
Da li zbog velike domaće konkurencije ili zbog jake želje proizvodjača iz Evrope i Azije da pronadju put do američkog kupca, tržište automobila u Severnoj Americi često podseća na ratište. Velika ponuda i još veća potražnja naterale su mnoge proizvodjače na danonoćni rad, istraživanje i dizajniranje modela koji bi se razlikovali od već vidjenih.
Terenska vozila i sve popularniji SUV modeli, možda se ipak ”peku” na najjačoj vatri u SAD-u. Gotovo da nema američkog proizvodjača koji u svojoj ponudi nema bar jedno terensko vozilo ili sportskog terenca. Isto tako, zapadnoevropski i japanski proizvodjači ne odustaju od toga da svoje predstavnike iz ovog segmenta nemilosrdno bace u borbu sa američkim divovima.
Na Salonu automobila u Los Andjelesu, pa posle toga u Detroitu, početkom ove godine, Mazda je predstavila model CX-7. Kao predstavnik iz SUV segmenta, CX-7 će biti jedan od tri nova modela ovog japanskog proizvodjača koji će u skorijoj budućnosti biti namenjeni prvenstveno tržištu Severne Amerike.
Kako ističu projektanti, ovaj novi SUV, za početak, će biti namenjen samo američkim kupcima, dok se prodaja u Evropi može očekivati tek naredne godine. Japanci polažu nade, pre svega, u performanse i dizajn svog novog terenca. Bez obzira na lepotu i kvalitet, CX-7 ipak ulazi u bitku bez imalo milosti, sa iskusnim Amerikancima i sve jačim evropskim predstavnicima terenskih vozila.
Terenska vozila i sve popularniji SUV modeli, možda se ipak ”peku” na najjačoj vatri u SAD-u. Gotovo da nema američkog proizvodjača koji u svojoj ponudi nema bar jedno terensko vozilo ili sportskog terenca. Isto tako, zapadnoevropski i japanski proizvodjači ne odustaju od toga da svoje predstavnike iz ovog segmenta nemilosrdno bace u borbu sa američkim divovima.
Na Salonu automobila u Los Andjelesu, pa posle toga u Detroitu, početkom ove godine, Mazda je predstavila model CX-7. Kao predstavnik iz SUV segmenta, CX-7 će biti jedan od tri nova modela ovog japanskog proizvodjača koji će u skorijoj budućnosti biti namenjeni prvenstveno tržištu Severne Amerike.
Kako ističu projektanti, ovaj novi SUV, za početak, će biti namenjen samo američkim kupcima, dok se prodaja u Evropi može očekivati tek naredne godine. Japanci polažu nade, pre svega, u performanse i dizajn svog novog terenca. Bez obzira na lepotu i kvalitet, CX-7 ipak ulazi u bitku bez imalo milosti, sa iskusnim Amerikancima i sve jačim evropskim predstavnicima terenskih vozila.
Dizajn u Zoom-Zoom
Dizajniran u Zoom-Zoom stilu Mazde, CX-7 je otišao dosta daleko od, recimo, modela Tribute, koja je po dizajnu bila bliža potrebama evropskog kupca. Ali je diskutabilno koliko je otišao ispred ostalih japanskih proizvodjača, kao što su recimo Nissan, Toyota i Infiniti.
Sa dužinom od 4675 mm i medjuosovinskim rastojanjem od 2750 mm, ne bi trebalo da ima ”kompleks niže vrednosti” u odnosu na ogromna američka vozila. Širina od 1872 mm i visina 1645 mm govore, takodje, da će zapremina unutrašnjeg prostora biti dovoljna za, pomalo, razmažene Amerikance.
Silueta sa linijom krova koja se blago spušta prema zadnjem delu vozila u prvi plan ističe sportsku orijentisanost.
Prednji deo sa neobično velikim grilom hladnjaka, ipak predstavlja prepoznatljiv dizajnerski pravac Mazde poslednjih godina. Masivni prednji i zadnji blatobrani, kao i nešto smanjena staklena površina u zadnjem delu asociraju na tipičnu američku ”mišićavost”.
