Najveći američki proizvođač automobila, "Dženeral motors" (GM), objavio je u sredu da će zadržati i reorganizovati svoju evropsku fabriku "Opel", odnosno da neće prodati 55 odsto kompanije kanadskom proizvođaču auto delova "Magni" i njegovom partneru, ruskoj banci "Sberbank".
Najveći američki proizvođač automobila, "Dženeral motors" (GM), objavio je u sredu da će zadržati i reorganizovati svoju evropsku fabriku "Opel", odnosno da neće prodati 55 odsto kompanije kanadskom proizvođaču auto delova "Magni" i njegovom partneru, ruskoj banci "Sberbank".
Odluka je doneta pošto je upravni odbror GM zaključio da plan restruktuiranja "Opela" od tri milijarde evra (4,43 milijarde dolara) košta znatno manje od uplata koje bu GM morao da priloži drugim učesnicima nadmetanja.
Odluka je okončala jednogodišnju neizvesnost koja je pritiskala nemački "Opel" i njegovu englesku sestru "Voksal" (Vauxall).
Ulrih Vilhelm, predstavnik kancelarke Angele Merkel, saopštio je da nemačka vlada "žali zbog odluke" upravnog odbora GM. "Takvom odlukom, prekinut je ulagački proces koji je snažno podstican od svih zainteresovanih, uključujući GM", rekao je on.
Nemačka sad očekuje od "Dženeral motorsa" da ojača "Opel" i vrati 1,5 milijardu evra kredita odobrenog početkom godine, dodao je Vilhelm.
Predsravnik administracije američkog predsednika Baraka Obame kaže da vlada SAD nije umešana u odluku GM da zadrži "Opel".
Potez "Dženeral motorsa" povučen je pošto su sindikati "Opela" nedavno postigli soprazum sa "Magnom" o godišnjem smanjenju troškova od 265 miliona evra (390 miliona dolara). Henderson danas kaže da će sarađivati sa evropskim sindikatima o "razvoju plana za zajednički rad na restrukturiranju Opela."
GM, koji je izgubio više od 80 milijardi dolara u poslednje četiri godine i dobio 50 milijardi dolara pomoći od vlade SAD, bio je odlučio da proda "Opel" kako bi se usredio na probitačnije regione kao što su Latinska Amerika i Azija.
Pošto se Nemačka u septembru složila da isplati oko 4,5 milijardi evra (6,6 milijardi dolara) kao pomoć "Magni" da bi se očuvala radna mesta, GM je objavio da će prodati "Opel" konzorcijumu Magna.
(Beta/AP)
Odluka je doneta pošto je upravni odbror GM zaključio da plan restruktuiranja "Opela" od tri milijarde evra (4,43 milijarde dolara) košta znatno manje od uplata koje bu GM morao da priloži drugim učesnicima nadmetanja.
Odluka je okončala jednogodišnju neizvesnost koja je pritiskala nemački "Opel" i njegovu englesku sestru "Voksal" (Vauxall).
Ulrih Vilhelm, predstavnik kancelarke Angele Merkel, saopštio je da nemačka vlada "žali zbog odluke" upravnog odbora GM. "Takvom odlukom, prekinut je ulagački proces koji je snažno podstican od svih zainteresovanih, uključujući GM", rekao je on.
Nemačka sad očekuje od "Dženeral motorsa" da ojača "Opel" i vrati 1,5 milijardu evra kredita odobrenog početkom godine, dodao je Vilhelm.
Predsravnik administracije američkog predsednika Baraka Obame kaže da vlada SAD nije umešana u odluku GM da zadrži "Opel".
Potez "Dženeral motorsa" povučen je pošto su sindikati "Opela" nedavno postigli soprazum sa "Magnom" o godišnjem smanjenju troškova od 265 miliona evra (390 miliona dolara). Henderson danas kaže da će sarađivati sa evropskim sindikatima o "razvoju plana za zajednički rad na restrukturiranju Opela."
GM, koji je izgubio više od 80 milijardi dolara u poslednje četiri godine i dobio 50 milijardi dolara pomoći od vlade SAD, bio je odlučio da proda "Opel" kako bi se usredio na probitačnije regione kao što su Latinska Amerika i Azija.
Pošto se Nemačka u septembru složila da isplati oko 4,5 milijardi evra (6,6 milijardi dolara) kao pomoć "Magni" da bi se očuvala radna mesta, GM je objavio da će prodati "Opel" konzorcijumu Magna.
(Beta/AP)