Zahvaljujući trendovima koji dolaze, 2023. godina biće značajna za oblast snimanja pametnim telefonima. Vrhunski uređaji se više ne mere samo svojim klasičnim flagship mogućnostima, već i sposobnošću da svaki put naprave savršenu fotografiju. Snimanje postaje ključan faktor za korisnike pri odabiru željenog telefona, a tradicionalne optičke kompanije i brendovi pametnih telefona kroz svoje saradnje nastoje da korisnicima pruže vrhunski kvalitet.
Kompanije vivo i ZEISS proslavile su početak treće godine partnerstva. Ova jedinstvena i bliska saradnja između kompanija dovela je do značajnog napretka kada je reč o istraživanju i razvoju sistema za snimanje pametnim telefonima. Kompanije su, svaka u okviru svojih oblasti, dale podjednak i nemerljiv doprinos razvoju optike, hardvera i softvera kako bi obezbedile vrhunsko iskustvo snimanja. vivo i ZEISS predstavili su njihovu perspektivu trendova u oblasti mobilnog snimanja za ovu godinu, i na koje bi korisnici trebalo da obrate pažnju pri biranju svog savršenog uređaja.
Savršen snimak čak i u uslovima slabog osvetljenja
Snimanje savršenih fotografija u uslovima slabog osvetljenja je oduvek bio izazov za kamere pametnih telefona. Međutim, poslednjih godina postignut je značajan napredak. Sistemi za snimanje sa senzorima od 1 inča daju impresivne rezultate, čak i u slabim uslovima osvetljenja. Senzor od 1 inča je prava prekretnica, budući da omogućava sistemu kamere da dobije više svetla, ali i poboljšava odnos signal-šum snimka. Ova vrsta senzora će biti jedna od vodećih tema u 2023. godini i podići će mobilno snimanje na potpuno novi nivo.
Međutim, veći senzor je samo jedan aspekt; „Već godinama vidimo industrijski trend koji promoviše veći broj kao i veću veličinu sočiva. Danas više nije dovoljno koristiti plastične elemente sočiva za postizanje najboljeg mogućeg kvaliteta slike, ali je korišćenje elementa staklenih sočiva sličnih profesionalnoj opremi za fotografisanje postalo uobičajeno: Kombinovanjem vrhunskog staklenog materijala sa prvoklasnom plastikom, poboljšavamo ukupan kvalitet slike i značajno smanjujemo neželjene efekte kao što su duhovi, bljesak, flerovi i hromatske aberacije, i mnoge druge“, rekao je Oliver Schindelbeck, viši menadžer za snimanje pametnim telefonima u kompaniji ZEISS Consumer Products.
Prateći „osnovni standard kvaliteta slike“, značajan faktor je i obrada slike. Trenutni algoritmi ne samo da obezbeđuju kvalitetnu naknadnu obradu slike, već i otvaraju nove mogućnosti za snimanje i analizu scene. Iako još uvek postoje određena fizička ograničenja relativno malih staklenih elemenata i senzora, ona se mogu prevazići algoritmima i kompjuterskom fotografijom koja se odvija iza scene. Detekcija pejzaža, a posebno i smanjenje buke, dva su ključna aspekta koja pomažu korisnicima da snime neverovatne noćne snimke. Na primer, unapređeni HDR algoritam takođe je integrisan u vivo flagship modele za bolju optimizaciju tonova slike. Noviji razvoj kada je reč o flagship modelima za snimanje je upotreba prilagođenih čipova, koji kombinuju visoku energetsku efikasnost, sa mogućnošću pokretanja moćnijih algoritama koji značajno poboljšavaju rezultate snimanja pri slabom osvetljenju.
Umetničko oblikovanje slike
Portretni snimci nisu samo fotografije, već i dragocene uspomene. Oni su oduvek bili popularni i tako će i ostati, a upravo u portretnoj fotografiji je ključna razlika izvanrednog flagship uređaja. Ljudi više ne traže samo oštru i kristalno čistu sliku, nego žele uređaj koji im pomaže da maksimalno iskoriste svoje umetničke veštine, praveći besprekorne snimke koje mogu da čuvaju kao uspomene ili da postavljaju na društvene mreže.
A kada je reč o umetnosti iza fotografije, vivo i ZEISS su postigli izuzetne rezultate. Obično flerovi nisu poželjni na fotografijama, posebno kada nisu deo željenog izgleda slike. Ali neki od njih mogu da dodaju umetnički izgled subjektu na fotografiji. Poseban režim može da generiše prepoznatljiv izgled flera sočiva koji ljudi obično vide u mnogim klasičnim filmovima. Kada je jak izvor svetlosti u kadru ili u pozadini, ovaj efekat stvarno dolazi do izražaja.