U unutrašnjosti ima mesta za pet putnika, iako je dosta konkurencije u okviru tih dimenzija našlo mesta za još jedan red sedišta. Inženjeri Mazde su se ipak odlučili i da se ostavi dosta prtljažnog prostora, kao i da se obezbedi maksimalan komfor za putnike.
Tabla sa preglednim instrumentima, izradjena je od kvalitetnog materijala, a kombinacija dve boje u enterijeru daje dodatno sportsko obeležje. Upravljač sa tri paoka i anatomski oblikovana sedišta predstavljaju oličenje odličnog kvaliteta izrade. Kao deo standardne opreme u unutrašnjosti se nalaze specijalni sistem zaključavanja i startovanja motora (Mazda Advanced Keyless and Start System), šest vazdušnih jastuka, klima uredjaj, radio uredjaj i CD plejer, elektropodizači prozora, automatsko zaključavanje svih vrata.
Sa dužinom od 4675 mm i medjuosovinskim rastojanjem od 2750 mm, ne bi trebalo da ima ”kompleks niže vrednosti” u odnosu na ogromna američka vozila. Širina od 1872 mm i visina 1645 mm govore, takodje, da će zapremina unutrašnjeg prostora biti dovoljna za, pomalo, razmažene Amerikance.
Silueta sa linijom krova koja se blago spušta prema zadnjem delu vozila u prvi plan ističe sportsku orijentisanost.
Prednji deo sa neobično velikim grilom hladnjaka, ipak predstavlja prepoznatljiv dizajnerski pravac Mazde poslednjih godina. Masivni prednji i zadnji blatobrani, kao i nešto smanjena staklena površina u zadnjem delu asociraju na tipičnu američku ”mišićavost”.
U unutrašnjosti ima mesta za pet putnika, iako je dosta konkurencije u okviru tih dimenzija našlo mesta za još jedan red sedišta. Inženjeri Mazde su se ipak odlučili i da se ostavi dosta prtljažnog prostora, kao i da se obezbedi maksimalan komfor za putnike.
Tabla sa preglednim instrumentima, izradjena je od kvalitetnog materijala, a kombinacija dve boje u enterijeru daje dodatno sportsko obeležje. Upravljač sa tri paoka i anatomski oblikovana sedišta predstavljaju oličenje odličnog kvaliteta izrade. Kao deo standardne opreme u unutrašnjosti se nalaze specijalni sistem zaključavanja i startovanja motora (Mazda Advanced Keyless and Start System), šest vazdušnih jastuka, klima uredjaj, radio uredjaj i CD plejer, elektropodizači prozora, automatsko zaključavanje svih vrata.
Japanac za probirljive Amerikance
Kako su dimenzije ovog sportskog terenca apsolutno prilagodjene američkim standardima, za očekivati je da će agregat koji će ga pokretati imati dovoljnu radnu zapreminu, kao i dobru ”ergelu”. Preuzet iz najjače serijske verzije Mazde 6, motor je četvorocilindarski benzinac zapremine 2,3 litre, a nosi oznaku 2,3 DISI (Direct Injection Spark Ignition).
Turbo motor sa interkulerom oslobadja čitave 244 konjske snage pri 5000 o/min i ima maksimalni obrtni moment od 258 Nm pri 2500 o/min. Proizvodjač ističe da je minimalna emisija štetnih gasova, a maksimalna ekonomičnost, što će ipak najbolje pokazati početak eksploatacije.
Šestostepeni automatski menjač prenosi snagu na prednje ili na sva četiri točka prečnika 18 cola, a široki pneumatici (235/60), na ovakvom automobilu su u isto vreme i estetska i funkcionalna potreba.
Donji postroj je rešen tako da je napred vešanje po tipu McPherson, a pozadi nezavisno za oba točka (Multilink). Kao deo standardne opreme nalazi se elektronska kontrola stabilnosti. Četiri samoventilirajuća diska i standardni ABS sistem rešili su problem zaustavljanja ovog teškaša.
