Umetnost ubeđivanja je suptilna veština koja može da utiče na svakodnevni život i promeni ga nabolje. Ovu sposobnost možete da razvijete primenom metode koju su testirali konobari i barmeni. Njen tvorac je Tom Salivan, menadžer jednog restorana. Reč je o jednostavnom klimanju glavom - moćnoj psihološkoj tehnici koja može da se koristi za podsvesno podsticanje drugih da se slože sa gledištem, stavovima ili izborima govornika.

Salivanovo klimanje glavom je tehnika prodaje u kojoj se, uz pomoć podsvesnih sugestija, ljudi podstiču da kupe određeni proizvod. Najčešće se koristi u prehrambenoj industriji, mada je ima i u drugim oblastima trgovine - od prodavnica odeće do parkinga. Kada se pravilno izvede, Salivanovo klimanje je toliko neprimetno, da ga kupac ni ne primeti.

Za Toma Salivana ova metoda je postala način povećanja prodaje grickalica, pića i drugih artikala koji mogu brzo da uvećaju ukupni pazar restorana. Zbog toga je klimanje glavom toliko popularano među konobarima i konobaricama, a uobičajen je i među barmenima. Funkcioniše prilično jednostavno.

Na primer, kada konobar nabraja jela, on blago klima glavom kada stigne do nekog posebno željenog obroka. Klimanje treba da bude dovoljno suptilno da ne upada u oči, ali istovremeno i uočljivo gostu. Prema Salivanovim rečima, kupci slušaju konobara i kupuju željeno jelo bez obzira na njegovu cenu. Praksa pokazuje da ova metoda najbolje funkcioniše sa listama od pet stavki ili manje.

Ipak, ova metoda nije preporuka samo za one koji se bave prodajom. Ukoliko morate da "prodate" svoje ideje i predloge na važnim sastancima, možete da isprobate Salivanovo klimanje glavom. Može da vam pomogne da poboljšate rad i ako želite da se određenoj odluci posveti više pažnje.

BONUS VIDEO:

TikTok/drjuliesmith Oslobodite se mišljenja drugih ljudi description: Ako stalno brinete šta drugi misle o vama odgovorite sebi na ova pitanja

(MONDO/T.V.)