Neki analitičari kažu da bi to moglo da ima dalekosežne posledice po budućnost električnih vozila, ističe "Glas Amerike" (VOA) i navodi da "ševi volt" ipak nije ispunio plan prodaje u 2011, a slabo se prodavao i početkom ove godine.

Vlasnik "volta" Frederiko Gudsed kaže da mu se najviše dopada potpuna tišina u njegovom automobilu i da uživa kada prolazi kraj benzinskih pumpi.

"Volt" može da pređe 75 kilometara, pre nego što se automatski uključi benzinski agregat koji proizvodi struju za još 550 kilometara. Vlasnik Gudsed dopunjava bateriju iz kućnog priključka ili pronalazi priključke za punjenje u blizini svog posla uz pomoć smartfona.

Prodavac automobila Nil Kopit tvrdi, pak, da se "volt" vrlo dobro prodaje i da ima mnogo onih koji žele da ga nabave. Takvoj tražnji nadao se predsednik SAD Barak Obama kada je nedavno posetio fabriku za proizvodnju "volta", pošto je vlada pozajmila GM-u, u okviru koga posluje brend "Šverolet" milijarde dolara da izbegne bankrotstvo.

"Vi proizvodite automobile budućnosti", rekao je tada predsednik Obama. Ali "volt" ipak nije ispunio plan prodaje u 2011 i slabo se prodavao početkom ove godine.

GM je obustavio proizvodnju na pet nedelja što je podstaklo pitanja o budućnosti električnih vozila u Americi, dok Lejsi Pleš, analitičar sajta sa automobilskim informacijama "Edmunds.com", smatra da je osnovni problem to što su ta vozila znatno skuplja od onih na benzinski pogon.

Pleš kaže da bi benzin morao da bude dvostruko skuplji da bi vozači uvideli prednost, dok fabrike istovremeno grade modele sa sve štedljivijim motorima. "To predstavlja snažnu konkurenciju električnim vozilima".

Drugi problem je nedostatak javnih priključaka za punjenje koji ne moraju da budu specijalni već obični, kao i kućni. Ali bez njih vozači se plaše da voze daleko od kuće. Istovremeno proizvodnja automobila na benzinski pogon se ne smanjuje.

Anketa

Šta ti misliš - kakva je budućnost električnih automobila?

Ova anketa je završena.
Glasalo je 260 korisnika


(Tanjug)