Realističnije i prirodnije fotografije
Kada je reč o profesionalnom snimanju, jedno sočivo koje ZEISS i vivo smatraju da ne treba zanemariti je klasično fotografsko sočivo, 50-milimetarsko sočivo koje se tokom vremena pokazalo kao savršen izbor za portrete za većinu profesionalnih fotografa. Razlog za to je što je vidno polje sočiva od 50 milimetara blizu vidnog polja oka, zbog čega nastaju portretni snimci prirodnog izgleda. Osim toga, sočivo od 50 milimetara omogućava veliko rastojanje od subjekta, između 1 i 2 metra, zbog čega ljudi mogu da se ponašaju i izgledaju prirodno i opušteno, a da se ne osećaju neprijatno zbog kamere koja je preblizu.
Sa pravim otvorom blende, sočivo od 50 milimetara može da pruži odličan kvalitet čak i u uslovima slabog osvetljenja, što je generalno bila „Ahilova peta“ za mnoga sočiva.
„Obezbeđivanje pravih prirodnih boja bio je jedan od glavnih aspekata naše saradnje sa kompanijom vivo. To smo uveli sa X70 Pro modelom, a zatim ga poboljšali tokom narednih godina. Takođe smo dobijali povratne informacije od krajnjih korisnika, da bismo razumeli kako možemo dodatno da poboljšamo snimanje prirodnih boja. Jedna od najvažnijih stvari, na koju smo ponosni jeste što smo uspeli da zatvorimo ceo krug iskustva snimanja kroz posebnu pažnju posvećenu ekranu. Sada imate mnogo bolje iskustvo koje počinje od snimanja fotografije do gledanja slike na ekranu, i sve se dešava u trenutku“, dodao je dr David Abreu, viši naučnik za mobilno snimanje u ZEISS Consumer Products.
Da bi korisnici zaista mogli u punoj meri da vide i uživaju u visokom kvalitetu slika i video zapisa koje kamere mogu da snime, ekran vivo pametnih telefona od jedne flagship generacije do sledeće takođe prolazi kroz detaljan proces kalibracije, zajedno sa senzorima kamere, tako da korisnici mogu da uživaju u koherentnom iskustvu fotografije, sa pravim bojama koje je snimilo sočivo i koje je prikazano na ekranu.
O kompaniji vivo
vivo je tehnološka kompanija koja stvara odlične proizvode utemeljene na vrednosti zasnovane na dizajnu, sa centralnim fokusom na pametne uređaje i inteligentne usluge. Cilj kompanije je izgradnja mosta između ljudi i digitalnog sveta. Zahvaljujući jedinstvenoj kreativnosti, vivo pruža korisnicima sve ugodniji digitalan život. Vodeći se osnovnim vrednostima kompanije, koje uključuju Benfen*, sa fokusom na dizajn i korisničko iskustvo, kao i kontinuirano učenje i timski duh, vivo je implementirao strategiju održivog razvoja, sa vizijom da postane korporacija svetske klase, sa još većim fokusom na društvenu odgovornost.
Okupljanjem i razvijanjem najboljih lokalnih talenata, sa ciljem pružanja vrhunskog kvaliteta, vivo je podržan kroz mrežu razvojno-istraživačkih centara, smeštenih u Šenženu, Donguanu, Nanđingu, Pekingu, Hangzou, Šangaju i Šijanu, fokusirajući se na razvoj najsavremenijih potrošačkih tehnologija, uključujući 5G, veštačku inteligenciju, industrijski dizajn, sistem za fotografisanje i druge nadolazeće tehnologije. vivo je takođe osnovao inteligentnu mrežu proizvodnih baza (uključujući ovlašćeni proizvodni centar), gde proizvodi približno 200 miliona pametnih telefona godišnje. Do sada, vivo je razgranao prodajnu mrežu u više od 60 zemalja i regiona i uživa poverenje više od 400 miliona korisnika širom sveta.
,,Benfen” je pojam u kineskom jeziku koji opisuje stav raditi prave stvari na pravi način – što je idealan opis misije kompanije vivo, da gradi tehnologiju za opšte dobro.
O novostima u kompaniji vivo možete saznati na vivo.com/rs
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
Uhapšeno 11 osoba zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici: Preti im do 12 godina zatvora
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!
Mondo ukrštenica za 21. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!