
Počelo je u crno-belom stilu, završilo se novom kolekcijom Dragane Ognjenović koja je iznenadila poklonike mode ubacivanjem žute boje u svoje kreacije.
Revijom Dragane Ognjenović u ambasadi Francuske u Beogradu, u ponedaljak, 16. aprila, završen je 21. Becks Fashion Week. Ljubitelji minimalizma, svedenih linija i tamnih boja, uživali su u reviji DO, koja je nedavno prikazana i Njujorčanima.
Njena poslednja kolekcija je, kao što smo i navikli kada je ona u pitanju, jednostavna i elegantna, ali su modeli sada osveženi jakom žutom bojom. Posebno interesantne su tunike krojene u zvonu, suknjice od tila koje lice na baletske, haljine golih ramena koje se skupljaju oko kolena.
Tako je Dragana Ognjenović, koja je svečano otvorila prvi Beogradski Fashion Week, sada simbolično zatvorila 21. Beck’s FW baš u francuskoj ambasadi koja je zaslužna za pokretanje ovog projekta u Beogradu.
U proteklih nedelju dana u organizaciji Modnog studija Klik (Click), Beogradjani su imali priliku da saznaju šta ima novo kod domaćih dizajnera, ali i u svetu, s obzirom na to da je na Prolećnoj nedelji mode bilo i gostiju iz inostrantva.
Foto galerije sa 21. Becks Fashion Weeka možete pogledati ovde - prva tri dana i finiš.
Revijom Dragane Ognjenović u ambasadi Francuske u Beogradu, u ponedaljak, 16. aprila, završen je 21. Becks Fashion Week. Ljubitelji minimalizma, svedenih linija i tamnih boja, uživali su u reviji DO, koja je nedavno prikazana i Njujorčanima.
Njena poslednja kolekcija je, kao što smo i navikli kada je ona u pitanju, jednostavna i elegantna, ali su modeli sada osveženi jakom žutom bojom. Posebno interesantne su tunike krojene u zvonu, suknjice od tila koje lice na baletske, haljine golih ramena koje se skupljaju oko kolena.
Tako je Dragana Ognjenović, koja je svečano otvorila prvi Beogradski Fashion Week, sada simbolično zatvorila 21. Beck’s FW baš u francuskoj ambasadi koja je zaslužna za pokretanje ovog projekta u Beogradu.
U proteklih nedelju dana u organizaciji Modnog studija Klik (Click), Beogradjani su imali priliku da saznaju šta ima novo kod domaćih dizajnera, ali i u svetu, s obzirom na to da je na Prolećnoj nedelji mode bilo i gostiju iz inostrantva.
Foto galerije sa 21. Becks Fashion Weeka možete pogledati ovde - prva tri dana i finiš.
Black&White na startu
Sve je počelo 11. aprila u Muzeju 25. maj, revijom Black&White, na kojoj je 17 domaćih kreatora predstavilo svoje modele inspirisane crno-belom kombinacijom.
Već sutradan na red su došli stranci – Kortefiel i kreator Pedro Del Hiero. Reč je o renomiranoj španskoj modnoj liniji koja se prvi put pojavljuje na našm tržištu. U Kortefielu kažu da su njihovi modeli namenjeni muškarcima i ženama, od 25 do 55 godina, koji imaju dobar ukus - nose isključivo kvalitetne materijale i savršene krojeve.
I zaista prikazani modeli na reviji u klubu "Magacin" izgledaju baš tako – sofisticirano i elegantno.
Posebno se ističe kolekcija renomiranog španskog kreatora Pedra del Ijera. Od visoke mode do luksuznog pret-a-portea, preovladjuju crna, bež i teget boja, a sve je vrhunskog kvaliteta čak i u najsitnijim detaljima.
I kada su se sa piste uklionile elegantne dugačke haljine, nežne sandale sa visokim potpeticama, lepršave svilene tunike i faltane suknje do kolena, počelo je nešto sasvim drugačije – Puma i studenti!
Globalni sportski brend i redovan partner Nedelje mode - Puma, uzeo je pod svoje okrilje studente Fakulteta primenjenih umetnosti iz Beograda i studente Nacionalne škole dekorativnih umetnosti iz Pariza. Njihova modna revija i izložba pod nazivom “Beskonačni krug odevanja" nastala je kao deo saradnje ove dve modne institucije, sa ciljem razvijanja dijaloga medju studentima koji izučavaju kostim i odevanje.
I bila je to više nego zanimljiva revija. Maštoviti studenti prikazali su modele koji predstavljaju spoj scenskog kostima i savremenog odevanja, sa neverovatnim rešenjima. Ako vas zanima kako to izgleda možete pogledati izložbu srpskih i francuskih studenata u Galeriji Fakulteta likovnih umetnosti i Gete institutu u Beogradu, do 12. maja
Da modni dizajneri ne misle samo na profit i kako da njihovi modeli napune naše ormane, potvrdila je modna kuća Dizel (Diesel). Njena kampanja za proleće/leto 2.007 nosi naziv "Global Warming". Tako u Dizel katalozima možete videti kako bi izgledale najpoznatije svetske lokacije posle katastrofe koja se očekuje od globalnog zagrevanja.
