Prodaja novih automobila u SAD opala je za osam procenata u prve dve sedmice februara, ali ima znakova da su novi modeli "Dženeral motorsa" (GM) i niže cene privukli veći broj kupaca, pokazalo je najnovije istraživanje firme "Pauer informejšn netvork" (PIN), koja se bavi analizom stanja u automobilskoj industriji.
Prodaja novih automobila u SAD opala je za osam procenata u prve dve sedmice februara, ali ima znakova da su novi modeli "Dženeral motorsa" (GM) i niže cene privukli veći broj kupaca, pokazalo je najnovije istraživanje firme "Pauer informejšn netvork" (PIN), koja se bavi analizom stanja u automobilskoj industriji.Istraživanje je obuhvatilo 10.000 trgovaca u SAD i nije uključilo prodaju automobila za potrebe državnih organa i korporacija.
"Honda" je bila jedini proizvodjač koji je povećao prodaju u SAD u prvih 12 dana februara, četiri odsto više nego u istom periodu prošle godine.
Taj rezultat postignut je zahvaljujući dobroj prodaji obnovljenog i doradjenog modela "sivik" i dostavnog vozila "ridžlajn", izjavio je direktor PIN-a Tom Libi (Libby).
Nekoliko proizvodjača, uključujući GM, "Tojotu" i "Nisan" imali su manju prodaju, ali po stopi koja je nešto niža od one u čitavoj industriji.
GM i "Tojota" su zabeležli manju prodaju od po jedan odsto, a "Nisan" za čak sedam procenata.
To je prvi put da GM nadmaši prosek industrije od kada je okončana prodaja kola njegovim radnicima pod povoljnijim uslovima sredinom prošle godine.
Minulog meseca GM je smanjio cene automobila u trećem tromesečju u proseku za 1.300 dolara, kako bi privukao veći broj kupaca.
Istovremeno, očekuje se da će nova GM linija sportsko-terenskih kola zagrejati tržište iduće godine, imajući u vidu da je prodaja modela "ševrolet tahoe" u januaru povećana 53 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine.
"Dženeral motors pokazuje znake života", izjavio je Libi.
(Tanjug)