Novi svetski rekord u dužini vožnje elektro-automobilom postavljan je u Japanu, gde je vozilo marke "daihatsu mira van" prešlo, sa jednim punjenjem baterija, 555,6 kilometara.
Novi svetski rekord u dužini vožnje elektro-automobilom postavljan je u Japanu, gde je vozilo marke "daihatsu mira van" prešlo, sa jednim punjenjem baterija, 555,6 kilometara.
Električni automobil "daihatsu mira van pokreće se veoma snažnom baterijom firme "Sanio electric", a probna vožnja automobila opremljenog tim akumulatorom trebalo je da pokaže praktične prednosti vozila na električni pogon, izvestila su glasila u Tokiju, a prenela ruska agencija RIA Novosti.
Dosadašnji rekord u dužini kretanja elektro-automobila držala je američka kompanija "Tesla motors" iz Los Anđelesa, čije je vozilo prošlog meseca na jednom poligonu u Australiji uspelo da pređe 501 kilometar.
Stručnjaci procenjuju da će se broj elektro-automobila širom sveta povećati od sredine iduće decenije, jer vodeće kompanije za proizvodnju vozila i njihovi kooperanti užurbano rade na izradi sve moćnijih baterija za pokretanje četvorotočkaša na elektropogon.
Ekspert i jedan od rukovodilaca nemačke kompanije "Boš" Bernd Bor tvrdi, međutim, da će motori sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje biti dominantni na tržištu i to u periodu od najmanje dve naredne decenije.
Bor ne negira da će se udeo automobila sa elektromotorom narednih godina povećati, ali ukazuje da se na drumovima širom sveta do kraja iduće decenije ipak ništa bitnije neće promeniti.
"Broj električnih automobila do 2015. godine mogao bi se na globalom nivou povećati na oko pola miliona, ali bi za njihovo brže širenje trebalo znatno popraviti osnovne karakteristike akumulatorskih baterija, posebno kad je reč o još uvek prevelikoj težini i skupoj izradi takvih uređaja", tvrdi nemački stručnjak.
(Tanjug)
Električni automobil "daihatsu mira van pokreće se veoma snažnom baterijom firme "Sanio electric", a probna vožnja automobila opremljenog tim akumulatorom trebalo je da pokaže praktične prednosti vozila na električni pogon, izvestila su glasila u Tokiju, a prenela ruska agencija RIA Novosti.
Dosadašnji rekord u dužini kretanja elektro-automobila držala je američka kompanija "Tesla motors" iz Los Anđelesa, čije je vozilo prošlog meseca na jednom poligonu u Australiji uspelo da pređe 501 kilometar.
Stručnjaci procenjuju da će se broj elektro-automobila širom sveta povećati od sredine iduće decenije, jer vodeće kompanije za proizvodnju vozila i njihovi kooperanti užurbano rade na izradi sve moćnijih baterija za pokretanje četvorotočkaša na elektropogon.
Ekspert i jedan od rukovodilaca nemačke kompanije "Boš" Bernd Bor tvrdi, međutim, da će motori sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje biti dominantni na tržištu i to u periodu od najmanje dve naredne decenije.
Bor ne negira da će se udeo automobila sa elektromotorom narednih godina povećati, ali ukazuje da se na drumovima širom sveta do kraja iduće decenije ipak ništa bitnije neće promeniti.
"Broj električnih automobila do 2015. godine mogao bi se na globalom nivou povećati na oko pola miliona, ali bi za njihovo brže širenje trebalo znatno popraviti osnovne karakteristike akumulatorskih baterija, posebno kad je reč o još uvek prevelikoj težini i skupoj izradi takvih uređaja", tvrdi nemački stručnjak.
(Tanjug)