Svesni moći koju danas imaju internet i blogovi, modni kreatori sve češće ostavljaju nekoliko mesta u prvim redovima upravo za blogere, koji su doskora mogli samo da sanjaju da će imati priliku da prisustvuju prestižnim modnim revijama.

Internet je vremenom postao mesto gde kupci uglavnom traže robu na sniženju, ali oni mlađi, kao i zaposlene žene koje nemaju vremena za 'pravi' šoping, na internetu kupuju čak i luksuznu robu.

Tako su revija modnih kuća "Luj Viton" (Louise Vuitton) i "Dolče i Gabana" (Dolce and Gabbana) , održane na jesenjoj Nedelji mode u Milanu, istog dana bile postavljene i na njihovim zvaničnim sajtovima.

Takođe, "Guči" (Gucci) i "Barberi" (Burberry) imaju na hiljade prijatelja na Fejsbuku (Facebook) i Tviteru (Twitter).

"Što više približite svoju marku klijentima, to bolje", izjavila je nedavno u Berlinu dizajnerka modne kući "Guči" Frida Đanini,

Modele kreator Đorđa Armanija možete kupovati i na moblinim telefonima, a Prada planira da upravo u
onlajn prodavnicama plasira modele koji još nisu stigli u prodavnice.

"Za pet godina, 30 odsto modnih proizvoda u Americi biće prodavano preko interneta", izjavio je izvršni šef modne kuće "Prada" Patricio Berteli. I izvršni šef kuće "Valentino" Stefano Sasi kaže da je njihova onlajn prodavnica u stalnom usponu.

Proizvođači luksuzne robe pokušavaju da pridobiju kupce u trenutku kada je svet zahvatila ekonomska kriza. Konsultantska kuća "Bejn end ko" (Bain and Company) predvidela je pad prodaje luksuzne robe u 2009. godini za osam procenata, što iznosi oko 153 milijardi evra. Međutim, prema njihovoj proceni, onlajn prodaja luksuzne robe 2009. je porasla za 20 procenata.

(Tanjug/MONDO, foto: Guliver/Getty Images)