Slučaj Beograđanke koja je kupila tašnu u luksuznoj radnji, a onda shvatila da je u pitanju kopija, šokirao je sve ljubitelje mode. Stilista Igor Todorović i influenserka Jasmina Šupeljak komentarisali su ovaj slučaj u Jutarnjem programu K1 televizije.

"Iskreno, bila sam iznenađena jer ne očekujete da se tako nešto dogodi. Ne bi smelo da se desi da platite tašnu, recimo, 200.000 dinara a da je napravljena u Kini za 12,5 evra", rekla je Jasmina.

"U radnjama sa mnogo brendova, može da se desi da, da se tako izrazim, ima puno bombona pa nećemo primetiti onu gorku među njima. Problem je u činjenici da postoji mnogo ljudi koji vole brendirano, ali nemaju ekspertizu. Oni poseduju stvari nekog brenda, ali ne i znanje da bi razaznali šta je original a šta kopija. Date veliki novac i odnesete nešto što zaista ne vredi toliko, konzumenti smo ali ne i eksperti. Podložni su takvi ljudi tome da ih ubedite da je nešto najnoviji komad, a oni poveruju i daju veliki iznos za kopiju", rekao je Igor Todorović.

Postoje i mesta gde vrlo jasno možemo kupiti "fejk" robu, i ta industrija je u ekspanziji.

"Tržište je prezasićeno brendovima, logomanija se opet vratila, na društvenim mrežama su toliko ispotencirani brendovi da se diktira trend nošenja takvih stvari. I šta se dešava, devojčica od 16 godina koja želi da izgleda kao neko od poznatih ne može da kupi sebi Guči trenerku od 1.600 evra. Ona odlazi kod Kineza i kupuje identičnu trenerku, istog kvaliteta, ušivene etikete, ali kupuje identičnu stvar. Ona je tada ispratila nekog svog idola. Ja to ne podržavam uopšte, naprotiv, ali prihvatam da postoji", rekla je infuenserka.

Ali, ne kupuju samo tinejdžeri takve stvari za sitan novac.

"Naravno, zato se i smejem, krenula sam od najbezbolnije varijante. Takve stvari kupuju i odrasli ljudi", rekla je Jasmina.

"Ako kroz istoriju gledamo modu, Koko Šanel recimo, kada je ona uvodila trendove kao što su pantalone, ona je bila problem modnom svetu. Iz nekadašnjeg modnog sveta, transformisala ga je u nešto novo. Normalno je da se moda menja, trenutno mladi ne mogu da isprate, odnosno najveći broj ljudi ne može da isprati trendove. Ali meni je hit kada neko u zrelijim godinama ima potrebu da ima lažnu heraldiku", rekao je Todorović.

"Nekoga to ponese, pa kao da je iscepao modni časopis i sve za sebe zakačio špenadlama. Onda se šetamo kao hodajuća vrednost, da bi svi znali koliko smo to platili. Te osobe to kupuju jer je u pitanju jasna ekonomska komunikacija. Retko ćete videti ljude koji kupe sat, ručno rađen, vredan, ali na kom ne piše ono što treba da piše. Šta žene kupuju od nakita, od odeće, pa to je tek posebna priča", rekao je on.

"Neka tašna koja košta 5.000 evra u originalu, kod nas u dobroj kopiji košta 500 evra. Znači, nije ni jeftino kupovati kopije", dodala je Jasmina.

(MONDO)