
Bentley Mulsanne predstavljen je na prestižnom Pebble Beach Concours D’Elegance u Montereyu, u Californiji. Rekli bismo, savršeBentley Mulsanne predstavljen je na prestižnom Pebble Beach Concours D’Elegance u Montereyu, u Californiji. Rekli bismo, savršeno mesto za premijeru jednog britanskog "aristokrate"
Novi model Bentleya, Mulsanne, nije zamena za Arnage, mada je prvobitno zamišljen kao njegova restilizacija. Kako se krenulo u izmene detalja perjanice Bentleya, tako je na kraju nastao potpuno drugačiji model, na potpuno novoj platformi, rasni pripadnik segmenta ultra-luksuznih limuzina.
no mesto za premijeru jednog britanskog "aristokrate"
Novi model Bentleya, Mulsanne, nije zamena za Arnage, mada je prvobitno zamišljen kao njegova restilizacija. Kako se krenulo u izmene detalja perjanice Bentleya, tako je na kraju nastao potpuno drugačiji model, na potpuno novoj platformi, rasni pripadnik segmenta ultra-luksuznih limuzina.
no mesto za premijeru jednog britanskog "aristokrate"
Mulsanne je, zapravo, inspirisan starim modelom Bentley 8 Litre iz 1930-1931. godine, koji je svojevremeno bio najveći i najluksuzniji automobil na svetu. Mulsanne će ispod haube imati V8 agregat, ali bliži detalji neće biti poznati sve do IAA u Frankfurtu 2009. Uglavnom, V8 od 6,5 litara značajno je unapređen, kako što se tiče snage i performansi, tako i potrošnje i emisije CO2. Iz marke javljaju da se radi o pravom mehaničkom remek-delu.
Mulsannea odlikuje klasični dizajnerski jezik Bentleya, uključujući "mišićavu" formu zadnjih bokova, kao i tečne linije koje naglašavaju moć i brzinu. Dizajn prednje svetlosne grupe predstavlja omaž izvornim Bentleyjima, i njihovim malim spoljnjim farovima. Centralna svetlosna komponenta je okružena dnevnim LED svetlima dok zadnja signalna grupa dosta podseća na Continental seriju.
Unutrašnjost ni malo ne zaostaje, posebno ako uzmemo u obzir ručno obrađeno drvo i kožu visokog kvaliteta. Dizajn Arnagea je napušten, a kabinu krase hromirani detalji, moderni elementi i novi upravljač. Kada plemeniti materijali dođu u ruke majstora iz Crewea, rezultat može biti samo umetničko delo. Samo je 100 primeraka nekadašnjeg Bentleyja 8 Litre proizvedeno, 1930. i 1931. godine, a smatraju se poslednjim "čistim" luksuznim Bentleyjema pre nego što je kompaniju preuzeo Rolls-Royce. Novi Mulsanne, dizajniran i konstruisan u Creweu, ima za zadatak da bude začetnik nove generacije, "čistih", "velikih" Bentleyja.
Mulsannea odlikuje klasični dizajnerski jezik Bentleya, uključujući "mišićavu" formu zadnjih bokova, kao i tečne linije koje naglašavaju moć i brzinu. Dizajn prednje svetlosne grupe predstavlja omaž izvornim Bentleyjima, i njihovim malim spoljnjim farovima. Centralna svetlosna komponenta je okružena dnevnim LED svetlima dok zadnja signalna grupa dosta podseća na Continental seriju.
Unutrašnjost ni malo ne zaostaje, posebno ako uzmemo u obzir ručno obrađeno drvo i kožu visokog kvaliteta. Dizajn Arnagea je napušten, a kabinu krase hromirani detalji, moderni elementi i novi upravljač. Kada plemeniti materijali dođu u ruke majstora iz Crewea, rezultat može biti samo umetničko delo. Samo je 100 primeraka nekadašnjeg Bentleyja 8 Litre proizvedeno, 1930. i 1931. godine, a smatraju se poslednjim "čistim" luksuznim Bentleyjema pre nego što je kompaniju preuzeo Rolls-Royce. Novi Mulsanne, dizajniran i konstruisan u Creweu, ima za zadatak da bude začetnik nove generacije, "čistih", "velikih" Bentleyja.
Predstavljajući novi Mulsanne na Pebble Beachu, dr. Franc-Josef Paefgen, predsednik i izvršni direktor Bentley Motorsa, izjavio je: "Izazov koji smo postavili pred naše inženjere bio je da kreiraju potpuno novi Bentley koji će činiti sam vrh u proizvodnji britanskih luksuznih automobila, koji će svetu ponuditi jedinstveni doživljaj u vožnji. Oni su na pravi način odgovorili na ovaj izazov, uključivši istinsku strast, a rezultat je luksuzni grand tourer koji postavlja nove standarde u smislu komfora, performansi i vrhunske izrade. To su sve kvaliteti po kojima je Bentley čuven."
Povratak naziva Mulsanne ujedno naglašava trkački pedigre kompanije, a to nasleđe ništa ne reflektuje bolje od legendarnog Le Mansa, gde je Bentley odneo pobedu šest puta, a posebne emocije su naravno vezane za krivinu "Mulsanne", kao i čuveni, dugački pravac koji do nje vodi.
(Vrele gume)
Povratak naziva Mulsanne ujedno naglašava trkački pedigre kompanije, a to nasleđe ništa ne reflektuje bolje od legendarnog Le Mansa, gde je Bentley odneo pobedu šest puta, a posebne emocije su naravno vezane za krivinu "Mulsanne", kao i čuveni, dugački pravac koji do nje vodi.
(Vrele gume)
Pridruži se MONDO zajednici.