Po svim najavama, Mazda CX-7 bi trebalo u maju ove godine da se pojavi u prodajnim salonima Severne Amerike. Planirano je da se u fabrici, u Hirošimi, proizvodi 50.000 jedinica godišnje, a prema prvim informacijama cena na tržištu SAD bila bi oko 23.750 dolara.
Medjutim, iz velikog broja prezentacija u Los Andjelesu i Detroitu, izvodi se zaključak da bi ovaj model mogao imati dosta težak početak na tržištu. Tako već iz bratske firme Ford, stiže model Edge, koji bi pored Lincolna MKX mogao biti najveći problem za prodaju Mazde CX-7.
Karoserija: SUV
Broj vrata/sedišta: 5/5
Dužina: 4675 mm
Širina: 1872 mm
Visina: 1645 mm
Medjuosovinski razmak: 2750 mm
Motor: Četvorocilindarski redni motor sa vodenim hladjenjem, turbo punjača, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine‚ ubrizgavanje goriva. Pneumatici 235/60 R18.
Radna zapremina: 2300 cm3
Maks. snaga: kW/KS 179/244
pri o/min: 5000
Maks. obrtni moment Nm 258
pri o/min 2500
Ogibljenje: Napred McPherson‚ pozadi multilink, amortizeri i spiralne opruge, poprečni stabilizator napred i pozadi, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi diskovi, ABS.
Prenos snage: Pogon na prednje točkove ili na sva četiri točka, automatski menjač sa šest stepeni prenosa.
Cena oko 23.750 dolara
(MONDO/Vreme gume)
Turbo motor sa interkulerom oslobadja čitave 244 konjske snage pri 5000 o/min i ima maksimalni obrtni moment od 258 Nm pri 2500 o/min. Proizvodjač ističe da je minimalna emisija štetnih gasova, a maksimalna ekonomičnost, što će ipak najbolje pokazati početak eksploatacije.
Šestostepeni automatski menjač prenosi snagu na prednje ili na sva četiri točka prečnika 18 cola, a široki pneumatici (235/60), na ovakvom automobilu su u isto vreme i estetska i funkcionalna potreba.
Donji postroj je rešen tako da je napred vešanje po tipu McPherson, a pozadi nezavisno za oba točka (Multilink). Kao deo standardne opreme nalazi se elektronska kontrola stabilnosti. Četiri samoventilirajuća diska i standardni ABS sistem rešili su problem zaustavljanja ovog teškaša.
Po svim najavama, Mazda CX-7 bi trebalo u maju ove godine da se pojavi u prodajnim salonima Severne Amerike. Planirano je da se u fabrici, u Hirošimi, proizvodi 50.000 jedinica godišnje, a prema prvim informacijama cena na tržištu SAD bila bi oko 23.750 dolara.
Medjutim, iz velikog broja prezentacija u Los Andjelesu i Detroitu, izvodi se zaključak da bi ovaj model mogao imati dosta težak početak na tržištu. Tako već iz bratske firme Ford, stiže model Edge, koji bi pored Lincolna MKX mogao biti najveći problem za prodaju Mazde CX-7.
Karoserija: SUV
Broj vrata/sedišta: 5/5
Dužina: 4675 mm
Širina: 1872 mm
Visina: 1645 mm
Medjuosovinski razmak: 2750 mm
Motor: Četvorocilindarski redni motor sa vodenim hladjenjem, turbo punjača, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine‚ ubrizgavanje goriva. Pneumatici 235/60 R18.
Radna zapremina: 2300 cm3
Maks. snaga: kW/KS 179/244
pri o/min: 5000
Maks. obrtni moment Nm 258
pri o/min 2500
Ogibljenje: Napred McPherson‚ pozadi multilink, amortizeri i spiralne opruge, poprečni stabilizator napred i pozadi, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi diskovi, ABS.
Prenos snage: Pogon na prednje točkove ili na sva četiri točka, automatski menjač sa šest stepeni prenosa.
Cena oko 23.750 dolara
(MONDO/Vreme gume)
Pridruži se MONDO zajednici.