Najveća pretnja zapadnjačke auto-industrije upravo je počela - Sajam automobila u Pekingu, desetodnevni šou kakvom u Aziji ali i u svetu nema pandana, postao je dogadjaj koji nije samo izložba dobrih kola, nego i kombinacija varijetea, modne revije i cirkusa.

Zaglušujuća muzika, tombola, plesne trupe, ljudi kostimirani u petlove, magarce, pingvine i pomorandže ujedinjeni su u kakofoniji čulnih utisaka koja pre podseća na Diznilend nego na poslonvi skup.

Ljubiteljima automobila su na izložbi u Pekingu svoje modele predstavili gotovo svi svetski proizvodjači.

Fabrikama kao što su "Mercedes-Benc" i "Škoda" pridružilo se više od 100 kineskih proizvodjača, mahom apsolutno nepoznatih van matičnog azijskog tržišta koje se još uvek "diči" ogromnom tolerancijom prema bezbednosnim propustima, aljkavoj primeni standarda i drugih stvari koje su u Evropi, Americi i Japanu nezamislive.

Stvari se, medjutim, menjaju. Kinezi su počeli da prave automobile koji su vizuelno veoma atraktivni, a u tehničkom smislu počinju da se približavaju zapadnim i japanskim uzorima.

Kompanije "Veidji" i "Tjandjin" napravile su štandove koji privlače pažnju svih koji se zateknu na pekinškom sajmu, a firma "Dongfeng" napravila je trkački auto visokih performansi i očekuje da proda 5.000 primeraka.

Kinezi žele da pokažu da su u trendu kada je u pitanju i ekologija: električni automobil stvoren u ovoj zemlji, koji pokreće gvozdena baterija, može da predje 300 kilometara bez punjenja.

Pekinški sajam je po broju izlagača veći za trećinu od čuvenog detroitskog sajma.

(MONDO)