Kada evropski modni dizajneri kroje garderobu, to čine tako da ona pokazuje konture tela. Kada to rade Japanci, linije tela ustupaju svoje mesto oštrijim crtama koje su najindikativnije na tradicionalnom kimonu.
Kada evropski modni dizajneri kroje garderobu, to čine tako da ona pokazuje konture tela. Kada to rade Japanci, linije tela ustupaju svoje mesto oštrijim crtama koje su najindikativnije na tradicionalnom kimonu. Ta dva oprečna stila su prevedena na jezik ”lima” i nastala je nova generacija Honde Civic.
Osma generacija po redu, od 1972. godine.
Japanci su skromnost očigledno ostavili zaključanu u fijokama, kada tvrde da su stvorili automobil C segmenta, pored kojeg svi ostali deluju zastarelo. A možda su i u pravu.Iako po pravilu konstatujemo da su japanski automobili bezlični i neoriginalni, pa čak i plagirani, Civic zaista deluje kao da je došao sa druge planete. I u odnosu na sopstvenog prethodnika, ali i na sve ostale u klasi i šire. Jednostavno, novi Civic je dizajniran bez trunke osvrta na druge. Iz početka, od nule.
Svi novi modeli se diče novim dimenzijama koje su za nekoliko centimetara veće od prethodnika. Odmah iza toga sledi podatak o povećanom unutrašnjem prostoru. Civic se ne drži čak ni te prakse...
Kraći je i niži od prethodnika, ali i širi 6,5 cm. Klinasta forma je dominantna, kao i ogromno vetrobransko staklo pod strmim uglom. Skladna suprotnost špicastom nosu je zaobljen zadnji deo sa neobičnim dvodelnim staklom.
Kod Civica je upadljiva i igra sa plastikom. Uske proreze prednjih svetala povezuje proziran plastični elemenat. Iako ova dizajnerska egzibicija ima isključivo estetsku i malo aerodinamičku ulogu, čini se da se nalazi na mestu previše izloženom oštećenjima. To znači da će ga svaki veći kamen ili udarac pri parkiranju poslati u kantu za smeće. I peta vrata karakterišu slične ”egzibicije” u vidu povezivanja zadnjih svetala, međutim njihova bezbednost je znatno manje ugrožena.
Zanimljiva je i igra povezivanja trouglastih formi. Prednja svetla za maglu imaju identičan oblik sa izduvnim cevima. Ručke na vratima sa formom na ogledalima. Ocena dizajna je jasna. Hrabro, originalno, upadljivo i uspelo.
Enterijer, a pogotovo armatura i instrumentacija su neobični, ali i funkcionalni. Vozački deo je u stilu avionskog kokpita orijentisan prema vozaču i njemu na usluzi.
Digitalna instrumentacija je, čini se konačno, dobila smisao. U interpretaciji Honde, složena je u dva nivoa sa obrtomerom na centralnoj poziciji i brzinomerom na samom rubu armature. Čitko, jasno i nedvosmisleno. Prekidači klimatizacije i provetravanja su veliki i lako dohvatljivi vozaču. Jedino je audio-sistem ostao na svom centralnom mestu. Upravljač je takođe biser. Malog prečnika, sa dobrim rasporedom komandi muzike, tempomata i putnog računara, čije indikacije su u centru obrtomera.
Ocena? Ponovo: originalno i funkcionalno, uz jednu ogradu. Procedura startovanja motora.
Kontakt ključem sa desne strane, pa pritisak na dugme sa leve. Gašenje motora tradicionalnim okretom ključa. Originalno, ali nepraktično i nepotrebno. Da je famozno crveno dugme u blizini ključa u redu, ali ovako je zbunjujuće.
Sedišta su na nivou cele dosadašnje priče. Prednja, dobro oblikovana, izražene bočne podrške i visokih naslona za glavu. Doduše, jasno je da su se projektanti vodili dimenzijama prosečno građenih osoba, što znači da prednja sedišta mogu biti uska krupnijima. Sa dužinama i visinama nema nikakvih problema.
Zadnja klupa je posebna priča. Pored korektne udobnosti za sedenje, jednostavnim manevrom se mogu podići i tako osloboditi dodatni tovarni prostor. Naravno, klasičnim manevrom preklapanja potpuno se uklapaju u pod i zapreminu prtljažnika sa 415 podižu na preko 1000 litara. Ocena: praktično i upotrebljivo.
