Tojota je ubrzano počela obnavljati ponudu svojih proverenih modela. Tako je Avensis, prošlog leta redizajniran u razvojnom centru Tojote u Južnoj Francuskoj, a osvežena je i ponuda motora. Osnovni cilj je bio da se proizvodjač maksimalno približi ukusima evropskih kupaca.
Proverićemo kvalitet izrade, njegovu pogodnost na dugim vožnjama i naravno svakodnevnu gradsku vožnju. Zabeležićemo sve eventualne nepravilnosti, precizno izmeriti potrošnju goriva u različitim uslovima, kao i stilovima vožnje.
Tojota je ubrzano počela obnavljati ponudu svojih proverenih modela. Tako je Avensis, prošlog leta redizajniran u razvojnom centru Tojote u Južnoj Francuskoj, a osvežena je i ponuda motora. Osnovni cilj je bio da se proizvodjač maksimalno približi ukusima evropskih kupaca.
Sada, pet godina nakon prvog predstavljanja i nekoliko meseci od osvežavanja, može se reći da Avensis ide u korak s konkurencijom. Izgleda atraktivno i moćno, a izuzetno štedljivi, te istovremeno snažni i ekološki prihvatljivi savremeni D-4D common-rail pogonski agregat od 2,2 litra i 150 KS zaista mnogo pruža.
Ipak, sasvim je normalno da se u nekim automobilima čovek naprosto oseća bolje, što zbog bogatije opreme, komfora, tako i zbog dobrog izgleda.
I to je mahom slučaj sa, tzv. skupljim automobilima. E sad, Avensis bi možda mogli nazvati skupljim, ali kada se uzme u obzir sve ono što u paketu opreme Sol pruža, pa se to uporedi sa konkurencijom i cenama, situacija uopšte nije tako dramatična.
Prijatan enterijer, plasitka i koža...
Moćan oblik široke srednje konzole, moderan i lep dizajn, kao i kvalitetna plastika i koža, u enterijeru stvaraju osećaj da se čovek nalazi u limuzini visoke, a ne srednje klase.Dobrom utisku doprinose, veliki centralno postavljeni multifunkcionalni displej, elektropodizači za sva četiri prozora, senzori za parkiranje, električno podešavanje retrovizora, zatamnjena stakla, servo upravljač podesiv prema visini i dubini, kao i električno podešavanje sedišta sa grejačima itd.
Ipak, ergonomske kvalitete enterijera, kao i njegov ukupan kvalitet, ocenićemo kasnije, nakon dužih putovanja.
Za sada, tokom prvih kilometara vožnje Avensisa, lako se mogao zapaziti visok nivo komfora. Automobil je izuzetno udoban, a ogibljenje savršeno upija sve neravnine. Eliminisanje buke, odnosno šumova u vozilu očigledno su bili jedan od prioriteta pri izradi ovog automobila. To najbolje ilustruje mogućnost da kvalitetan audio sistem, sa zvučnicima od 40 W po kanalu, dodje do punog izražaja, čak i pri brzinama većim od 150 km/h. Kočnice deluju sasvim solidno, mada u obzir uvek treba uzeti nešto veću masu vozila od gotovo 2 tone. ABS najnovije generacije sa dodatnim EBD (električna distribucija sile kočenja), i BA (asistencija pri kočenju), su se odlično pokazali već na samom početku našeg super testa, koji je otpočeo u zimskim uslovima. Istovremeno, kontrola proklizavanja točkova deluje suptilno, odnosno nenametljivo i ”meša” se samo kada je to zaista potrebno. Ukoliko i to nekome zasmeta, Toyota je ostavila mogućnost i njenog isključivanja.
I tako, na samom početku ovog super testa možemo konstatovati da Avensis Vagon ostavlja dobar utisak. To je nepodeljeno mišljenje svih članova redakcije, koji su se našli za upravljačem ove Toyote. Međutim, pred nama su još hiljade kilometara, koje će pokazati da li prvi utisak o ovom ”uraganu sa Istoka” možda vara ili je pak presudan...
(Vrele gume/MONDO)