
U obliku koncepta, model Caliber je predstavljen na Salonu automobila u Ženevi 2005. godine. Kao što se i očekivalo, nije prošlo mnogo vremena do ulaska najmanjeg automobila fabrike Dodge u serijsku proizvodnju. Prodaja Calibera na tržištu SAD je počela po završetku ovogodišnjeg Salona automobila u Detroitu, a odnedavno je dostupan i kupcima u Evropi.
Posmatrano u okviru grupacije DaimlerChrysler, čiji je Dodge sastavni deo, model Caliber će, bar kada je reč o evropskom tržištu, zameniti ostareli Chrysler/Dodge Neon. Međutim, stvari tako stoje samo na papiru, jer je Dodge Caliber automobil koji u Evropi ima daleko veće ”ambicije” od puke zamene pomenutog modela. One se najbolje manifestuju u crossover koncepciji njegove karoserije koja predstavlja kombinaciju sportskog kompakta i robustnog SUV-a.
Masivan prednji deo vozila, u čijem središtu je velika maska hladnjaka sa ”ukrštenim” hromiranim
rešetkama, i u slučaju Calibera ostaje zaštitni znak marke Dodge. ”Proevropski” deo dizajna se ogleda u opadajućoj liniji krova, koja doprinosi sportsko-elegantnom utisku, itekako poželjnom u C segmentu.
Dimenzije karoserije iznose 4400 mm (dužina), 1747 mm (širina) i 1533 mm (visina). I zahvaljujući natprosečnoj visini i širini karoserije, fabrika Dodge ističe da je model Caliber u stanju da pruži komfor i fleksibilnost svojstvene za klasu većim modelima.
U prilog toj tvrdnji govore razni praktični detalji u enterijeru, među koje se ubrajaju hlađena pregrada za piće u koju je moguće smestiti četiri flaše od pola litra, multifunkcionalni naslon za ruke u sredini vozila sa promenjivom pozicijom, kao i nasloni prednjih sedišta koji se sklapanjem pretvaraju u mini--stolove. Možda i najbolji primer pažnje prema detaljima su držači za čaše u prednjem delu, koji su osvetljeni plavozelenom iluminacijom. Dodatni ugođaj u enterijeru je moguće ostvariti putem opcionog ”Boston Acoustics” vrhunskog audio sistema, opremljenog sa čak devet zvučnika.
Posmatrano u okviru grupacije DaimlerChrysler, čiji je Dodge sastavni deo, model Caliber će, bar kada je reč o evropskom tržištu, zameniti ostareli Chrysler/Dodge Neon. Međutim, stvari tako stoje samo na papiru, jer je Dodge Caliber automobil koji u Evropi ima daleko veće ”ambicije” od puke zamene pomenutog modela. One se najbolje manifestuju u crossover koncepciji njegove karoserije koja predstavlja kombinaciju sportskog kompakta i robustnog SUV-a.
Masivan prednji deo vozila, u čijem središtu je velika maska hladnjaka sa ”ukrštenim” hromiranim
rešetkama, i u slučaju Calibera ostaje zaštitni znak marke Dodge. ”Proevropski” deo dizajna se ogleda u opadajućoj liniji krova, koja doprinosi sportsko-elegantnom utisku, itekako poželjnom u C segmentu.
Dimenzije karoserije iznose 4400 mm (dužina), 1747 mm (širina) i 1533 mm (visina). I zahvaljujući natprosečnoj visini i širini karoserije, fabrika Dodge ističe da je model Caliber u stanju da pruži komfor i fleksibilnost svojstvene za klasu većim modelima.
U prilog toj tvrdnji govore razni praktični detalji u enterijeru, među koje se ubrajaju hlađena pregrada za piće u koju je moguće smestiti četiri flaše od pola litra, multifunkcionalni naslon za ruke u sredini vozila sa promenjivom pozicijom, kao i nasloni prednjih sedišta koji se sklapanjem pretvaraju u mini--stolove. Možda i najbolji primer pažnje prema detaljima su držači za čaše u prednjem delu, koji su osvetljeni plavozelenom iluminacijom. Dodatni ugođaj u enterijeru je moguće ostvariti putem opcionog ”Boston Acoustics” vrhunskog audio sistema, opremljenog sa čak devet zvučnika.
