Cene automobila u Evropi padaju, ali njihovo održavanje za vlasnike postaje sve skuplje, saopštila je Evropska komisija, izvršno telo Evropske unije, upozoravajući da je neophodno obaranje prekomernih troškova servisiranja vozila.
Komisija je ocenila da su cene popravke i usluga održavanja kola, kao i rezervnih delova, porasle "iznad inflacije" u 2009. godini - za 1,5, odnosno 0,7 procenata, prenele su agencije.
"Zadovoljan sam što potrošači u Evropi imaju koristi od jačanja konkurencije na tržištu automobila," izjavio je komesar Evropske komisije za konkurentnost Hoakim Almunija, koji je upozorio da su u periodu recesije, uprkos tome, porasli izdaci za popravku vozila, kao i cene rezervnih delova.
Evropska komisija navodi da popravke i održavanje automobila učestvuju sa oko 40 procenata u ukupnim troškovima njihovih vlasnika.
Prema novim propisima EU, od 1. juna se sprečavaju zloupotrebe garancija proizvođača vozila, koji zahtevaju da se servisiranje obavlja isključivo u ovlašćenim garažama.
Dok troškovi popravke rastu, cena automobila pala je u 24 od 27 članica Unije, u proseku za 0,6 odsto.
Cena vozila je porasla 7,7 odsto u Britaniji i 2,7 procenata u Švedskoj, iznela je Komisija, navodeći da su te dve zemlje imale korist od prethodnog velikog pada cene u 2008. godini, od 9,7, odnosno 5,0 procenata. U Holandiju su cene prošle godine ostale nepromenjene u odnosu na godinu ranije.
Najveći pad cena automobila zabeležen je u novim članicama EU - u Sloveniji 13,4 dosto, 11,1 odsto u Litvaniji i 11 procenata u Slovačkoj.
Činjenica da su nove članice EU bile više pogođene recesijom od EU u celini u 2009, najverovatnije je doprinela smanjivanju cene vozila na tim tržištima, smatraju analitičari.
Od ostalih velikih privreda EU, cena kola u Španiji smanjena je 4,7 odsto, 1,1 odsto u Italiji, 1,0 procenata u Nemačkoj i 0,6 odsto u Francuskoj.
(Tanjug)
"Zadovoljan sam što potrošači u Evropi imaju koristi od jačanja konkurencije na tržištu automobila," izjavio je komesar Evropske komisije za konkurentnost Hoakim Almunija, koji je upozorio da su u periodu recesije, uprkos tome, porasli izdaci za popravku vozila, kao i cene rezervnih delova.
Evropska komisija navodi da popravke i održavanje automobila učestvuju sa oko 40 procenata u ukupnim troškovima njihovih vlasnika.
Prema novim propisima EU, od 1. juna se sprečavaju zloupotrebe garancija proizvođača vozila, koji zahtevaju da se servisiranje obavlja isključivo u ovlašćenim garažama.
Dok troškovi popravke rastu, cena automobila pala je u 24 od 27 članica Unije, u proseku za 0,6 odsto.
Cena vozila je porasla 7,7 odsto u Britaniji i 2,7 procenata u Švedskoj, iznela je Komisija, navodeći da su te dve zemlje imale korist od prethodnog velikog pada cene u 2008. godini, od 9,7, odnosno 5,0 procenata. U Holandiju su cene prošle godine ostale nepromenjene u odnosu na godinu ranije.
Najveći pad cena automobila zabeležen je u novim članicama EU - u Sloveniji 13,4 dosto, 11,1 odsto u Litvaniji i 11 procenata u Slovačkoj.
Činjenica da su nove članice EU bile više pogođene recesijom od EU u celini u 2009, najverovatnije je doprinela smanjivanju cene vozila na tim tržištima, smatraju analitičari.
Od ostalih velikih privreda EU, cena kola u Španiji smanjena je 4,7 odsto, 1,1 odsto u Italiji, 1,0 procenata u Nemačkoj i 0,6 odsto u Francuskoj.
(Tanjug)