Honda se nikada nije rasipala po pitanju motorizacije. Ni Civic se ne može pohvaliti prevelikim izborom motora. Benzinci od 1,4 i 1,8 litara, samo jedan dizel i to je to. Verovatno i dovoljno.
Test vozilo koje je stiglo do nas pokretao je dizel motor od 2,2 litra, egzotičnog naziva i-CTDi. Mnogo slova za mnogo muzike. Aluminijumski agregat sa 140 KS je pokupio sve lovorike još kada se pre dve godine pojavio u modelu Accord, a sada samo dobija proširenu primenu. Naravno, i ovde je na visini zadatka.
Prenos je, kako i treba, kada se ima dovoljno snage. Dakle, Honda Civic ima šestostepeni manuelni menjač, kojem automatski ne postoji ni kao alternativa. Ceo paket je oslonjen na pomoćni ram kako bi se transfer vibracija minimalizovao.
Sistem oslanjanja je manje egzotičan nego ceo Civic. Napred McPherson, a pozadi torziona osovina. Kratak komentar bio bi - provereno dobro.
Motor ima čitav raskoš snage u širokom dijapazonu obrtaja i filigranski uklopljene prenosne odnose menjača vrhunske preciznosti. Ova dva podatka su u direktnom odnosu sa dva bitna elementa: bukom i potrošnjom. Već samo 2000 obrtaja je dovoljno za brzo krstarenje pri 145 km/h, a vraćanje menjača u jedan stepen niže je dovoljno za impresivno ubrzanje. Elektro-servo pojačani upravljač je takođe sportski trimovan, brzog i preciznog odziva.
U klizanju sa isključenom elektronikom, Civic je i pored velikog dizela dobro izbalansiran. Početno podupravljanje prelazi u lagano preupravljanje, koje se sa mnogo snage motora lako koriguje.
Kočnice su bez diskusije na nivou potreba. Izolacija buke je efikasna. Dobra aerodinamika i niski obrtaji motora su efikasan lek protiv buke. Jedino diskretan šum kotrljanja točkova iz zadnjeg dela podseća da se, ipak, radi o monovolumenu.
Potrošnja koju fabrika utopistički deklariše na 5,1 litru, mnogo je realnija kada se kaže da je oko 7 litara. No, ni to, u korelaciji sa performansama i raspoloživom snagom, nije mnogo. Evidentan problem je činjenica da vozač ne vidi ni delić poklopca motora, što znači da se manevri moraju izvoditi isključivo na osećaj. Specifično zadnje staklo i debeli C-stubovi takođe limitiraju preglednost prema nazad, što je ipak uspešno kompenzovano velikim spoljnim ogledalima.
Na pitanje da li je Civic idealan, odgovor bi glasio - baš i nije. Ima po neku manu, ali neuporedivo više vrlina. U ovom automobilu se uživa svim čulima i gotovo u svemu, osim u ceni. Za model Honda Civic 2,2 DE Sport treba izdvojiti 27.195 evra.
Dobro, dobija se mnogo, no treba izbrojati iznos za koji se bez problema može uskočiti u čitav segment više. Nije toliko problem što odlično opremljen automobil košta dosta, nego što cena osnovnog modela Civica sa motorom 1,4 litra počinje od 21.000 evra! To je nešto što se ozbiljno može isprečiti između kupaca i japanskog monovolumena...
Karoserija monovolumen
Broj vrata/sedišta 5/5
Duþina mm 4250
Širina mm 1760
Visina mm 1460
Meðuosovinski razmak mm 2635
Masa vozila kg 1350
Motor
Åetvorocilindarski turbo dizel redni motor sa vodenim hlaðenjem, åetiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine‚ ubrizgavanje goriva.
Radna zapremina cm3 2204
Maks. snaga kW/KS 103/140
pri o/min 4000
Maks. obrtni moment Nm 340
pri o/min 2000
Ogibljenje
Napred McPherson‚ pozadi torziona osovina i spiralne opruge, popreåni stabilizator napred i pozadi, napred samoventilirajuãi diskovi‚ pozadi diskovi, ABS, EBD, VSA.
Pneumatici 205/55 R16
Prenos snage
Pogon na prednje toåkove, manuelni menjaå sa 6 stepeni prenosa.
Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h s 8‚4
Maksimalna brzina km/h 205
Proseåna potrošnja l/100 km 7,1
Cena (sa PDV-om) € 27.195
(Vrele gume/MONDO)
Osma generacija po redu, od 1972. godine.
