizvođača automobila okrenute ka Kini jer gube prihode zbog pada tražnje na severnoameričkom i drugim tržištima.
Analitičari očekuju da prodaja u Kini, koja ima 1,3 milijarde stanovnika, dostigne ove godine 10 miliona vozila, neki čak računaju i na prodaju veću od 11 miliona.
U SAD se pak očekuje prodaja od 9,7 miliona vozila prema maksimalnih 16 miliona iz 2007. godine.
(Beta)