
U jednom od prethodnih brojeva spominjali smo automobile zasnovane na zajedničkoj platformi i sve učestalijoj kooperaciji proizvodjača. Novi Suzuki SX4 dobar je primer jednog takvog automobila, koji je razvijen u saradnji sa kućom Fijat i koji se od modela Sedići razlikuje u minimalnom obimu. Medjutim, imajući u vidu da mu je za ”bojno polje” predodredjena Evropa i da se od njega dosta očekuje, logično je da se u nekim elementima mora razlikovati od svog brata blizanca sa kojim će, između ostalih, ”ukrstiti koplja”.
S obzirom da je SX4, kao i njegov brat iz Italije, ”SUV za svaku priliku i za svakoga”, kako to kažu proizvođači istih, sa dizajnom se nije puno filozofiralo. Dovoljno je reći da prati aktuelne trendove i da nije ekstrem u bilo kom pogledu, a dopadljivost je zlatna sredina koja je najsigurnija i kojom bi ga najbolje okarakterisali.
Zanimljivo je da postoje dve verzije karoserije, Outdoor i Urban. Prva je, naravno, agresivnija, sa dodatnom opremom u vidu roll-barova, većih točkova, krovnog nosača koji služe datom imenu karoserije itd. Druga je nešto smirenija, ali i kraća za 4, uža za 2,5 i niža za čak 7 cm (bez krovnog nosača).
Unutrašnjost je, takodje, bez težnji ka originalnosti, uradjena pre svega funkcionalno i klasično, što je samo još jedna sigurna karta u rukama ovog SUV-a. Prema tvrdnjama ovog proizvođača zadnja sedišta, koja su po pravilu uvek predmet diskusije, pružaju pristojan komfor za četiri, ali i pet putnika.
Sa nestrpljenjem se, naravno, očekuje provera ovih tvrdnji u praksi.
Takodje, zadnja sedišta se mogu podeliti u odnosu 60:40 i olakšati prevoz pre svega dugačkih predmeta. Prtljažnik je jedna od onih stvari po čemu se urbani terenci distanciraju od svoje velike braće. Sa skromnih 270 litara, SX4 i ne zaslužuje neki pohvalni epitet, ali obaranjem sedišta dobija se nezanemarljivih 625 litara, što omogućuje prilagođavanje ovog vozila da posluži u raznim situacijama.
U ponudi motora Suzuki, pre svih, ističe dizel sa direktnim ubrizgavanjem od 1,9 litara. Ovom motoru je pridružen šestostepeni manuelni menjač, što je novina u klasi. Od ovog agregata se očekuje da bude predvodnik u prodaji, a šestostepeni menjač i 88 kW bi trebali da pruže maksimum u vožnji i upotrebljivosti.
Modeli bez pogona na sva četiri točka mogu da se pohvale veoma niskom potrošnjom od 6,3 litara na sto kilometara. Međutim, i 4x4 modeli ne odstupaju mnogo od ove potrošnje, bar kako tvrdi Suzuki. U ponudi će se još naći i modeli sa benzinskim motorima VVT od 1,6 i 1,5 litara sa 16 ventila, sa kojima će moći da se upare petostepeni manuelni ili četvorostepeni automatski menjač. Svi agregati poseduju Euro 4 norme, dok se filter čestica čađi podrazumeva u dizel izvedbi agregata.
Sistem pogona na sva četiri točka je nazvan i-AWD, a malo ”i” predstavlja inteligentan. Naime, postoje tri moda (Auto, Lock i 2WD) koja se jednostavno uključuju pritiskom na dugme. Prvi služi za opušteno i sigurno krstarenje sa pogonom na prednjoj osovini, dok se i zadnji ubacuju u igru kada kompjuter proceni da je pri određenoj trakciji to potrebno. Drugi, Lok mod je namenjen izuzetno teškim terenima, gde je svu snagu potrebno isporučiti na točkove, pri brzinama ne većim od 60 km/h. Preko toga se ponovo uključuje Auto mod. Treći, 2WD je onaj koji se uobičajeno koristi i podrazumeva pogon samo na dva točka napred.
Na aktivnu i pasivnu sigurnost usmerena je posebna pažnja, kako savremeni trendovi i nalažu, tako da ovaj put nećemo trošiti reči o vazdušnim jastucima i čvrstini karoserije, jer je ”sve na svom mestu”. Jedina stvar koja pomalo iznenadjuje su kočnice na zadnjim točkovima. U pitanju su klasične i već prevaziđene ”doboš” kočnice, a u Suzukiju tvrde da su one upravo, pored sve kontradiktornosti, jedan od jačih aduta SX4!?
Standardni paket opreme je veoma bogat i na spisku se nalaze već poznate skraćenice ABS, EBD. Uz doplatu se dobija ESP i sada se to već može okarakterisati kao mana, s obzirom na nezaobilazne aktuelne trendove.
SX4 će se proizvoditi, počev od ove godine, u Madjarskoj i čeka ga žestoka borba, prvenstveno sa bratom blizancem iz Italije poznatim kao Fijat Sedićci, ali i sa drugom konkurencijom iz ove klase...
