Žene iz bogatih porodica sa Bliskog istoka najbolji kupci kreacija visoke mode. Najveći kupci dolaze iz Saudijske Arabije, Kuvajta, bogate porodice iz Katara i Ujedinjenih Arapskih Emirata.
Retko kada ih možete videti u prvim redovima na revijama, veoma su diskretne prilikom kupovine, ali žene sa Bliskog istoka su postale jedan od najvažijih kupaca visoke mode.
Taj trend može da iznenadi, ukoliko se zna da su muslimanke, posebno one koje žive u zalivskom regionu, tradicionalno "pokrivene". Međutim, zbog njihovih obaveza - 15 do 20 svadbi tokom godine i brojnih zabava na koje idu svakoga meseca, potrebno im je mnogo više haljina nego evropskom i američkom društvenom "kremu" za povremene dobrotvorne balove i žurke, a obući istu haljinu dva puta - ne dolazi u obzir.
Članovi bogatih arapskih porodica su tradicionalni kupci ekskluzivne dizajnerske garderobe. Najveći kupci dolaze iz Saudijske Arabije, Kuvajta, bogate porodice iz Katara i Ujedinjenih Arapskih Emirata, kojima nije problem da potroše ni 50.000 evra za ekskluzivnu haljinu koja će biti nošena na zabavi na kojoj ne prisustvuju muškarci.
"Sve kraljevske porodice sa Bliskog istoka su naši kupci", izjavila je za Rojters Katerin Riviere iz "Kristijan Diora".
Kupci sa Bliskog istoka u poslednje vreme pokazuju veliko interesovanje za libanske kreatore poput Elija Saba i Zuhaira Murada.
"Žene sa Bliskog istoka su naši najveći kupci i najverovatnije će tako i ostati", rekao je Džefri Aronson, koji je nedavno postao izvršni direktor kuće "Emanuel Ungaro", a koji je ranije radio za Donu Karan, Oskara de la Rentu i Marka Džejkobsa.
Obično na svadbama koje se održavaju u zalivskim zemljama, žene i muškarci su odvojeni, pa pripadnice lepšeg pola ne prezaju da na takvim skupovima odenu i veoma provokativne haljine.
Na zabavama koje organizuju kraljevske porodice, međutim, vodi se više računa o dubini dekoltea, liniji haljine i samom stilu.
Za žene na Bliskom istoku moda je simbol društvenog statusa i uspeha. Sve one žele da na svadbama i zabavama sijaju i zadive potencijalne svekve zbog čega se pretežno odlučuju za haljine sa puno kristala, dragog kamenja, napravljene od sjajnih tkanina.
Procenjeno na 700 miliona evra, tržište dizajnerske odeće predstavlja najveći segment idustrije luksuznih proizvoda, a u Ujedinjenim Arapskim Emiratima ono čini 42 odsto celokupnog tržišta luksuznih proizvoda.
"Za nas, pored Kine, Bliski istok je tržište koje najbrže raste", izjavio je Patrik Tomas izvršni direktor modne kuće "Erme".
Za "Dior", "Šanel", "Valentino" i druge čuvene modne kuće, koje su najpopularnije među ženama sa Bliskog istoka, najveći izazov je detaljno beležiti šta je ko od kupaca kupio kako se ne bi dogodilo da se na istom skupu pojave dve žene u istim kreacijama.
S obzirom da svadbe u zemljama bliskoistočnog regiona traju i do sedam dana, ženama je potrebno najmanje pet do deset haljina, a biraju se ne one najelegantnije, već prema rečima ljudi iz pojedinih modnih kuća koji su želeli da ne budu imenovani, uglavnom one najskuplje.
(Tanjug)
Taj trend može da iznenadi, ukoliko se zna da su muslimanke, posebno one koje žive u zalivskom regionu, tradicionalno "pokrivene". Međutim, zbog njihovih obaveza - 15 do 20 svadbi tokom godine i brojnih zabava na koje idu svakoga meseca, potrebno im je mnogo više haljina nego evropskom i američkom društvenom "kremu" za povremene dobrotvorne balove i žurke, a obući istu haljinu dva puta - ne dolazi u obzir.
Članovi bogatih arapskih porodica su tradicionalni kupci ekskluzivne dizajnerske garderobe. Najveći kupci dolaze iz Saudijske Arabije, Kuvajta, bogate porodice iz Katara i Ujedinjenih Arapskih Emirata, kojima nije problem da potroše ni 50.000 evra za ekskluzivnu haljinu koja će biti nošena na zabavi na kojoj ne prisustvuju muškarci.
"Sve kraljevske porodice sa Bliskog istoka su naši kupci", izjavila je za Rojters Katerin Riviere iz "Kristijan Diora".
Kupci sa Bliskog istoka u poslednje vreme pokazuju veliko interesovanje za libanske kreatore poput Elija Saba i Zuhaira Murada.
"Žene sa Bliskog istoka su naši najveći kupci i najverovatnije će tako i ostati", rekao je Džefri Aronson, koji je nedavno postao izvršni direktor kuće "Emanuel Ungaro", a koji je ranije radio za Donu Karan, Oskara de la Rentu i Marka Džejkobsa.
Obično na svadbama koje se održavaju u zalivskim zemljama, žene i muškarci su odvojeni, pa pripadnice lepšeg pola ne prezaju da na takvim skupovima odenu i veoma provokativne haljine.
Na zabavama koje organizuju kraljevske porodice, međutim, vodi se više računa o dubini dekoltea, liniji haljine i samom stilu.
Za žene na Bliskom istoku moda je simbol društvenog statusa i uspeha. Sve one žele da na svadbama i zabavama sijaju i zadive potencijalne svekve zbog čega se pretežno odlučuju za haljine sa puno kristala, dragog kamenja, napravljene od sjajnih tkanina.
Procenjeno na 700 miliona evra, tržište dizajnerske odeće predstavlja najveći segment idustrije luksuznih proizvoda, a u Ujedinjenim Arapskim Emiratima ono čini 42 odsto celokupnog tržišta luksuznih proizvoda.
"Za nas, pored Kine, Bliski istok je tržište koje najbrže raste", izjavio je Patrik Tomas izvršni direktor modne kuće "Erme".
Za "Dior", "Šanel", "Valentino" i druge čuvene modne kuće, koje su najpopularnije među ženama sa Bliskog istoka, najveći izazov je detaljno beležiti šta je ko od kupaca kupio kako se ne bi dogodilo da se na istom skupu pojave dve žene u istim kreacijama.
S obzirom da svadbe u zemljama bliskoistočnog regiona traju i do sedam dana, ženama je potrebno najmanje pet do deset haljina, a biraju se ne one najelegantnije, već prema rečima ljudi iz pojedinih modnih kuća koji su želeli da ne budu imenovani, uglavnom one najskuplje.
(Tanjug)