Direktor "Folksvagena" Bernd Pišetsrider, kome je upravo produžen mandat do 2012. godine, izjavio je pred akcionarima da je nemačka kompanija još "miljama daleko" od cilja da se smanje prekomerni kapaciteti za proizvodnju automobila.
Direktor "Folksvagena" Bernd Pišetsrider, kome je upravo produžen mandat do 2012. godine, izjavio je pred akcionarima da je nemačka kompanija još "miljama daleko" od cilja da se smanje prekomerni kapaciteti za proizvodnju automobila.Pišetsrider, međutim, nije izneo detalje programa restrukturisanja za koji se on zalaže, ističući da se o uslovima još pregovara sa predstavnicima zaposlenih.
On je u februaru objavio da je u fabrikama koje proizvode model sa oznakom VW ugroženo najmanje 20.000 radnih mesta, ili svaki peti zaposleni.
Odbor direktora "Folksvagena" je u utorak jednoglasno odlučio da Pišetsrirer (58) dobije produženje ugovora do 2012. godine.
On je u sredu, odmah posle imenovanja, najavio da su neophodne promene u poslovanju kompanije, kako bi se unapredila konkurentnost najvećeg evropskog proizvođača automobila na svetskom tržištu.
Pišetsrider tada nije posebno govorio o mogućim otkazima, ali je potom, na godišnjem sastanku akcionara u Hanoveru, naglasio da se moraju eliminisati svi problemi u proizvodnji i da je neophodno da se poveća prodaja na američkom tržištu.
Analitičari procenjuju da je Pištsriderovo izbegavanje da govori o smanjivanju broja zapslenih neka vrsta ustupka pred zahtevom radničkih predstavnika u odboru direktora da se garantuje bezbednost radnih mesta.
To je bio jedan od razloga što je i odluka o njegovom mandatu doneta jednoglasno.
Rolf Voler, analitičar HVB grupe, potvrdio je da je novi direkotor učinio izvesne ustupke, zbog čega je i dobio jednoglasnu podršku.
Pišetsrider, na primer, nije ni reči rekao o smanjenu broja zaposlenih na poslovima u Brazilu, gde "Folksvagen" ima pet fabrika s oko 22.000 zaposlenih. Naveo je samo to da, uprkos restrukturisanju brazilskih operacija, rezultati još nisu "na zadovoljavajućem nivou."
Od "Folksvagenovih" pogona, profitabilni su "audi" i "škoda", ali robne marke "seat" i VW ne ispunjavaju postavljene ciljeve.
(Tanjug)