Prodaja novih autmobila u Evropi pala je u septembru za 2,6 odsto u odnosu na prošlu godinu, a najveći gubitnici su "Reno" i "Dženeral motors" (GM), saopštila je ACEA, Evropsko udruženje proizvodjača automobila.
Prodaja novih autmobila u Evropi pala je u septembru za 2,6 odsto u odnosu na prošlu godinu, a najveći gubitnici su "Reno" i "Dženeral motors" (GM), saopštila je ACEA, Evropsko udruženje proizvodjača automobila.Najdrastičniji pad doživeo je francuski "Reno" - 14,9 odsto, sa prodatih svega 104.815 vozila.
GM, čije je sedište u SAD, prodao je prošlog meseca oko 141.000 automobila, 9,1 odsto manje nego minule godine.
Prodaja vozila udruženog "Pežoa" i "Sitroena" (PSA) smanjena je četiri procenta, a nemačko-američki koncern "Dajmler-Krajsler" isporučio je jedan odsto vozila manje zbog usporene prodaje "Mercedesa" i velikog pada prodaje mini vozila filijale "Smart."
"Fordova" prodaja pala je 0,5 odsto, zahvaljujući solidnim isporukama novih i modela uradjenih u pogonima "Volvoa", "Land rovera" i "Jaguara".
S druge strane, najveći evropski proizvodjač "Folksvagen" zabležio je rast prodaje od 2,9 odsto, na nešto više od četvrt miliona jedinica, zahvaljujući boljoj prodaji modela "audi" i "škoda."
"Folksvagen" sada kontroliše skoro jednu petinu evropskog tržišta vozila.
Skočila je i prodaja italijanskog "Fijata", za 14,9 procenata u odnosu na prošlogodišnji septembar. Najboilje su prolazili glavni modeli kao "punto grande" i luksuzni "alfa romeo", dok su smanjene isporuke "lanče". Ta kompanija je okončala 17 uzastopnih meseci gubitaka i saopštila da je u poslednjem tromesečju prošle godine zabeležila profit.
Japanska "Tojota" povećala je prodaju 11,8 odsto, a nemački BMW 2,5 procenata. Prodaja "Nisana" pala je 27,1 odsto, na oko 32.000 kola.
Prodaja novih vozila u zapadnoj Evropi porasla je jedino u Nemačkoj, najjačoj evropskoj privredi i drugom anjećem kupcu automobila - 4,5 odsto, dok su isporuke u Francuskoj, četvrtom evropskom najvećem tržištu automobila, pale 13,3, a u Italiji 3,2 odsto.
Britanci, poznati kao najveći kupci novih kola, nabavli su u septembru 413.991 vozila, 0,7 odsto kola manje nego prošle godine.
ACEA prati podatke o prodaji kola u 25 članica EU, kao i u Norveškoj, Islandu i Švajcarskoj. U tom regionu je u septembru isporučeno 1,406 mliona novih vozila, u odnosu na 1,444 miliona u istom lanjskom mesecu.
U 10 zemalja, uglavnom istočne Evrope, koje su nedavno priključene Evropskoj uniji, prodato je ukupno 56.446 kola.
Pravi "bum" nabavke novih kola zabeležen je baltičkim zemljama, koje su nedavno ušle u EU, pre svega u Letoniji - 52,4 odsto, Litvaniji - 46,4 i u Estoniji - 9,7 odsto. Prodaja je porasla i u Poljskoj (11,4 odsto), dok je u Madjarskoj pala 15,1 odsto.
(Tanjug)