Već sutradan na red su došli stranci – Kortefiel i kreator Pedro Del Hiero. Reč je o renomiranoj španskoj modnoj liniji koja se prvi put pojavljuje na našm tržištu. U Kortefielu kažu da su njihovi modeli namenjeni muškarcima i ženama, od 25 do 55 godina, koji imaju dobar ukus - nose isključivo kvalitetne materijale i savršene krojeve.
I zaista prikazani modeli na reviji u klubu "Magacin" izgledaju baš tako – sofisticirano i elegantno.
Posebno se ističe kolekcija renomiranog španskog kreatora Pedra del Ijera. Od visoke mode do luksuznog pret-a-portea, preovladjuju crna, bež i teget boja, a sve je vrhunskog kvaliteta čak i u najsitnijim detaljima.
I kada su se sa piste uklionile elegantne dugačke haljine, nežne sandale sa visokim potpeticama, lepršave svilene tunike i faltane suknje do kolena, počelo je nešto sasvim drugačije – Puma i studenti!
Globalni sportski brend i redovan partner Nedelje mode - Puma, uzeo je pod svoje okrilje studente Fakulteta primenjenih umetnosti iz Beograda i studente Nacionalne škole dekorativnih umetnosti iz Pariza. Njihova modna revija i izložba pod nazivom “Beskonačni krug odevanja" nastala je kao deo saradnje ove dve modne institucije, sa ciljem razvijanja dijaloga medju studentima koji izučavaju kostim i odevanje.
I bila je to više nego zanimljiva revija. Maštoviti studenti prikazali su modele koji predstavljaju spoj scenskog kostima i savremenog odevanja, sa neverovatnim rešenjima. Ako vas zanima kako to izgleda možete pogledati izložbu srpskih i francuskih studenata u Galeriji Fakulteta likovnih umetnosti i Gete institutu u Beogradu, do 12. maja
Da modni dizajneri ne misle samo na profit i kako da njihovi modeli napune naše ormane, potvrdila je modna kuća Dizel (Diesel). Njena kampanja za proleće/leto 2.007 nosi naziv "Global Warming". Tako u Dizel katalozima možete videti kako bi izgledale najpoznatije svetske lokacije posle katastrofe koja se očekuje od globalnog zagrevanja.
Žene obeležile Fashion Week
Prvi put na Nedelji mode u Beogradu učestvovala je i modna kuća Hugo Boss. Ovaj brend datira još od 1923. godine, kada su u krojačkoj radnji Huga Ferdinanda Bosa, u malom mestu Mecingenu kraj Štutgarta, osmišljene i sašivene prve kolekcije. Danas je to prestižna robna marka koja ima posebne linije za tenis, golf, vozače Formule 1...
Ljudi koji nose Boss etikete su poznati likovi iz sveta Holivuda, sporta, muzike... A da su razervisani samo za VIP potvrdili su i na Nedelji mode - modna revija bila je organizovana u jednoj od njihovih prodavnica u Beogradu, gde je propusnicu dobila samo odabrana klijentela.
Moglo bi se reći da su 21. Beck Fashion Week obeležile žene – čak sedam dama predstavilo je svoje kolekcije.
Prva je bila Svetlana Horvat, dobitnica mnogobrojnih domaćih priznanja, ali i inostranih. Ona je 1995. bila uvrštena medju 70 najboljih umetnika sveta čiji su radovi izlagani u njujorškoj Art Gallery 54 u Sohou i Les Salons de Louvre u Parizu.
Svetlanina kolekcija "Istina" inspirisana je srpskim folklorom. Izradjena je od vrhunske kože u dve boje: crnoj i beloj, a posebna vrednost kolekcije su tehnike izrade - ručno heklane stvari obogaćene Svarovski kristalima, kao i ručne aplikacije po koži.
I Vesna Matijević je dobitnica mnogih priznanja, a brend ''VM'' samostalno postoji na tržištu od 2005. godine. Bavi se proizvodnjom ženske odeće originalnog dizajna u malim serijama.
Katarina Pužić, Tamara Radivojević i Jelena Šarić su tri dizajnerke za koje modni kritičari kažu da njihovo vreme tek dolazi.
Katarina se na domaćoj modnoj sceni pojavila 2003. godine, a sada je dizajner modne kuće Legend. Tamara je studirala u Londonu, pa su i njeni modeli u stilu tog grada - neobični i originalni, a poslednja njena kolekcija inspirisana je avijatičarskim uniformama i padobranstvom.
Jelena Šarić je već poznata posetiocima Nedelje mode, a ovog puta predstavila je kolekciju Misterija istorije koja je zasnovana na kostimu sa kraja 18. i početka 19. veka.