Japanci su skromnost očigledno ostavili zaključanu u fijokama, kada tvrde da su stvorili automobil C segmenta, pored kojeg svi ostali deluju zastarelo. A možda su i u pravu.Iako po pravilu konstatujemo da su japanski automobili bezlični i neoriginalni, pa čak i plagirani, Civic zaista deluje kao da je došao sa druge planete. I u odnosu na sopstvenog prethodnika, ali i na sve ostale u klasi i šire. Jednostavno, novi Civic je dizajniran bez trunke osvrta na druge. Iz početka, od nule.
Svi novi modeli se diče novim dimenzijama koje su za nekoliko centimetara veće od prethodnika. Odmah iza toga sledi podatak o povećanom unutrašnjem prostoru. Civic se ne drži čak ni te prakse...
Kraći je i niži od prethodnika, ali i širi 6,5 cm. Klinasta forma je dominantna, kao i ogromno vetrobransko staklo pod strmim uglom. Skladna suprotnost špicastom nosu je zaobljen zadnji deo sa neobičnim dvodelnim staklom.
Kod Civica je upadljiva i igra sa plastikom. Uske proreze prednjih svetala povezuje proziran plastični elemenat. Iako ova dizajnerska egzibicija ima isključivo estetsku i malo aerodinamičku ulogu, čini se da se nalazi na mestu previše izloženom oštećenjima. To znači da će ga svaki veći kamen ili udarac pri parkiranju poslati u kantu za smeće. I peta vrata karakterišu slične ”egzibicije” u vidu povezivanja zadnjih svetala, međutim njihova bezbednost je znatno manje ugrožena.
Zanimljiva je i igra povezivanja trouglastih formi. Prednja svetla za maglu imaju identičan oblik sa izduvnim cevima. Ručke na vratima sa formom na ogledalima. Ocena dizajna je jasna. Hrabro, originalno, upadljivo i uspelo.
Nije jadac, definitivno
Spolja gladac, a iznutra? Nije jadac, to je definitivno. Dizajneri Honde nisu ostali bez daha i ideja.Enterijer, a pogotovo armatura i instrumentacija su neobični, ali i funkcionalni. Vozački deo je u stilu avionskog kokpita orijentisan prema vozaču i njemu na usluzi.
Digitalna instrumentacija je, čini se konačno, dobila smisao. U interpretaciji Honde, složena je u dva nivoa sa obrtomerom na centralnoj poziciji i brzinomerom na samom rubu armature. Čitko, jasno i nedvosmisleno. Prekidači klimatizacije i provetravanja su veliki i lako dohvatljivi vozaču. Jedino je audio-sistem ostao na svom centralnom mestu. Upravljač je takođe biser. Malog prečnika, sa dobrim rasporedom komandi muzike, tempomata i putnog računara, čije indikacije su u centru obrtomera.
Ocena? Ponovo: originalno i funkcionalno, uz jednu ogradu. Procedura startovanja motora.
Kontakt ključem sa desne strane, pa pritisak na dugme sa leve. Gašenje motora tradicionalnim okretom ključa. Originalno, ali nepraktično i nepotrebno. Da je famozno crveno dugme u blizini ključa u redu, ali ovako je zbunjujuće.
Sedišta su na nivou cele dosadašnje priče. Prednja, dobro oblikovana, izražene bočne podrške i visokih naslona za glavu. Doduše, jasno je da su se projektanti vodili dimenzijama prosečno građenih osoba, što znači da prednja sedišta mogu biti uska krupnijima. Sa dužinama i visinama nema nikakvih problema.
Zadnja klupa je posebna priča. Pored korektne udobnosti za sedenje, jednostavnim manevrom se mogu podići i tako osloboditi dodatni tovarni prostor. Naravno, klasičnim manevrom preklapanja potpuno se uklapaju u pod i zapreminu prtljažnika sa 415 podižu na preko 1000 litara. Ocena: praktično i upotrebljivo.
Honda se nikada nije rasipala po pitanju motorizacije. Ni Civic se ne može pohvaliti prevelikim izborom motora. Benzinci od 1,4 i 1,8 litara, samo jedan dizel i to je to. Verovatno i dovoljno.
Test vozilo koje je stiglo do nas pokretao je dizel motor od 2,2 litra, egzotičnog naziva i-CTDi. Mnogo slova za mnogo muzike. Aluminijumski agregat sa 140 KS je pokupio sve lovorike još kada se pre dve godine pojavio u modelu Accord, a sada samo dobija proširenu primenu. Naravno, i ovde je na visini zadatka.
