U "Fijat automobilima Srbije" (FAS) Tanjugu je rečeno da se sve u vezi sa proizvodnjom i prodajom novog modela "500L" odvija planiranom dinamikom i da će od oktobra početi prodaja, najpre na prioritetnim tržištima - u Italiji i Srbiji.

Generalni direktor FAS-a Antonio Ćezare Ferara je prošlog meseca izjavio da će se na italijanskom tržištu "500L" prodavati po ceni od 15.500 evra, a da se za srpsko tržište još formira cena.

Kako izgleda novi model pogledajte OVDE.

U Železnicama Srbije je rečeno Tanjugu da će ka barskoj luci najverovatnije 9. ili 10. avgusta krenuti prvi voz sa 16 vagona i ukupno 208 novih automobila "500 L" namenjenih izvozu.

Početkom jula u kragujevačku železničku stanicu je stiglo 17 "Las" vagona nemačke železnice, koji su korišćeni za probne vožnje na srpskim prugama. "Fijat" ima, navode u Železnicama Srbije, ugovor sa Nemačkom po kome te vagone može da koristi za svoj prevoz u bilo kojoj zemlji i polovinom jula je u Srbiji obavljena prva probna vožnja od Kragujevca prema Baru, a druga krajem prošlog meseca.

Železnice su najavile da će do kraja godine sa 130 vozova transportovati 26.000 automobila, a za sledeću godinu je planiran prevoz 160.000 automobila sa 14 vozova nedeljno.

FAS je objavio da je serijska proizvodnja novog Fijatovog modela "500L" u Kragujevcu počela 4. jula i najavio proizvodnju oko 30.000 tih automobila do kraja godine. Više o tome OVDE.

Novi "500L" koji se proizvodi u Srbiji može se od prošlog meseca poručiti u Italiji i na većim evropskim tržištima.

FAS je, prema rečima Ferare, spreman da prema planiranom kapacitetu proizvodi 30 vozila po satu ili 550 vozila dnevno, ali postoji mogućnost i za veću proizvodnju ukoliko se poveća broj smena, radnih dana...

Novi "500L" biće plasiran na više od 100 tržišta u svetu uključujući i SAD, kao i region Azije i Pacifika i FAS očekuje da će najbolja prodaja biti na evropskom tržištu, a trećina prodaje trebalo bi da ode na tržište SAD.

"Fijat" je, inače, počeo saradnju sa "Grupom Zastava" još od 1953. godine. Proizvodnja novog modela "500L" u pogonima u Kragujevcu rezultat je ugovora o zajedničkom ulaganju italijanskog "Fijata" i Vlade Srbije u kragujevačku fabriku "Zastava automobili", potpisanog u jesen 2008. Tim strateškim ugovorom, italijanski "Fijat" je vlasnik 67 procenata fabrike automobila u Kragujevcu, a država Srbija preostalih 33 odsto.

Novi model "500L" je vodeći u svojoj kategoriji u smislu odnosa između spoljašnjih dimenzija i unutrašnjeg prostora, jer je dugačak 415 centimetara (cm), širok 178 cm, visok 166 cm i ima međuosovinski razmak od 261 cm, tako da ima dosta prostora u putničkoj kabini i prostoru za prtljag koji ima zapreminu od skoro 400 litara.

U ponudi su tri motora koja karakterišu niži nivoi štetnih emisija i ugljen-dioksida. Reč je o dva benzinska motora (105 KS 0.9 "TwinAir" i 95 KS 1.4 litra) i jednom turbodizel motoru (85 KS 1.3 "MultiJet 2").
Posebno se ističe motor 105 KS "Turbo TwinAir", koji je oborio rekord u svom segmetnu sa štetnom emisijom od samo 112 g/km.

Dvocilindrični motor "TwinAir" koji proizvodi "Fijat", osvojio je mnogobrojne nagrade i nalazi se u vrhu svog segmenta u smislu potrošnje goriva i emisija, zahvaljujući svojoj maloj zapremini i turbo punjaču visoke efikasnosti.

Od iduće godine "fijat "500L" će biti ekološki još efikasniji zahvaljujući najčistijem gorivu koje je danas na raspolaganju - metanu. U pitanju je premijera modela s prirodnim gorivom i "Turbo TwinAir" motorom.

Poznata TV emisije o automobilima "Top Gear", bavila se novim "Fijatovim" modelom koji je ocenila kao "auto namenjen 'fanki' mamama dok vozaju svoju decu, a dizajneri će pokušati da vas ubede da su spojili malecnu italijansku ikonu sa prostranošću i funcionalnošću. Pomislićete da to zvuči kao 'fijat panda', ali onda ćete ga videti uživo i shvatiti da je mnogo, mnogo veći".

Kako su još u "Top Gearu" komentarilsali novi "fijat 500L", pročitajte OVDE.

(Tanjug/MONDO)