
Najveća pretnja zapadnjačke auto-industrije upravo je počela - Sajam automobila u Pekingu, desetodnevni šou kakvom u Aziji ali i u svetu nema pandana, postao je dogadjaj koji nije samo izložba dobrih kola, nego i kombinacija varijetea, modne revije i cirkusa.
Zaglušujuća muzika, tombola, plesne trupe, ljudi kostimirani u petlove, magarce, pingvine i pomorandže ujedinjeni su u kakofoniji čulnih utisaka koja pre podseća na Diznilend nego na poslonvi skup.
Ljubiteljima automobila su na izložbi u Pekingu svoje modele predstavili gotovo svi svetski proizvodjači.
Fabrikama kao što su "Mercedes-Benc" i "Škoda" pridružilo se više od 100 kineskih proizvodjača, mahom apsolutno nepoznatih van matičnog azijskog tržišta koje se još uvek "diči" ogromnom tolerancijom prema bezbednosnim propustima, aljkavoj primeni standarda i drugih stvari koje su u Evropi, Americi i Japanu nezamislive.
Stvari se, medjutim, menjaju. Kinezi su počeli da prave automobile koji su vizuelno veoma atraktivni, a u tehničkom smislu počinju da se približavaju zapadnim i japanskim uzorima.
Kompanije "Veidji" i "Tjandjin" napravile su štandove koji privlače pažnju svih koji se zateknu na pekinškom sajmu, a firma "Dongfeng" napravila je trkački auto visokih performansi i očekuje da proda 5.000 primeraka.
Kinezi žele da pokažu da su u trendu kada je u pitanju i ekologija: električni automobil stvoren u ovoj zemlji, koji pokreće gvozdena baterija, može da predje 300 kilometara bez punjenja.
Pekinški sajam je po broju izlagača veći za trećinu od čuvenog detroitskog sajma.
(MONDO)
Zaglušujuća muzika, tombola, plesne trupe, ljudi kostimirani u petlove, magarce, pingvine i pomorandže ujedinjeni su u kakofoniji čulnih utisaka koja pre podseća na Diznilend nego na poslonvi skup.
Ljubiteljima automobila su na izložbi u Pekingu svoje modele predstavili gotovo svi svetski proizvodjači.
Fabrikama kao što su "Mercedes-Benc" i "Škoda" pridružilo se više od 100 kineskih proizvodjača, mahom apsolutno nepoznatih van matičnog azijskog tržišta koje se još uvek "diči" ogromnom tolerancijom prema bezbednosnim propustima, aljkavoj primeni standarda i drugih stvari koje su u Evropi, Americi i Japanu nezamislive.
Stvari se, medjutim, menjaju. Kinezi su počeli da prave automobile koji su vizuelno veoma atraktivni, a u tehničkom smislu počinju da se približavaju zapadnim i japanskim uzorima.
Kompanije "Veidji" i "Tjandjin" napravile su štandove koji privlače pažnju svih koji se zateknu na pekinškom sajmu, a firma "Dongfeng" napravila je trkački auto visokih performansi i očekuje da proda 5.000 primeraka.
Kinezi žele da pokažu da su u trendu kada je u pitanju i ekologija: električni automobil stvoren u ovoj zemlji, koji pokreće gvozdena baterija, može da predje 300 kilometara bez punjenja.
Pekinški sajam je po broju izlagača veći za trećinu od čuvenog detroitskog sajma.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.