Prenos je, kako i treba, kada se ima dovoljno snage. Dakle, Honda Civic ima šestostepeni manuelni menjač, kojem automatski ne postoji ni kao alternativa. Ceo paket je oslonjen na pomoćni ram kako bi se transfer vibracija minimalizovao.
Sistem oslanjanja je manje egzotičan nego ceo Civic. Napred McPherson, a pozadi torziona osovina. Kratak komentar bio bi - provereno dobro.
Kamion u Šanel stilu
Nova Honda Civic sa punim pravom može da ponese atribut kimona u Šanel stilu. Drugačiji, upadljiv i egzotičan zadovoljiće prohteve širokog spektra kupaca. Nismo pominjali, ali evidentno je da mnogo koketira sa sportskim afinitetima. Pogotovo u testiranoj DE Sport opremi. Od izgleda, preko unutrašnjosti, pa sve do voznih osobina.Motor ima čitav raskoš snage u širokom dijapazonu obrtaja i filigranski uklopljene prenosne odnose menjača vrhunske preciznosti. Ova dva podatka su u direktnom odnosu sa dva bitna elementa: bukom i potrošnjom. Već samo 2000 obrtaja je dovoljno za brzo krstarenje pri 145 km/h, a vraćanje menjača u jedan stepen niže je dovoljno za impresivno ubrzanje. Elektro-servo pojačani upravljač je takođe sportski trimovan, brzog i preciznog odziva.
U klizanju sa isključenom elektronikom, Civic je i pored velikog dizela dobro izbalansiran. Početno podupravljanje prelazi u lagano preupravljanje, koje se sa mnogo snage motora lako koriguje.
Kočnice su bez diskusije na nivou potreba. Izolacija buke je efikasna. Dobra aerodinamika i niski obrtaji motora su efikasan lek protiv buke. Jedino diskretan šum kotrljanja točkova iz zadnjeg dela podseća da se, ipak, radi o monovolumenu.
Potrošnja koju fabrika utopistički deklariše na 5,1 litru, mnogo je realnija kada se kaže da je oko 7 litara. No, ni to, u korelaciji sa performansama i raspoloživom snagom, nije mnogo. Evidentan problem je činjenica da vozač ne vidi ni delić poklopca motora, što znači da se manevri moraju izvoditi isključivo na osećaj. Specifično zadnje staklo i debeli C-stubovi takođe limitiraju preglednost prema nazad, što je ipak uspešno kompenzovano velikim spoljnim ogledalima.
Na pitanje da li je Civic idealan, odgovor bi glasio - baš i nije. Ima po neku manu, ali neuporedivo više vrlina. U ovom automobilu se uživa svim čulima i gotovo u svemu, osim u ceni. Za model Honda Civic 2,2 DE Sport treba izdvojiti 27.195 evra.
Dobro, dobija se mnogo, no treba izbrojati iznos za koji se bez problema može uskočiti u čitav segment više. Nije toliko problem što odlično opremljen automobil košta dosta, nego što cena osnovnog modela Civica sa motorom 1,4 litra počinje od 21.000 evra! To je nešto što se ozbiljno može isprečiti između kupaca i japanskog monovolumena...
Karoserija monovolumen
Broj vrata/sedišta 5/5
Duþina mm 4250
Širina mm 1760
Visina mm 1460
Meðuosovinski razmak mm 2635
Masa vozila kg 1350
Motor
Åetvorocilindarski turbo dizel redni motor sa vodenim hlaðenjem, åetiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine‚ ubrizgavanje goriva.
Radna zapremina cm3 2204
Maks. snaga kW/KS 103/140
pri o/min 4000
Maks. obrtni moment Nm 340
pri o/min 2000
Ogibljenje
Napred McPherson‚ pozadi torziona osovina i spiralne opruge, popreåni stabilizator napred i pozadi, napred samoventilirajuãi diskovi‚ pozadi diskovi, ABS, EBD, VSA.
Pneumatici 205/55 R16
Prenos snage
Pogon na prednje toåkove, manuelni menjaå sa 6 stepeni prenosa.
Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h s 8‚4
Maksimalna brzina km/h 205
Proseåna potrošnja l/100 km 7,1
Cena (sa PDV-om) € 27.195
(Vrele gume/MONDO)