Još jedan automobil, Tojota Avensis Vagon, zauzeo je parking mesto ispred naše redakcije. Planiramo da u narednih šest meseci, koliko će trajati super test otkrijemo i prenesemo vam prave kvalitete, ali i mane, kroz intenzivnu upotrebu vozi­la.

Proverićemo kvalitet izrade, njegovu pogodnost na dugim vožnjama i naravno svakodnevnu gradsku vožnju. Zabeležićemo sve eventualne nepravilnosti, precizno izmeriti potrošnju goriva u različitim uslovima, kao i stilovima vožnje.

Tojota je ubrzano počela obnavljati ponudu svo­jih proverenih modela. Tako je Avensis, prošlog leta redizajniran u raz­voj­nom centru Tojote u Južnoj Fran­cuskoj, a osve­žena je i ponuda motora. Osnovni cilj je bio da se proizvodjač maksimalno približi ukusima evropskih kupaca.

Sada, pet godina nakon prvog predstavljanja i nekoliko meseci od osvežavanja, može se reći da Avensis ide u korak s konkurencijom. Izgleda atrak­tivno i moćno, a izuzetno štedljivi, te istovremeno snažni i ekološki prihvatljivi savremeni D-4D common-rail pogonski agregat od 2,2 litra i 150 KS zaista mnogo pruža.

Ipak, sa­svim je normalno da se u nekim automobilima čovek na­prosto oseća bolje, što zbog bogatije opreme, komfora, tako i zbog dobrog izgleda.

I to je mahom slučaj sa, tzv. skupljim automobili­ma. E sad, Avensis bi mož­da mogli nazvati skupljim, ali kada se uzme u obzir sve ono što u paketu opreme Sol pruža, pa se to uporedi sa konkurencijom i cenama, situacija uopšte nije tako dramatična.

Prijatan enterijer, plasitka i koža...

Moćan oblik široke srednje konzole, moderan i lep dizajn, kao i kvalitetna plastika i koža, u ente­rijeru stvaraju osećaj da se čovek nalazi u limuzini visoke, a ne srednje klase.

Dobrom utisku doprinose, veliki centralno postav­ljeni multifunkcionalni displej, elektropodizači za sva četiri prozora, senzori za parkiranje, električno podešavanje retrovizora, zatamnjena stakla, servo upravljač podesiv prema visini i dubini, kao i elek­tri­čno podešavanje sedišta sa grejačima itd.
Ipak, ergonomske kvalitete enterijera, kao i njegov ukupan kvalitet, ocenićemo kasnije, nakon dužih putovanja.

Za sada, tokom prvih kilometara vožnje Aven­si­sa, lako se mogao zapaziti visok nivo komfora. Auto­mo­bil je izuzetno udoban, a ogibljenje savršeno upija sve neravnine. Eliminisanje buke, odnosno šumova u vo­zilu očigledno su bili jedan od priori­te­ta pri izradi ovog automobila. To najbolje ilustru­je mogućnost da kvalitetan audio sistem, sa zvučni­ci­ma od 40 W po kanalu, dodje do punog izražaja, čak i pri brzinama većim od 150 km/h. Kočnice deluju sasvim solid­no, mada u obzir uvek treba uzeti nešto veću masu vozila od gotovo 2 tone. ABS najnovije generacije sa dodatnim EBD (elek­tri­čna distribucija sile ko­čenja), i BA (asistencija pri kočenju), su se odlično po­kazali već na samom po­četku našeg super testa, koji je otpočeo u zimskim uslovima. Istovremeno, kontrola proklizavanja toč­ko­va deluje suptilno, odnosno nenametljivo i ”meša” se samo kada je to zaista potrebno. Ukoliko i to ne­ko­me zasmeta, To­yota je ostavila mogućnost i nje­nog isključivanja.

I tako, na samom početku ovog super testa možemo konstatovati da Avensis Vagon ostavlja do­bar utisak. To je nepodeljeno mišljenje svih čla­nova redakcije, koji su se našli za upravljačem ove Toyote. Međutim, pred nama su još hiljade kilome­tara, koje će pokazati da li prvi utisak o ovom ”ura­ganu sa Istoka” možda vara ili je pak presudan...

(Vrele gume/MONDO)