Pubertet je period promene. Kako kod ljudi, tako i kod automobila. U tom dobu veoma lako se desi, da u traženju svoje srećne zve­zde skrenete sa puta, pa se opet vratite ili ne, ali u svakom slučaju nadgradnja osnove je neminovna.
Tako se i za Ševrolet Aveo može reći da je nad­gradnja modela Kalos, koji je, ako bi ga poredili sa ljudima, bio ”klinac bez pedigrea”, neupadljiv, tj. bla­go reći prosečan. Ali vreme prolazi, a deca rastu i menjaju se, pa je tako recimo Aveo ”srednjo­ško­lac” kog ako niste videli od osnovne škole ne biste prepoznali. Prvi susret sa modelom Aveo na slo­ve­načkoj rivijeri smetnuo je potpuno sa uma Kalos, koji je i zvanično postao bleda senka.

Na prvi pogled u oči ”upadaju” potpuno nove svetlosne grupe. Prednje su veće u odnosu na Ka­los i dokazuju da ne moraju uranjati u karoseriju da bi izgledala lepo i moderno. Snop svetala se može podešavati po visini, a noću pružaju sasvim dovo­ljan svetlosni trag.
Aveo i Kalos dele samo poreklo dizajna. Me­dju­tim, Aveo je potpuno novi model i što ga zapravo čini lepim nije ukupan dizajn, koji u principu nije revolucionaran i autentičan, već detalji. Tako reci­mo minimalni spojler na repu, sa nešto izmenjenim odbojnikom, daje vozilu veoma dinamičan izgled, bočna silueta je veoma skladna i nema odstupanja u visini krova, prednjeg ili zadnjeg dela, čineći Ševrolet Aveo dopadljivim automobilom za sve.
Organizatori su se, takođe, potrudili da obezbe­de vozila u raznim bojama, i svako je našao svog fa­vorita, što opet dosta govori o skladnom dizajnu ili sa lica mesta rečeno: ”Svaki je lep”.
Aveo je naspram Kalosa značajno porastao, što i ne čudi, s obzirom da je u pitanju model koji je raz­vijen ”sam za sebe” i ne predstavlja nezgrapan pro­dužetak hatchback varijante. Dužina iznosi 4,31 m, što uz povećano medjuosovinsko rastojanje omo­gućuje gabarite koji daleko premašuju klasu kojoj pripada. Širina iznosi 1,71 m, a visina 1,505 m. Takođe, novi Ševrolet je dobio i novo, moderno i univerzalno ime koje više ni najmanje ne asocira na nekadašnji Daevu.





Po šumama i gorama...

Za prvu vožnju odabrali smo model od 1200 kub­nih centimetara i 72 KS sa manuelnim menjačem. Iako na papiru deluje pristojno, od ovog motora ne treba očekivati čuda. To je klasični četvoro­cilin­dar­ski motor sa skromnim obrtnim momentom od 104 Nm. Kada se tome doda i nešto veća težina vozila, ubrzanja su zaista skromna. Medjutim, iako se to i ne bi moglo pripisati kao neka mana, već real­nost, zvuk koji ovaj motor proizvodi je pomalo specifičan.
Pri startovanju i na nižim obrtajima deluje veoma ugladjeno, ali kada se papučica gasa malo jače pritisne ne dolazi do očekivanog rezultata. Motor snažno ”reži”, dok se kazaljka obrtomera pomera u desno, ali obrtni moment ostaje nepromenjen.
Na veoma visokim obrtajima motor se i zva­ni­čno budi, iako je svoju prisutnost pokazao mnogo ranije, ali zvukom. Ipak, ukupan utisak koji se sti­če je pozitivan, jer pri smirenoj vožnji ovaj bi motor mogao naići na velika odobravanja, pogotovo kod ljudi koji nemaju sportske ambicije i kojima se nikad i nigde ne žuri. Maksimalna brzina i potro­šnja su u skladu sa tim - 157 km/h, odnosno 6,4 litre, što je u praksi i provereno sa minimalnim odstupa­njem.

