Japanska Toyota započela je pregovore o čvršćem povezivanju sa Mazdom i mogućnostima obezbeđivanja ključnih delova za izradu hibridnih benzinsko-električna vozila, javila je agencija Kjodo pozivajući se na izvor blizak pregovaračima.
Japanska Toyota, jedan od najvećih proizvođača vozila na svetu, započela je pregovore o čvršćem povezivanju sa Mazdom i mogućnostima obezbeđivanja manjem rivalskom partneru ključne delove za izradu hibridnih benzinsko-električna vozila, javila je agencija Kjodo pozivajući se na izvor blizak pregovaračima.
"Tojota" očekuje da će isporučene baterije i motori biti korišćeni u okviru "Mazdinog" plana izrade hibridnih autmobila, koji će se ostvarivati u periodu između 2010. i 2015. godine. Razgovori dveju kompanija započeli su pošto je "Mazda" zatražila delove za hibridne automobile od najvećih svetskih proizvođača.
Rojters, međutim, izveštava da ta vest nema potvrdu iz "Tojote".
"Nismo doneli nikakvu odluku o isporuci naših delova za hibride 'Mazdi'", rekao je portparol "Tojote" u Tokiju, naglašavajući da "kompanija ne može potvrditi da su pregovori u toku dok se ne postigne zvaničan sporazum".
Eventualni ugovor između "Tojote" i "Mazde" otvorio bi put za slično poslovno povezivanje proizvođača automobila zbog sve veće potražnje za vozilima manje potrošnje goriva u Japanu, pogotovo posle nedavne odluke vlade u Tokiju da smanji poreze i obezbedi subvencije za nabavku hibrida i drugih ekoloških automobila.
"Mazda", koja planira da uđe na tržište hibrida posle 2015. godine, biće u stanju da izradi takvo vozilo ukoliko postigne dogovor sa "Tojotom", smatraju analitičari. Prodajom delova "Mazdi", kao manjem rivalu, "Tojota" će moći da smanji troškove za ključne hibridne komponente zbog masovne proizvodnje.
"Tojota" je ranije obezbedila hibridnu tehnologiju i delove za Nisan i američki Ford, sa kojima "Mazda" ima ugovor o poslovnoj saradnji na razvoju hibridne tehnologije.
(Tanjug)
"Tojota" očekuje da će isporučene baterije i motori biti korišćeni u okviru "Mazdinog" plana izrade hibridnih autmobila, koji će se ostvarivati u periodu između 2010. i 2015. godine. Razgovori dveju kompanija započeli su pošto je "Mazda" zatražila delove za hibridne automobile od najvećih svetskih proizvođača.
Rojters, međutim, izveštava da ta vest nema potvrdu iz "Tojote".
"Nismo doneli nikakvu odluku o isporuci naših delova za hibride 'Mazdi'", rekao je portparol "Tojote" u Tokiju, naglašavajući da "kompanija ne može potvrditi da su pregovori u toku dok se ne postigne zvaničan sporazum".
Eventualni ugovor između "Tojote" i "Mazde" otvorio bi put za slično poslovno povezivanje proizvođača automobila zbog sve veće potražnje za vozilima manje potrošnje goriva u Japanu, pogotovo posle nedavne odluke vlade u Tokiju da smanji poreze i obezbedi subvencije za nabavku hibrida i drugih ekoloških automobila.
"Mazda", koja planira da uđe na tržište hibrida posle 2015. godine, biće u stanju da izradi takvo vozilo ukoliko postigne dogovor sa "Tojotom", smatraju analitičari. Prodajom delova "Mazdi", kao manjem rivalu, "Tojota" će moći da smanji troškove za ključne hibridne komponente zbog masovne proizvodnje.
"Tojota" je ranije obezbedila hibridnu tehnologiju i delove za Nisan i američki Ford, sa kojima "Mazda" ima ugovor o poslovnoj saradnji na razvoju hibridne tehnologije.
(Tanjug)