Specifična karoserija i snažan agregat
Motorizaciju modela Caliber čini potpuno nova, tzv. World Engine familija benzinskih agregata, koji su razvijeni u saradnji sa fabrikama Hyundai i Mitsubishi. Agregati zapremina 1,8, 2,0 i 2,4 litra, opremljeni su dualnom VVT tehnologijom i ostvaruju maksimalnu snagu od 148, 158 i 172 KS. Za potrebe tržišta izvan SAD, ugrađuje se i poznati dvolitarski TDI motor fabrike Volkswagen, snage 140 KS i maksimalnog obrtnog momenta 320 Nm.
Benzinski agregat od 2 litra se nudi sa kontinualno varijabilnom transmisijom druge generacije CVT 2, koja poseduje tzv. Auto Stick opciju za manuelnu promenu stepena prenosa. Ostale verzije (2,0 TDI) su opremljene petostepenim i šestostepenim manuelnim menjačima. Prema fabričkim podacima, CVT 2 sistem doprinosi smanjenju potrošnje goriva za 6 do 8% u odnosu na klasičan automatski menjač.
Dodge Caliber je kupcima ponuđen sa tri osnovna paketa opreme: SE, SXT i R/T. Pored toga što sve tri navedene verzije karakterišu određene razlike u detaljima karoserije (količina hromiranih delova, veličina i oblik alufelni itd.) i enterijera (upotrebljeni materijali, aluminijumske dekoracije i praktičnost), treba istaći da je top model R/T, pored klasičnog prednjeg, dostupan i sa pogonom na sva četiri točka.
S obzirom na to da je model Caliber već pronašao put do prvih evropskih kupaca, uskoro se očekuje i njegova premijera na našem tržištu. Prema prvim najavama, cena osnovne verzije opremljene benzinskim agregatom će iznositi 17.400 evra, dok će za verziju sa dizel motorom biti potrebno izdvojiti 21.200 evra.
Ukoliko se nova definicija kompaktnog automobila, koju Dodge Caliber teži da nametne specifičnim oblikom karoserije, snažnim agregatima, bogatom opremom i relativno povoljnom cenom, pokaže kao dobitna kombinacija, C segment bi mogao da bude ”uzdrman” iz temelja...
(Vrele gume/MONDO)
Benzinski agregat od 2 litra se nudi sa kontinualno varijabilnom transmisijom druge generacije CVT 2, koja poseduje tzv. Auto Stick opciju za manuelnu promenu stepena prenosa. Ostale verzije (2,0 TDI) su opremljene petostepenim i šestostepenim manuelnim menjačima. Prema fabričkim podacima, CVT 2 sistem doprinosi smanjenju potrošnje goriva za 6 do 8% u odnosu na klasičan automatski menjač.
Dodge Caliber je kupcima ponuđen sa tri osnovna paketa opreme: SE, SXT i R/T. Pored toga što sve tri navedene verzije karakterišu određene razlike u detaljima karoserije (količina hromiranih delova, veličina i oblik alufelni itd.) i enterijera (upotrebljeni materijali, aluminijumske dekoracije i praktičnost), treba istaći da je top model R/T, pored klasičnog prednjeg, dostupan i sa pogonom na sva četiri točka.
S obzirom na to da je model Caliber već pronašao put do prvih evropskih kupaca, uskoro se očekuje i njegova premijera na našem tržištu. Prema prvim najavama, cena osnovne verzije opremljene benzinskim agregatom će iznositi 17.400 evra, dok će za verziju sa dizel motorom biti potrebno izdvojiti 21.200 evra.
Ukoliko se nova definicija kompaktnog automobila, koju Dodge Caliber teži da nametne specifičnim oblikom karoserije, snažnim agregatima, bogatom opremom i relativno povoljnom cenom, pokaže kao dobitna kombinacija, C segment bi mogao da bude ”uzdrman” iz temelja...
(Vrele gume/MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.