Predratni Hitlerov trkački automobil, Auto Union tip D, koji je osvojio Gran pri u Beogradu na poslednjoj evropskoj trci pred početak Drugog svetskog rata, naći će se na aukciji 16. i 17. februara u Parizu. Reč je o jednom od samo dva preostala modela trkačkog automobila koji je osvojio nagradu u Beogradu 1939. godine - istog dana kada je Velika Britanija objavila rat Nemačkoj, a dva dana pošto je Nemačka napala Poljsku.
Predratni Hitlerov trkački automobil, Auto Union tip D, koji je osvojio Gran pri u Beogradu na poslednjoj evropskoj trci pred početak Drugog svetskog rata, naći će se na aukciji 16. i 17. februara u Parizu.Reč je o jednom od samo dva preostala modela trkačkog automobila koji je osvojio nagradu u Beogradu 1939. godine - istog dana kada je Velika Britanija objavila rat Nemačkoj, a dva dana pošto je Nemačka napala Poljsku.
Ovaj trkački auto je napravio Porše po zahtevu Adolfa Hitlera, koji je po stupanju na funkciju nemačkog kancelara 1933. godine ponudio izuzetno visoku nagradu od 500.000 rajhsmaraka za izradu vozila koji bi svetu pokazao tehnološku superiornost Nemačke.
U vreme kada je napravljen, ovaj automobil je predstavljao revolucionarno dostignuće. Model D je preteča današnjih trkačkih kola, veoma sličan Formuli 1.
Britanska aukcijska kuća "Kristi's" nada se da će u subotu ovo vozilo dostići najveću cenu koja je ikad plaćena za antikvitet tog tipa - devet miliona evra.
U ovo trkačko vozilo je 1939. godine ugradjen drugi kompresor koji je motoru "udahnuo" 485 konjskih snaga, a vozilu omogućio pobedu na Gran priju u Francuskoj i Srbiji.
Za volanom su se smenjivali Italijan Tacio Nuvolari i Nemci Hans Štruk, Georg Majer i Rudolf Hase.
“Bio je to legendaran period za automobilske trke u predratnoj Evropi”, izjavio je, u razgovoru s novinarima, Rupert Baner, šef Odeljenja za trkačka kola aukcijske kuće “Kristi's”.
Veliki broj tih vozila izgubljen je ili uništen u Drugom svetskom ratu, a model koji će biti izložen u Parizu je posle rata prebačen u Rusiju, gde je razmontiran kako bi se proučila tehnologija. Delovi su, prema aukcijskoj kući, pronadjeni u Ukrajini krajem osamdesetih.
Postoji još jedan model ovog popularnog trkačkog vozila iz tridesetih godina prošlog veka - on se čuva u muzeju Audija u Nemačkoj, a trenutno je, takodje, izložen u Parizu.
Porše je dizajnirao još jedan automobil za Hitlera, ali sasvim druge vrste. Taj model, koji je postao poznat kao Folksvagenova “buba”, imao je za cilj da odgovori na Fordov model T u SAD, koji je, zbog pristupačne cene, bio veoma popularan.
(Tanjug)