Upravo na osnovu toga što su pomenuta dva modela, Caliber i Nitro, samo nekoliko meseci posle svojih premijera u vidu koncept automobila, ”prebačeni na traku”, kao serijski automobili, moglo bi se očekivati da i Dodge Hornet Concept, koji je upravo prikazan na Salonu automobila u Ženevi, doživi sličnu sudbinu.
Sama činjenica da je fabrika Dodge, koja spada u tipične američke proizvođače velikih i robusnih automobila, prošle godine odlučila da neke od svojih novih modela prilagodi i zvanično ponudi evropskom tržištu, izazvala je veliku pažnju javnosti.
Ipak, još veće iznenađenje je priređeno upravo sa konceptom Hornet, koji ima kompaktne dimenzije i pripada B segmentu. Dakle, koliko god to nestvarno zvučalo, radi se o automobilu sa oznakom Dodge, koji ima ”nameru” da konkuriše popularnim ”Evropljanima”, poput Peugeota 207, Fiat Grande Punta i ostalih.
S obzirom na to da automobili kompaktnih dimenzija, posebno oni sa sportskim aspiracijama, stiču sve veću popularnost i u SAD-u, može se pretpostaviti da ambicije ovog modela i na matičnom tržištu neće biti skromne.
Dužina od 3846 mm i visina od 1566 mm, su čak ispod prosečnih dimenzija novijih predstavnika evropskog B segmenta, ali se Hornet Concept, ipak ističe širinom od 1932 mm. Inspiraciju za sam izgled, dizajneri fabrike Dodge pronašli su u reli automobilima, i tako su svesno izbegli vizuelni efekat ”malog i slatkog” gradskog automobila.
Zahvaljujući upečatljivom prednjem grilu kojeg, tradicionalno, krase dve ukrštene rešetke u čijem središtu je zaštitni znak fabrike, Dodge Hornet Concept i pored kompaktnih dimenzija, već na prvi pogled, odaje svoje poreklo. Dobar vizuelni utisak pojačavaju i dve velike sive ”trake” koje presecaju karoseriju, kao i usisnik za vazduh na poklopcu motora.
Prava mašina za dinamične vozače
Korišćenjem takvih detalja, sa ponosom se ističe ”krvno srodstvo” sa sportskim modelima ove fabrike, naročito sa čuvenim modelom Viper. Originalnu pojavu ”zaokružuju” izbačeni blatobrani, nepostojanje B stuba i, u odnosu na gabarite automobila, neočekivano veliki točkovi od 19 cola. Kao zanimljiva opcija, najavljuje se da će kupci, u skladu sa ličnim preferencijama, moći da odaberu boju staklenih površina automobila. Krov je prekriven staklom, što doprinosi prijatnom osećaju putnika.Enterijer je projektovan tako da, bogatstvom aluminijumskih aplikacija i raznih gadget uređaja, zadovolji potrebe dinamičnijih vozača, ali i da se omogući optimalno iskorišćenje njegovog prostora. To je postignuto pomoću maksimalno zaravnjenih bokova karoserije. Sedišta za putnike su uokvirena aluminijumom i izrazito tanka, ali, zahvaljujući prijatnim materijalima, sasvim komforna. U panelu vozačkih vrata nalazi se komplet za pružanje prve pomoći, kao i kofer, koji se može izvaditi iz automobila.
Zadnja sedišta, koja su predviđena za smeštaj tri osobe, mogu se, zajedno sa suvozačkim sedištem, preklopiti u cilju stvaranja potpuno ravne površine za prevoz kabastih predmeta.
U skladu sa aktuelnim trendovima ”individualizacije” automobila, koji su posebno prisutni među mlađom vozačkom populacijom, fabrika Dodge ističe da je prilikom izrade Hornet Concepta poseban akcenat stavljen na što jednostavnije ”uklapanje” dodatne opreme u karoseriju i enterijer.
Ispod haube Hornet Concepta, nalazi se ”proevropski” četvorocilindarski turbo agregat zapremine 1,6 litara. On ostvaruje maksimalnih 125 kW (170 KS) pri 4000 o/min, uz najviši obrtni momenat od 224 Nm. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 209 km/h. Snaga se na prednje točkove prenosi putem šestostepenog manuelnog menjača.
Iako se može očekivati da u serijskoj varijanti, pogonskoj paleti Horneta budu pridodati i još neki, skromniji agregati, sigurno je da on sa pomenutim pogonom treba da bude ozbiljna ”pretnja” evropskim sportskim ”mališanima”, kao što su: Mini Cooper S, VW Polo GTI ili Ford Fiesta ST.
Prema onome što fabrika Dodge navodi, Hornet Concept je zamišljen kao kombinacija evropske težnje za kompaktnošću, kako karoserije, tako i mehanike, sa američkom agresivnom pojavom na putu i dozom originalnog izgleda. Takav jedinstveni karakter bi trebao da mu omogući relativno brzo zauzimanje ”mesta pod suncem” u jednom od najznačajnijih tržišnih segmenata na Starom kontinentu.
(Vrele gume/MONDO)