Sniženja u prodavnicama obuće i odeće uveliko su počela, a proizvodi su jeftiniji i do 50 odsto. Prodavnice kao što su “Mango” i “Zara” krcate su i robom i kupcima, dok su u radnjama gde se prodaje skuplja garderoba retke mušterije, ali su i rafovi poluprazni.
I dok uvoznici tvrde da ove brendovi imaju verne kupce tako da je sve rasprodato u prvih nekoliko dana sniženja, prodavci tvrde suprotno da je u startu nabavljeno mnogo manje robe u odnosu na prethodne godine.
"Džins se dobro prodaje, ove godine smo dobili iste količine kao i prošle, međutim dobili smo haljine, majice, bluze i obuću u mnogo manjim količinama. Kriza se oseća. Nekad su ljudi tokom sniženja kupovali po tri-četiri komada garderobe u kešu, sada kupe jedan proizvod i to na čekove, kartice. Mi smo sa sniženjem rano počeli tako da će se sigurno prodati garderoba koja je ostala", kaže za "24 sata" prodavačica u “Dizelu”.
U “Fešn kompaniju” čiji su brendovi “riplej”, “mis siksti”, “timberlend”, “kamper” kažu da kriza nije uticala na nabavku robe.
"Brendovi iz portfolija naše kompanije spadaju u red izuzetno kvalitetnih i imaju vernu publiku. U našim prodavnicama nema praznih polica jer paralelno sa sniženjem modela iz kolekcije proleće/leto 2012. možete kupiti i modele iz nove kolekcije za sezonu jesen/zima", kažu u ovoj kompaniji.
Dok u radnje sa skupom garderobom svrati samo poneki kupac, prodavnice kao što su “Mango”, “Zara”, “Tejli Vejl”, gde su cene pristupačnije su pune, a rafovi su krcati.
“Prodaja ide dobro, ali se kriza oseća. Radnja je puna, ali ljudi više razgledaju nego što kupuju. Za kupovinu se uglavnom čekaju sniženja, a i tada probaju 10, a kupe jedan proizvod", priča prodavačica u “Tejli Vejlu”.
Anketa
Da li ti kupuješ na rasprodajama?
-
Da, baš se isplati
40.2% (119)
-
Ne, i dalje je to skupo za mene
37.84% (112)
-
Kupujem na rasprodajama u inostranstvu jer je tamo povoljnije
16.89% (50)
-
Ne, kupujem samo nove kolekcije
5.07% (15)
(MONDO)