Zidovi
Krečenje kancelarije u narandžasto može podstaći rad vašeg mozga. “Studije pokazuju da su ljudi produktivniji i orniji za rad u narandžastim prostorijama”, kaže stručnjak za boje Mark Ventvort.

“Narandžasta je korisna mešavina energične crvene i kreativne žute, tako da može da podigne nivo vaše energije.” Tako ćete svoje vreme pametnije koristiti i uspeveti da završite više posla. Ova boja će vas takođe, sprečiti da trošite dragoceno vreme na Facebook dok traje radni dan.

Košulja
Neka bude plava. Istraživanja sprovedena na Univerzitetu Alberta u Kanadi pokazuju da ovako jednostavan izbor može učiniti da se vaš krvni pritisak znatno snizi.

“Takođe, košulja ove boje ostavlja utisak da ste lojalna, do­sledna, umerena i promišljena osoba”, kaže terapeut bojama Džin Endrju. A to je utisak koji želite da ostavite na vaše kolege i nadređene.Jedino o čemu morate da vodite računa je to kako kombinujete plavu košulju, jer verovatno ne želite da podsećate na otpravnika vozova, piše "Mens helt" (Men's Health).

Skrinsejver
Zelena se vekovima smatra bojom na kojoj se “odmaraju” oči. “Istraživanja pokazuju da nas zelena boja u velikoj meri smiruje i čini sigurnijima”, kaže Mark Ventvort.

“To je verovatno zbog toga što su nekada davno naši preci, videvši zelenu površinu, znali da sigurno neće umreti od gladi.” Džin Endrju se slaže: “Zelena je sjaj­na za uravnotežen i smiren pogled na život i rad.” Ovo je, takođe, još jedan u nizu dobrih razloga da bez griže sa­vesti trošite vreme gledajući fudbal.

Kravata
Definitivno crvena. Upalite televizor i obratite pažnju ko je nosi. Da li ste se ikada zapitali zašto svi vodeći svetski i domaći političari nose kravatu ove boje?

Studije sprovedene na Univerzitetu Ročester u Sjedinjenim Državama pokazuju da crvena boja simbolizuje dominantnost. “Crvena kravata daje utisak autoriteta, pogotovo u kombinaciji sa crnim odelom. “Onaj koji je nosi izgleda mnogo odlučnije i dominantnije.” Što je glavno oružje ljudi čiji je posao da vas ubede u nešto. Iskoristite ga i vi.

Izveštaj
Ako želite da vaš šef obrati pažnju, predajte mu izveštaj ili prezen­taciju spakovanu u jarko žutu fasciklu. “Studije pokazuju da ova boja pospešuje koncentra­ciju i čini da ljudi obrate više pažnje na ono što je pred njima”, kaže Džin Endrju.

“Zato se ova boja toliko često koristi i za stranice ro­kovnika i beležnica, ali i za podvlačenje natpisa na reklamama i bilbordima.” Moć ove boje ste sigurno osetili - koliko puta niste mogli da odvojite pogled od zanosnog tela devojke u žutom kupaćem kostimu?

Hemijska olovka
Ako želite da ostavite efekat tajanstvenosti, koristite crnu. “Crnu čine sve boje stopljene u jednu i ona sužava siluete i oblike”, kaže Suzi Kjazari, autor "Kompletne knjige boja".

Univerzitet Kornel u Sjedinjenim Državama smatra crnu bojom “autoriteta i moći”. Ona ima dubinu i samim tim je savršena za preteće poruke tipa “ne diraj”, kojima obeležavate hranu u zajedničkom frižideru.

(MONDO)