Proizvodnja "bezopasnih" slatkiša bez šećera i masnoća postaje sve isplativija, pokazala su najnovija istraživanja.
Proizvodnja "bezopasnih" slatkiša bez šećera i masnoća postaje sve isplativija, pokazala su najnovija istraživanja.Na Medjunarodnoj izložbi konditorskih proizvoda (ISM), koja je krajem januara održana u Kelnu, čitav niz proizvodjača predstavio je sve popularnije artikle iz tog novog, "zdravog" pravca.
Kompanije "Nestle" i "Danon" su još sredinom devedesetih godina prošlog veka lansirale na tržište bio-jogurte, namenjene povećanju odbrambene moći organizma. Zatim je "Unilever" izumeo margarin sa sniženim sadržajem holesterola, a američki proizvodjač konditorskih proizvoda „Wrigley“ žvakaće gume i bombone koje nisu štetne za zube.
Nemačka konditorska kompanija "Mederer", koja proizvodi gumene bombone "troli" (Trolli), ugledala se na na njih i planira da upotrebi korisne dodatke u 20 odsto svoje produkcije.
Na rastućem svetskom tržištu gumenih bombona već godinama dominira nemačka konditorska kompanija "Haribo", s prometom od 1,4 milijarde evra godišnje.
Drugo mesto dele "Katjes", čiji promet dostiže 189 miliona evra i "Mederer", s obrtom od 230 miliona.
Predstavnici firme "Katjes" su na sajmu ISM izjavili da već imaju spremne tržišne inovacije, ali da ne žele da otkrivaju karte i da će svoje novitete pokazati samo ograničenom broju stručnjaka.
"Haribo", medjutim, bez obzira na politiku svog konkurenta, ništa ne krije.
"Naš proizvod 'Small kids' već sadrži 40 odsto manje šećera i time 30 odsto manje kalorija", rekao je portparol te kompanije.
(Tanjug)