
Farmerke, koje je dizajnirala švedska firma "Noko Jeans", prodavaće se po ceni od 1.500 švedskih kruna (oko 140 evra) i naći će se na rafovima pored odeće čuvenih brendova poput "Levisa".
Međutim, nijedan par farmerki neće moći da se vidi na ulicama Pjongjanga, budući da socijalistički kod oblačenja zabranjuje građanima da nose tu vrstu odeće.
Vlasnici firme "Noko" kažu da im je bilo potrebno više od godinu dana da stupe u kontakt sa partnerima u Severnoj Koreji, kao i da su morali da se izbore sa mnogim problemima, a pre svega jednim za njih potpuno nepoznatim načinom vođenja biznisa.
"Postoji politički jaz, postoji mentalni jaz i postoji privredni jaz", rekao je za Rojters Jakob Astrom, jedan od trojice švedskih reklamnih agenata koji stoje iza ovog projekta.
On je objasnio da je ideja za ovaj projekat nastala iz radoznalosti, iz želje da se zaviri u Severnu Koreju, koju Zapad kritikuje da ne poštuje ljudska prava i da ima nuklearne ambicije.
Severna Koreja vrlo retko dozvoljava strancima da pređu njenu granicu, a gotovo da nema nikakvih trgovinskih ni diplomatskih odnosa sa većinom zapadnih zemalja. Švedska je jedna od svega sedam zemalja koja ima ambasadu u Severnoj Koreji.
Nakon što ih je najveća severnokorejska tekstilna industrija odbila, predstavnici švedske firme uspeli su da sklope ugovor sa najvećom rudarskom kompanijom u zemlji, u čijem se sklopu nalazi i jedna fabrika za proizvodnju odeće.
"U Severnoj Koreji je to čest slučaj. Kompanije se retko specijalizuju za jednu oblast, te tako imaju po nekoliko veoma različitih proizvodnih pogona", objanio je osnivač kompanije "Noko" Jakob Ohlson.
(Tanjug)
Međutim, nijedan par farmerki neće moći da se vidi na ulicama Pjongjanga, budući da socijalistički kod oblačenja zabranjuje građanima da nose tu vrstu odeće.
Vlasnici firme "Noko" kažu da im je bilo potrebno više od godinu dana da stupe u kontakt sa partnerima u Severnoj Koreji, kao i da su morali da se izbore sa mnogim problemima, a pre svega jednim za njih potpuno nepoznatim načinom vođenja biznisa.
"Postoji politički jaz, postoji mentalni jaz i postoji privredni jaz", rekao je za Rojters Jakob Astrom, jedan od trojice švedskih reklamnih agenata koji stoje iza ovog projekta.
On je objasnio da je ideja za ovaj projekat nastala iz radoznalosti, iz želje da se zaviri u Severnu Koreju, koju Zapad kritikuje da ne poštuje ljudska prava i da ima nuklearne ambicije.
Severna Koreja vrlo retko dozvoljava strancima da pređu njenu granicu, a gotovo da nema nikakvih trgovinskih ni diplomatskih odnosa sa većinom zapadnih zemalja. Švedska je jedna od svega sedam zemalja koja ima ambasadu u Severnoj Koreji.
Nakon što ih je najveća severnokorejska tekstilna industrija odbila, predstavnici švedske firme uspeli su da sklope ugovor sa najvećom rudarskom kompanijom u zemlji, u čijem se sklopu nalazi i jedna fabrika za proizvodnju odeće.
"U Severnoj Koreji je to čest slučaj. Kompanije se retko specijalizuju za jednu oblast, te tako imaju po nekoliko veoma različitih proizvodnih pogona", objanio je osnivač kompanije "Noko" Jakob Ohlson.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.