Da li ste znali da Volkswagen u svojoj paleti ima ”juga”? Ipak, ovaj model iz Wolfsburga, poznatiji je pod imenom Scirocco, što je italijanski naziv za poznati mediteranski vetar, koji se u našim krajevima naziva - jugo.
Da li ste znali da Volkswagen u svojoj paleti ima "juga"? Ipak, ovaj model iz Wolfsburga, poznatiji je pod imenom Scirocco, što je italijanski naziv za poznati mediteranski vetar, koji se u našim krajevima naziva - jugo
VW Scirocco proizvodio se od 1974. do 1992. godine u dve generacije, s tim što je treća, današnja, na scenu stupila u avgustu 2008. godine. Nedavno, 20. maja 2009, VW je predstavio R verziju Sciroccoa, što je najmoćnija verzija ikada. Pokreće ga četvorocilindarski 2,0 TSI motor sa 265 KS i 350 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Scirocco R je u velikoj meri inspirisan trkačem, modelom Scirocco GT24.
Na pravom mestu u pravo vreme, rekli bismo. Naime, premijera VW Sciroccoa održana je uporedo sa startom trke 24 časa Nürburgringa. Paralela je jasna - beskompromisni sportista i staza koja od vozača zahteva perfekciju. Kao što smo već spomenuli, reč je o najmoćnijem Sciroccou ikada, sa izlaznom snagom od 265 "konja". Dodatna snaga dobijena je doradom klipova, injektorima visokog pritiska, i većim turbo-punjačem. Da bi se tolika snaga na pravi način preko prednjih točkova prenela na podlogu, između ostalo, primenjen je novi elektronski XDS sistem blokade prednjeg diferencijala, koji je svoje mesto našao i kod novog Golfa GTI. VW Scirocco proizvodio se od 1974. do 1992. godine u dve generacije, s tim što je treća, današnja, na scenu stupila u avgustu 2008. godine. Nedavno, 20. maja 2009, VW je predstavio R verziju Sciroccoa, što je najmoćnija verzija ikada. Pokreće ga četvorocilindarski 2,0 TSI motor sa 265 KS i 350 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Scirocco R je u velikoj meri inspirisan trkačem, modelom Scirocco GT24.
Što se menjača tiče, budući kupci moći će da biraju između šestostepene manuelne ili DSG transmisije. Scirocco R nešto je bliži tlu od standardnog primerka, a što je logično, instalirane su i moćnije kočnice. Sa šestostepenim menjačem, sprint do "stotke" Scirocco R obavlja za 6,5 sekundi.
Dizajn Sciroccoa R u velikoj je meri baziran na GT24 trkaču, a u karakteristične detalje uključeni su veći otvori za usis vazduha na prednjem odbojniku u cilju što boljeg hlađenja motora i kočnica. Tu je i integrisani prednji spojler, kao i bi-ksenonska prednja svetlosna grupa. Zadnjim delom dominiraju krovni spojler koji je mnogo veći u odnosu na onaj kod standardnog modela, i sjajni crni difuzor sa hromiranim završecima izduvnih cevi. Mišićavost profila naglašavaju masivni pragovi i atraktivni Talladega naplaci od 19 cola.
Unutrašnjost je u sportskom maniru, i ukrašena brojnim R oznakama, da bi putnici u svakom trenutku bili svesni u kakvom se automobilu voze.
Volkswagen je potencijale novog Sciroccoa R demonstrirao na trci 24 časa Nürburgringa, naravno, sa trkačkom verzijom. Na startnoj liniji našlo se pet automobila, a među članovima tima su bili dr Ulrich Hackenberg, član Volkswagenovog odbora za tehnički razvoj, Bernd Ostmann, glavni i odgovorni urednik poznatog auto-magazina Auto motor und Sport, reli šampion Carlos Sainz, kao i ovogodišnji pobednik Dakara, Giniel de Villiers. Volkswagen Scirocco R, u prodajnim salonima naći će se u septembru 2009. godine, a cena startuje od nekih 29.500 evra, što ga cenovno stavlja u "vrh" klase.
Da li će Volkswagenov model i svojim kvalitetom opravdati cenu? Mi tipujemo da hoće...
(Vrele Gume)