Stručni žiri je, na konferenciji za novinare povodom dodele priznanja "Eko automobil godine", naveo da je potrošnja "pežoa 208" svega 3,4 litra na 100 kilometara, a emisija ugljen-dioksida 87 grama po kilometru, što ga čini jednim od najpodobnijih ekoloških automobila.

U cilju poboljšanja ekonomičnosti, i zbog ekoloških trendova, "pežo 208" poseduje start&stop sistem koji generiše energiju kočenjem, pneumatike koji štede gorivo, dok je učesće recikliranih delova u proizvodnji automobila 25 odsto.

Izvršni direktor "Verano Motorsa", Milan Vuksanović, izjavio je da je ova nagrada dokaz da "Pežo" radi na afirmaciji ekoloških trendova u autoindustriji i dodao da je podrška relevantnih državnih organa važna da bi se kupci stimulisali za kupovinu eko automobila.

U konkurenciji za ovogodišnji izbor "Eko-automobila godine" bilo je 18 brendova, od kojih čak 14 poseduje dizel motore.

Prvih pet mesta na listi, pored pobednika, osvojili su: "reno klio K9KB6", "mercedes A180 CDI", "kija sid 1,6 CRDi", "sitroen DS5", "hibrid 4" i "tojota jaris HSD" (hibrid).

Dušan Stokić, iz PKS, rekao je da je cilj manifestacije da doprinese podizanju svesti građana o očuvanju prirodnih resursa i manje štetnom uticaju automobila na čoveka i životnu sredinu.

Kriterijumi kojima se rukovodio žiri prilikom izbora bili su - potrošnja, emisija štetnih materija, mogućnost reciklaže, buka, zapremina i snaga motora.

Manifestaciju "Eko automobil godine" organizovali su, drugi put, Privredna komora Srbije, Ministarstvo za saobraćaj, Agencija za bezbednost saobraćaja, AMSS - Centar za motorna vozila, Srpska asocijacija uvoznika automobila i preduzeće "Metro Market".



(Tanjug)