Pojedini konobari u kafićima i restoranima gostima donesu ono što uopšte nisu poručili, a što je u većini slučaja narudžbina nekog ko je to poručio i otišao, ili je to odbio, pa kako im ta hrana ne bi propala, "uvaljuju" je drugom gostu po sistemu "ako prođe, prođe".

Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) kaže za Kurir da pojedini konobari goste prilikom ulaska u ugostiteljski objekat obavezno "skeniraju" i na osnovu iskustva znaju kako da se ophode prema njima.

"Svaki gost mora da dobije ono što je poručio, ne može dobiti nešto drugo. U objektu postoji zaduženje za svaki sto, porudžbenica se zapisuje. Međutim, ima mnogo primera, naročito u restoranima koji rade i dostavu, da su gosti poručili određenu hranu, a dobili neku drugu. Kako to ne bi bacili, pokušavaju to da daju drugom gostu po sistemu "ako prođe, prođe (APP)", objašnjava Dragić i dodaje:

"Svaki objekat treba da ima svoju politiku i kodekse. Tako, na primer, gosta na vreme treba obavestiti koliko će čekati porudžbinu, i ukoliko mu to ne odgovara, ima pravo i da odbije. Taj mehanizam opet treba da nadgledaju zaposleni. Ukoliko se desi da konobar uopšte ne dođe do gosta određeno vreme, on jednostavno može da ustane i ode", dodaje Marko za kraj.

(MONDO/Kurir.rs)