Beogradska nedelja dizajna, prva manifestacija takve vrste u Beogradu, koja je zvanično otvorena u nedelju uveče u Centru "Sava", obuhvata mnogobrojne izložbe, radionice, promocije, stručne skupove, otvaranja novih galerija i restorana, krstarenja i zabave, Beogradsku nedelju mode i učešće stotinak najpoznatijih dizajnera, stručnjaka u oblasti dizajna i advertajzinga i biznisa iz regiona.
Beogradska nedelja dizajna, prva manifestacija takve vrste u Beogradu, koja je zvanično otvorena u nedelju uveče u Centru "Sava", obuhvata mnogobrojne izložbe, radionice, promocije, stručne skupove, otvaranja novih galerija i restorana, krstarenja i zabave, Beogradsku nedelju mode i učešće stotinak najpoznatijih dizajnera, stručnjaka u oblasti dizajna i advertajzinga i biznisa iz regiona.Organizatori su najavili učešće poznatih mislilaca današnjice, najintrigantnijih dizajnera sveta, biznis i administrativnu elitu regiona, najveće marketinške stručnjake i organizacije, predstavnike najakumulativnijih biznisa jugoistocne Evrope i administracija drzave, regiona i pojedinačnih gradova.
Pored "Beograda na kvadrat" (Belgrade2), manifestacije koja se održava paraleleno s glavnim programom na više lokacija u gradu, Nedelju dizajna čine i programi Market2, Brend2, Design2 i Fashion2.
Program Market na kvadrat posvećen je tržištu i privredi Srbije, problemima i rešenjima, uspesima i promašajima, a predstaviće se domaci stručnjaci i agencije za komunikacije, koji će razgovarati o "tržišnim ratovima" koji besne na domaćim ulicama.
U programu učestvuje šest domaćih advertajzing agencija - Publicis, Leo Burnett, BBDO, TBWA, Grey i Mcann Erickson, a biće predstavljeno i sedam najboljih primera domaćih brendova, medju kojima je novinarka Olja Bećković.
Jedan od najpoznatijih svetskih dizajnera Karim Rašid, koji je često gost Beograda, učestvovaće na Beogradskoj nedelji mode. On je najavljen pretposlednjeg dana u programu "Dan medjunarodnih superzvezda" kada će govoriti na temu "Dizajniraj sam sebe".
On je za dnevnik "Politika" izjavio da je odlučio da dizajnira mali restoran u srcu Beograda, izmedju Hilandarske i Džordža Vašingtona. "Biće to restoran iz perioda digitalne ere. Neće biti preskup, ali, niste vi nikakav ostatak sveta na koji treba zaboraviti", rekao je Rašid, umetnik rodjen u Kairu, a sada stanovnik Njujorka.
Prema njegoivim rečima, Beogradska nedelja dizajna može mnogo da znači za prestonicu SCG, jer će pokazati svim značaj i važnost industrijskog dizajna za plasman i prodaju robe.
"Ako je ova zemlja imala nekakvih finansijskih poteškoća, ne znači da u njoj ne treba ništa menjati i da nije došlo vreme za to. Sa druge strane, ona je i izvorište dobrih ideja, ali i prostor za realizacij nekih od njih. Dizajn je jednostavno već postao biznis i onima koji to još nisu shvatali da pojasnimo: Dizajn stvara novac!", poručio je Rašid.
On je rekao da od učešća na Beogradskoj nedeji dizajna ne očekuje mnogo, jer je, kako kažđe, star, ali da bi bio presrećan kada bi ga angažovala neka domaća firma.
Na Beogradskoj nedelji dizajna u utorak će biti reči o značaju dizajna i brendinga za uspeh u prehrambenoj industriji, o borbi za prodajno mesto u regionu izmedju megamarketa, tržnih centara, samostalnih radnji i banaka i problemima Beograda, odnosno brendinga, istorije, identiteta i turizma.
Posebna debata predvidjena je i na temu Beograda kao centra filmske, muzičke, televizijske i industrije zabave u regionu jugoistočne Evrope sa 60 miliona potrošača.
U prateće programe manifestacije uvršteni su i 28. salon arhitekture, koji je do 30. aprila otvoren u Muzeju primenjene umetnosti i izložba o tašnama koja će biti otvorena su utorak uveče u Etnografskom muzeju.
(Tanjug/MONDO)