Novi projekat Žizel Bundšen, reklamna kampanja za novu kolekciju donjeg veša brazilske modne marke Hope, izazvao je negodovanje predstavnika brazilskih vlasti koji kažu da je reklama "seksistička" i "povlađuje stereotipima" i treže da se njeno emitovanje zabrani, prenosi "Gardijan" (Guardian).

Kampanja obuhvata seriju televizijskih reklama u kojima Žizel demonstrira "pogrešan" i "ispravan" način saopštavanja partneru da ste, na primer, slupali kola, "spržili" karticu ili pozvali svoju majku da bude kod vas u gostima na neodređeno vreme.

Pravi metod je da se partner zavede (uz pomoć nove kolekcije veša Hope, naravno), a u pozadini ide rečenica "Ti si Brazilka, upotrebi svoj šarm".

Brazilski zvaničnici iz sekretarijata za žene ne vide ništa šaljivo u ovoj reklami, i traže da se ona povuče iz programa.

"Ignoriše se napredak postignut u borbi protiv seksistističkog ponašanja i delovanja. Takođe, reklama diskriminiše žene. Promotivni spotovi šalju poruku da se senzualnošću može 'smekšati' bilo ko i podstiče Brazilke da koriste svoj šarm kako bi uticale na reakcije svojih muževa", navodi se u saopštenju vlasti, kojima je od 20. septembra, kad je reklama počela da se prikazuje, stiglo šest pritužbi ogorčenih gledalaca.

Iz kompanije Hope poručuju da nisu imali lošu nameru: "Sve situacije prikazane u reklamama su šale na račun svakodnevnog života... Nije nam bila namera da ponizimo žene. To bi bilo apsurdno ako uzmete u obzir da naša kompanija živi od žena, naravno da nikada ne bismo uradili nešto što bi ponizilo naše kupce."

Sve u svemu, mnogo buke ni oko čega. Žizel je divna kao i uvek, a reklama će vam izmamiti smešak... ili će vas razbesneti. Pogledajte video:



(MONDO)