Drugi dan, druga vožnja, pa samim tim i druga priča. Ovaj put smo za odlazak van Portoroža, a kako će se kasnije ispostaviti i obilazak zapadne Slovenije, uzeli model od 1400 kubika i 94 KS, ali sa automatskim menjačem.
Razlika u prvi mah i nije bila toliko očigledna, ali smo se na svu sreću brzo prevarili. Automatski menjač je podešen tako da pruža veoma prijatnu vožnju, što opet ne znači da smo se na autoputu ose­ćali indiferentno. Pri nešto višim obrtajima ovaj model pruža solidna ubrzanja, ali i ovde osta­je utisak nešto povišene buke unutar kabine.
Na pravcu Aveo je veoma stabilan, a donji po­stroj je pronašao svoj kompromis između udobnosti i stabilnosti u krivinama. Želja da se za kratko vre­me vidi što više i određena doza jugonostalgije, ulep­šale su nam popodne jednom malom ekskurzijom i produžili boravak u automobilu, gde smo na licu me­sta mogli u raznim uslovima da se uverimo koli­ko je Aveo naklonjen kičmi.
Nakon svega, po povratku u hotel, primetno je do­bro raspoloženje svih koji su učestvovali u celodnevnoj vožnji. I to je nešto što nije moguće impro­vizovati, jer kada je umor u pitanju lako ga je zapa­ziti. A realno, nije ga ni bilo, tako da Aveo i ovde dobija pozitivnu ocenu po pitanju komfora.
Jedino što je potrošnja nešto viša u odnosu na slabiji model i manuelnu transmisiju i iznosi oko 7 litara. Međutim, to je sasvim očekivano i logično.

Živahan, ali klasičan

U zavisnosti od paketa opreme, u Aveu ćete manje ili više uživati, ali u svakom slučaju biće vam prija­tno. Opremljeniji modeli mogu da se pohvale ko­žom obloženim upravljačem i ručicom menjača, kao i kontrolama audio uređaja na volanu.
Čak i oni ”niži” paketi po opremi, pružaju odli­čnu ergonomiju i veoma je lako privići se na ko­man­de. Sa instrument tablom se nije mnogo ekspe­ri­men­tisalo, a klasično je najsigurnije i najpreglednije, pogotovo noću. Radio aparat sa CD plejerom nala­zio se u svim modelima, ali nemamo podatak da li će tako biti i kod nas u salonima. Dizajn istog je za­ista lep i ne bi ga se postideo ni automobil više kla­se, ali sve dok na njega ne padne sunčev zrak, tada kreće nagađanje šta se dešava na displeju, ali to su već sitnice...
Prosečna plastika i završna obrada, ipak su done­kle ublažene drugačijom teksturom, koja se razliku­je na središnjem i bočnim delovima centralne konzole. Zbog ovakvog pristupa Aveo unutra deluje živahno, ali na svu sreću ostaje klasičan.
Sedišta, takođe, pružaju solidan oslonac i ne uma­raju. Slična situacija je i na zadnjim, gde za dve odrasle osobe ima sasvim dovoljno mesta i za duža putovanja. Prtljažnik je jedna od jačih strana Avea i jedino što kvari utisak je povišen prag, koji može zasmetati pri utovaru kabastijih torbi, a par takvih staje bez problema.

Sve u svemu, zaključak je pozitivan. Aveo je za­ista ušao u svoju pubertetsku fazu na pravi na­čin. Promene su ga jasno odvojile od Kalosa, praktično do ne prepoznatljivosti. Kako kažu ljudi, koji su od­govorni za PR Ševroleta, tako i treba da bude, jer Aveo je prekretnica u modelima koji izlaze iz fa­bri­ke bivšeg Daevua. Tako Aveo najavljuje nared­ne modele SUV-a Kaptiva i limuzine Epika (bivša Evanda), koji će se zajedno sa novim motorima pojaviti u toku godine.
Da li će i Aveo dobiti nove motore, bilo je pita­nje koje je najviše zanimalo pobornike dizelaša. Za sad ne, ali pubertet je duga faza i verujemo da će, ukoliko se ukaže potreba za daljim napredovanjem, Aveo i tu potrebu zadovoljiti.
Početna cena na našem tržištu, za osnov­ni model, bi trebalo od februara da iznosi 9.700 evra, što za Aveo nikako ne bi treba­lo da bude kočnica...

(MONDO/Vrele gume)