Model Outdoor line Urban line
Dužina mm 4140 4100
Širina mm 1755 1730
Visina mm 1620 1565
Klirens mm 190 (4x4) 175 (4x2)
Motor 1,5 1,6 VVT 1,9 DDiS
(4x2) (4x4) (4x4)
Broj cilindara/ventila 4/16 4/16 4/8
Maks. snaga kW/KS 73/100 79/ 88/
pri o/min 5600 5600 3500
Maks. obrtni moment Nm 133 145 280
Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h s 11‚0 11,5 11,2
Maksimalna brzina km/h 175 180 190
Prosečna potrošnja l/100 km 6,8 7,1 6,6
(Vrele gume/MONDO)
S obzirom da je SX4, kao i njegov brat iz Italije, ”SUV za svaku priliku i za svakoga”, kako to kažu proizvođači istih, sa dizajnom se nije puno filozofiralo. Dovoljno je reći da prati aktuelne trendove i da nije ekstrem u bilo kom pogledu, a dopadljivost je zlatna sredina koja je najsigurnija i kojom bi ga najbolje okarakterisali.
Zanimljivo je da postoje dve verzije karoserije, Outdoor i Urban. Prva je, naravno, agresivnija, sa dodatnom opremom u vidu roll-barova, većih točkova, krovnog nosača koji služe datom imenu karoserije itd. Druga je nešto smirenija, ali i kraća za 4, uža za 2,5 i niža za čak 7 cm (bez krovnog nosača).
Unutrašnjost je, takodje, bez težnji ka originalnosti, uradjena pre svega funkcionalno i klasično, što je samo još jedna sigurna karta u rukama ovog SUV-a. Prema tvrdnjama ovog proizvođača zadnja sedišta, koja su po pravilu uvek predmet diskusije, pružaju pristojan komfor za četiri, ali i pet putnika.
Sa nestrpljenjem se, naravno, očekuje provera ovih tvrdnji u praksi.
Takodje, zadnja sedišta se mogu podeliti u odnosu 60:40 i olakšati prevoz pre svega dugačkih predmeta. Prtljažnik je jedna od onih stvari po čemu se urbani terenci distanciraju od svoje velike braće. Sa skromnih 270 litara, SX4 i ne zaslužuje neki pohvalni epitet, ali obaranjem sedišta dobija se nezanemarljivih 625 litara, što omogućuje prilagođavanje ovog vozila da posluži u raznim situacijama.
U ponudi motora Suzuki, pre svih, ističe dizel sa direktnim ubrizgavanjem od 1,9 litara. Ovom motoru je pridružen šestostepeni manuelni menjač, što je novina u klasi. Od ovog agregata se očekuje da bude predvodnik u prodaji, a šestostepeni menjač i 88 kW bi trebali da pruže maksimum u vožnji i upotrebljivosti.
Modeli bez pogona na sva četiri točka mogu da se pohvale veoma niskom potrošnjom od 6,3 litara na sto kilometara. Međutim, i 4x4 modeli ne odstupaju mnogo od ove potrošnje, bar kako tvrdi Suzuki. U ponudi će se još naći i modeli sa benzinskim motorima VVT od 1,6 i 1,5 litara sa 16 ventila, sa kojima će moći da se upare petostepeni manuelni ili četvorostepeni automatski menjač. Svi agregati poseduju Euro 4 norme, dok se filter čestica čađi podrazumeva u dizel izvedbi agregata.
Sistem pogona na sva četiri točka je nazvan i-AWD, a malo ”i” predstavlja inteligentan. Naime, postoje tri moda (Auto, Lock i 2WD) koja se jednostavno uključuju pritiskom na dugme. Prvi služi za opušteno i sigurno krstarenje sa pogonom na prednjoj osovini, dok se i zadnji ubacuju u igru kada kompjuter proceni da je pri određenoj trakciji to potrebno. Drugi, Lok mod je namenjen izuzetno teškim terenima, gde je svu snagu potrebno isporučiti na točkove, pri brzinama ne većim od 60 km/h. Preko toga se ponovo uključuje Auto mod. Treći, 2WD je onaj koji se uobičajeno koristi i podrazumeva pogon samo na dva točka napred.
Na aktivnu i pasivnu sigurnost usmerena je posebna pažnja, kako savremeni trendovi i nalažu, tako da ovaj put nećemo trošiti reči o vazdušnim jastucima i čvrstini karoserije, jer je ”sve na svom mestu”. Jedina stvar koja pomalo iznenadjuje su kočnice na zadnjim točkovima. U pitanju su klasične i već prevaziđene ”doboš” kočnice, a u Suzukiju tvrde da su one upravo, pored sve kontradiktornosti, jedan od jačih aduta SX4!?
Standardni paket opreme je veoma bogat i na spisku se nalaze već poznate skraćenice ABS, EBD. Uz doplatu se dobija ESP i sada se to već može okarakterisati kao mana, s obzirom na nezaobilazne aktuelne trendove.
SX4 će se proizvoditi, počev od ove godine, u Madjarskoj i čeka ga žestoka borba, prvenstveno sa bratom blizancem iz Italije poznatim kao Fijat Sedićci, ali i sa drugom konkurencijom iz ove klase...
Model Outdoor line Urban line
Dužina mm 4140 4100
Širina mm 1755 1730
Visina mm 1620 1565
Klirens mm 190 (4x4) 175 (4x2)
Motor 1,5 1,6 VVT 1,9 DDiS
(4x2) (4x4) (4x4)
Broj cilindara/ventila 4/16 4/16 4/8
Maks. snaga kW/KS 73/100 79/ 88/
pri o/min 5600 5600 3500
Maks. obrtni moment Nm 133 145 280
Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h s 11‚0 11,5 11,2
Maksimalna brzina km/h 175 180 190
Prosečna potrošnja l/100 km 6,8 7,1 6,6
(Vrele gume/MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.