Rok za preregistraciju vozila sa ekonomskim tablicama ističe 10. decembra, a sve je više agencija koji vlasnicima automobila nude preregistraciju u dalekim, većinom, pacifičkim "poreskim rajevima".
Srpski vozači koji još voze automobile sa ekonomskim tablicama, takozvanim "crnim", imaju rok do 10. decembra, kada bi trebalo da stupi na snagu novi Zakon o bezbednosti saobraćaja, da preregistruju svoja vozila. Ali kako se taj datum približava, sve više agencija nudi vlasnicima ovakvih automobila, po pravilu luksuznih, registraciju u dalekim, većinom, pacifičkim "poreskim rajevima".
Tako već sada mnoga doskorašnja "E" vozila imaju saobraćajne tablice Maršalskih, Kajmanskih, Kukovih i ostalih ostrva rasutih po Tihom okeanu. U Srbiji, inače, ima nekoliko ofšor agencija za registraciju vozila i njihovi vlasnici tvrde da je sav "posao" u skladu sa našim zakonom i važećim propisima.
"Postoji pet ključnih razloga zbog čega nam se sve više klijenata obraća kako bi preregistrovali svoje automobile sa ekonomskim tablicama", objašnjava za jedan od vlasnika privatne agencije koja se bavi ovim poslom. "Najpre, izuzetno niska cena registracije u zemljama poreskog raja. Zatim, velika ušteda, jer se vozila registruju bez carinskih taksi i PDV. Registraciju , odnosno tablice i saobraćajnu dozvolu, dobijaju na kućnu adresu bez čekanja u redovima".
Produženje nije skuplje nego obična registracija. Na, posletku, mali su dodatni troškovi za takozvane personalne tablice, sa imenima ili svojim brojevima i slično.
Sagovornik "Novosti" tvrdi da su već od 10. juna, posredstvom centrale u Zagrebu, stigle prve tablice sa Kukovih ostrva u Srbiju. U agencijama tvrde da svim mušterijama mogu da obezbede, pored tablica, i prijavu mesta boravka, kao i vozačku dozvolu i to sve u okviru normalnog cenovnika.
U Srbiji je registrovano više od 1.500 vozila sa "E" saobraćajnim tablicama - džipova, limuzina, karavana...Sagovornici "Novosti" kažu da je moguće regsitrovati vozilo bez obzira na državljanstvo vozača, odakle je vozilo uvezeno, da li je automobil već registrovan na neke tablice, kubikažu vozila, snagu motora...
Od dokumentacije potrebna je slika vozila u boji, skenirana kopija pasoša, vozačke dozvole i saobraćajne dozvole, kupoprodajni ugovor, servisna knjižica i međunarodna vozačka dozvola.
Za jednogodišnju registraciju vozila na tablice Kukovih ostrva, ako je u pitanju automobil čija je cena do 30.000 evra, treba platiti dve hiljade evra. Za skuplje limuzine i džipove, vredne do 80.000 evra, dobijanje ovih tablica košta 3.000 evra.
530 vozila sa ekonomskim tablicama do sada je, prema podacima Uprave carina, ocarinjeno, a na osnovu plaćanja carina i PDV država je uzela oko 265 miliona dinara.
(MONDO)
Tako već sada mnoga doskorašnja "E" vozila imaju saobraćajne tablice Maršalskih, Kajmanskih, Kukovih i ostalih ostrva rasutih po Tihom okeanu. U Srbiji, inače, ima nekoliko ofšor agencija za registraciju vozila i njihovi vlasnici tvrde da je sav "posao" u skladu sa našim zakonom i važećim propisima.
"Postoji pet ključnih razloga zbog čega nam se sve više klijenata obraća kako bi preregistrovali svoje automobile sa ekonomskim tablicama", objašnjava za jedan od vlasnika privatne agencije koja se bavi ovim poslom. "Najpre, izuzetno niska cena registracije u zemljama poreskog raja. Zatim, velika ušteda, jer se vozila registruju bez carinskih taksi i PDV. Registraciju , odnosno tablice i saobraćajnu dozvolu, dobijaju na kućnu adresu bez čekanja u redovima".
Produženje nije skuplje nego obična registracija. Na, posletku, mali su dodatni troškovi za takozvane personalne tablice, sa imenima ili svojim brojevima i slično.
Sagovornik "Novosti" tvrdi da su već od 10. juna, posredstvom centrale u Zagrebu, stigle prve tablice sa Kukovih ostrva u Srbiju. U agencijama tvrde da svim mušterijama mogu da obezbede, pored tablica, i prijavu mesta boravka, kao i vozačku dozvolu i to sve u okviru normalnog cenovnika.
U Srbiji je registrovano više od 1.500 vozila sa "E" saobraćajnim tablicama - džipova, limuzina, karavana...Sagovornici "Novosti" kažu da je moguće regsitrovati vozilo bez obzira na državljanstvo vozača, odakle je vozilo uvezeno, da li je automobil već registrovan na neke tablice, kubikažu vozila, snagu motora...
Od dokumentacije potrebna je slika vozila u boji, skenirana kopija pasoša, vozačke dozvole i saobraćajne dozvole, kupoprodajni ugovor, servisna knjižica i međunarodna vozačka dozvola.
Za jednogodišnju registraciju vozila na tablice Kukovih ostrva, ako je u pitanju automobil čija je cena do 30.000 evra, treba platiti dve hiljade evra. Za skuplje limuzine i džipove, vredne do 80.000 evra, dobijanje ovih tablica košta 3.000 evra.
530 vozila sa ekonomskim tablicama do sada je, prema podacima Uprave carina, ocarinjeno, a na osnovu plaćanja carina i PDV država je uzela oko 265 miliona dinara.
(MONDO)