Iako je mnogi smatraju standardnom, pa čak i neophodnom opremom za sve vrste vozila veliki broj vozača nije baš najbolje upoznat kako pravilno da koristi i održava klima uređaje u automobilu. Ugradnja ovakve, u tropskim uslovima vrlo korisne stvarčice predstavlja veliki luksuz - košta od 1.500 do 2.500 evra, a cena njenog redovnog servisa košta oko 4.000 dinara.
Vlasnici klimatizovanih vozila moraju se brinuti o rashladnom uređaju čak više i češće nego o većini drugih delova, piše "Blic".
"Servis auto klime potrebno je uraditi na svake dve godine za vozila stara do pet godina odnosno svake godine za starija vozila. Pod redovnim servisom podrazumeva se zamena plina takozvanog freona, kao i ulja u kompresoru, a to se uglavnom vrši mašinski", kažu za "Blic" u auto servisu "Plus" i dodaju da smanjena količina rashladnog plina dovodi do veće potrošnje goriva.
Ipak, hladan vazduh ne mora nužno biti i potpuno čist pa je zbog toga gotovo podjednako često potrebno uraditi i dezinfekciju uređaja čija je cena u većini slučajeva približno ista servisu.
Posebnim aparatom otklanjaju se prašina, masnoća, neprijatni mirisi, bakterije i mikrobe iz klima uređaja.
Stručnjaci Evropskog udruženja za tehničku kontrolu (GTU), s druge strane, smatraju da se izloženost štetnim materijama smanjuje ukoliko se klima uređaj u automobilu podesi da u njegovoj unutrašnjosti cirkuliše već postojeći umesto vazduha izvan četvorotočkaša.
"Kada je klima-uređaj tako podešen, u kolima treba izbegavati pušenje, jer dim može da se nataloži u isparivaču, trajno uzrokujući neprijatan miris u vozilu", kažu stručnjaci ovog udruženja.
Bez obzira na to, vlasnicima vozila ne preporučuje se da se sami previše upuštaju u podešavanje i održavanje klima-uređaja.
"Dopunjavanje klima je veoma rizično kod nestručnih majstora jer oni to često vrše neodgovarajućim uljima, a čak i freonima koji nisu predviđeni za auto-klime", kažu u servisu "Plus" i navode da najsitniji kvar kao zamena gumice ili spojnice košta oko 1.000 dinara.
Na tržištu se poslednjih godina pojavio takozvani "čistač auto klime". Kada se uključi klima tada se u vozilu aktivira bočica sa dezinfekcionim sredstvom. Ostavi se vazduh da cirkuliše desetak minuta, nakon čega se vozilo luftira, a neprijatni mirisi trebalo bi da nestanu. Cena ovog proizvoda iznosi 1.200 dinara.
Kako bi se rashladni uređaj pravilno održavao, klima se mora uključivati barem jednom nedeljno na desetak minuta i to tokom cele godine, pa čak i zimi.
"Ona smanjuje vlagu u automobilu, a u zimskim uslovima vožnje može da odmagli unutrašnja stakla. Takođe, treba znati da nije preporučljivo tokom leta uključivati klimu kada motor nije zagrejan ili kada automobil stoji ili mili u koloni", kažu za "Blic" u servisu "Plus".
(MONDO)
Vlasnici klimatizovanih vozila moraju se brinuti o rashladnom uređaju čak više i češće nego o većini drugih delova, piše "Blic".
"Servis auto klime potrebno je uraditi na svake dve godine za vozila stara do pet godina odnosno svake godine za starija vozila. Pod redovnim servisom podrazumeva se zamena plina takozvanog freona, kao i ulja u kompresoru, a to se uglavnom vrši mašinski", kažu za "Blic" u auto servisu "Plus" i dodaju da smanjena količina rashladnog plina dovodi do veće potrošnje goriva.
Ipak, hladan vazduh ne mora nužno biti i potpuno čist pa je zbog toga gotovo podjednako često potrebno uraditi i dezinfekciju uređaja čija je cena u većini slučajeva približno ista servisu.
Posebnim aparatom otklanjaju se prašina, masnoća, neprijatni mirisi, bakterije i mikrobe iz klima uređaja.
Stručnjaci Evropskog udruženja za tehničku kontrolu (GTU), s druge strane, smatraju da se izloženost štetnim materijama smanjuje ukoliko se klima uređaj u automobilu podesi da u njegovoj unutrašnjosti cirkuliše već postojeći umesto vazduha izvan četvorotočkaša.
"Kada je klima-uređaj tako podešen, u kolima treba izbegavati pušenje, jer dim može da se nataloži u isparivaču, trajno uzrokujući neprijatan miris u vozilu", kažu stručnjaci ovog udruženja.
Bez obzira na to, vlasnicima vozila ne preporučuje se da se sami previše upuštaju u podešavanje i održavanje klima-uređaja.
"Dopunjavanje klima je veoma rizično kod nestručnih majstora jer oni to često vrše neodgovarajućim uljima, a čak i freonima koji nisu predviđeni za auto-klime", kažu u servisu "Plus" i navode da najsitniji kvar kao zamena gumice ili spojnice košta oko 1.000 dinara.
Na tržištu se poslednjih godina pojavio takozvani "čistač auto klime". Kada se uključi klima tada se u vozilu aktivira bočica sa dezinfekcionim sredstvom. Ostavi se vazduh da cirkuliše desetak minuta, nakon čega se vozilo luftira, a neprijatni mirisi trebalo bi da nestanu. Cena ovog proizvoda iznosi 1.200 dinara.
Kako bi se rashladni uređaj pravilno održavao, klima se mora uključivati barem jednom nedeljno na desetak minuta i to tokom cele godine, pa čak i zimi.
"Ona smanjuje vlagu u automobilu, a u zimskim uslovima vožnje može da odmagli unutrašnja stakla. Takođe, treba znati da nije preporučljivo tokom leta uključivati klimu kada motor nije zagrejan ili kada automobil stoji ili mili u koloni", kažu za "Blic" u servisu "Plus".
(MONDO)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina
Zvezdin Amerikanac hitno reagovao na pomen otkaza Sferopulosu: Šuter crveno-belih se oglasio na Instagramu