Slušaj vest

Lubenica je osvežavajuće voće puno esencijalnih vitamina, minerala i antioksidanata. Međutim, prekomerna konzumacija može da ima i neke neželjene efekte. Lubenica je odličan izvor vitamina A i C, kao i likopena, antioksidansa poznatog po svojim dobrobitima za kardiovaskularno zdravlje. Ovo voće je bogato i vodom, što ga čini idealnim za hidrataciju, posebno u vrelim letnjim danima.

Tri neželjena efekta prekomerne konzumacije lubenice

Problemi sa varenjem

Prekomerna konzumacija lubenice može da izazove nelagodnost u stomaku, nadimanje, gasove i dijareju. Ovi problemi su uzrokovani visokim sadržajem FODMAP-a u lubenici. FODMAP su fermentabilni ugljeni hidrati koji su ili neprobavljivi ili se sporo apsorbuju u tankom crevu. Ljudima sa sindromom iritabilnog creva obično se savetuje da prate ishranu sa malo FODMAP-a kako bi izbegli ove simptome.

Povećanje šećera u krvi

Lubenica ima visok glikemijski indeks, što znači da može brzo da podigne šećer u krvi. Osobe sa dijabetesom treba posebno da vode računa o količini lubenice koju konzumiraju. Međutim, glikemijsko opterećenje lubenice je nisko, što znači da male porcije neće izazvati veće probleme.

Promena boje kože

U retkim slučajevima, prekomerna konzumacija lubenice može da dovede do žuto-narandžaste promene boje kože, poznate kao likopenija. Ovo je uzrokovano akumulacijom likopena u spoljašnjim slojevima kože. Efekat nestaje kada se smanji potrošnja hrane bogate likopenom.

Kada je previše?

Ne postoji zvanično ograničenje za konzumaciju lubenice. Ipak, preporučljivo je da ograničite konzumaciju na oko 300 grama dnevno, posebno ako ne jedete drugo voće. Ova količina je u skladu sa preporukama koje predlažu da jedete oko dve porcije voća dnevno za standardnu ishranu od 2.000 kalorija.

BONUS VIDEO:

KAKO DA ISEČETE LUBENICU NA ŠTAPIĆE Instagram/kalejunkie

(MONDO/T.V.)