I Irena Grahovac je afirmisani dizajner. Ona je istoričar umetnosti i već 15 godina se aktivno bavi dizajnom, a uglavnom radi modele od prirodne kože i krzna. Irena Grahovac se uspešno okušala i u inostranstvu radeći sa turskim kompanijama "Veronica" i "Imperio", koje se ubrajaju u vodeće u oblasti proizvodnje odeće od kože i krzna. U kolekciji prikazanoj na 21. FW dominirala je tašna - predimenzionirana, zgodna za ženu 21. veka, koja ne nosi samo karmin i ogledalce, već i laptop. Irena je uradila i dizajn obuće, a ovoga puta to su kratke čizme od lakovane koze sa otvorenim prstima.
Ljubitelji krpica sa etiketom "Passage Group" sigurno znaju za Natašu Šarić, dizajnerku koju je, izmedju ostalog, nagradio i Japanski olimpijski komitet za dizajn navijačkih rekvizita. Nataša kreira za mlade koji zele da budu u skladu sa svetskim modnim trendovima, ali ipak drugačiji. Kolekcija prikazana na FW nadahnuta je kubanskim načinom života, zbog čega je revija bila održana u klubu Havana.
Ljudi koji nose Boss etikete su poznati likovi iz sveta Holivuda, sporta, muzike... A da su razervisani samo za VIP potvrdili su i na Nedelji mode - modna revija bila je organizovana u jednoj od njihovih prodavnica u Beogradu, gde je propusnicu dobila samo odabrana klijentela.
Moglo bi se reći da su 21. Beck Fashion Week obeležile žene – čak sedam dama predstavilo je svoje kolekcije.
Prva je bila Svetlana Horvat, dobitnica mnogobrojnih domaćih priznanja, ali i inostranih. Ona je 1995. bila uvrštena medju 70 najboljih umetnika sveta čiji su radovi izlagani u njujorškoj Art Gallery 54 u Sohou i Les Salons de Louvre u Parizu.
Svetlanina kolekcija "Istina" inspirisana je srpskim folklorom. Izradjena je od vrhunske kože u dve boje: crnoj i beloj, a posebna vrednost kolekcije su tehnike izrade - ručno heklane stvari obogaćene Svarovski kristalima, kao i ručne aplikacije po koži.
I Vesna Matijević je dobitnica mnogih priznanja, a brend ''VM'' samostalno postoji na tržištu od 2005. godine. Bavi se proizvodnjom ženske odeće originalnog dizajna u malim serijama.
Katarina Pužić, Tamara Radivojević i Jelena Šarić su tri dizajnerke za koje modni kritičari kažu da njihovo vreme tek dolazi.
Katarina se na domaćoj modnoj sceni pojavila 2003. godine, a sada je dizajner modne kuće Legend. Tamara je studirala u Londonu, pa su i njeni modeli u stilu tog grada - neobični i originalni, a poslednja njena kolekcija inspirisana je avijatičarskim uniformama i padobranstvom.
Jelena Šarić je već poznata posetiocima Nedelje mode, a ovog puta predstavila je kolekciju Misterija istorije koja je zasnovana na kostimu sa kraja 18. i početka 19. veka.
I Irena Grahovac je afirmisani dizajner. Ona je istoričar umetnosti i već 15 godina se aktivno bavi dizajnom, a uglavnom radi modele od prirodne kože i krzna. Irena Grahovac se uspešno okušala i u inostranstvu radeći sa turskim kompanijama "Veronica" i "Imperio", koje se ubrajaju u vodeće u oblasti proizvodnje odeće od kože i krzna. U kolekciji prikazanoj na 21. FW dominirala je tašna - predimenzionirana, zgodna za ženu 21. veka, koja ne nosi samo karmin i ogledalce, već i laptop. Irena je uradila i dizajn obuće, a ovoga puta to su kratke čizme od lakovane koze sa otvorenim prstima.
Ljubitelji krpica sa etiketom "Passage Group" sigurno znaju za Natašu Šarić, dizajnerku koju je, izmedju ostalog, nagradio i Japanski olimpijski komitet za dizajn navijačkih rekvizita. Nataša kreira za mlade koji zele da budu u skladu sa svetskim modnim trendovima, ali ipak drugačiji. Kolekcija prikazana na FW nadahnuta je kubanskim načinom života, zbog čega je revija bila održana u klubu Havana.
Dejan Despotović budućnost srpske mode
A sada muškarci.
Jedan od najpopularnijih domaćih kreatora mladje generacije, stilista mnogih domaćih TV lica i dobitnik prestižnih modnih priznanja, Bata Spasojević, svoju kolekciju predstavio je na, ne baš popularan dan - petak, 13. I bez obzira na datum održavanja revije, ništa strašno se nije dogodilo, osim možda u mislima konkurencije – Batina futuristička kolekcija Welcome to heavens playground, predstavalja domaći zadatak za mnoge dizajnere.
Kolekcija ima dve linije: "Individual" - namenjena svakodnevnom odevanju, i "Forma" - večernja i ekskluzivna garderoba od pamuka, svile i materijala novih tehnologija. Posebno su bile zanimljive kape koje je uradio u saradnji sa studentima Megatrend univerziteta.
Od muških kreatora, posetioci su imali priliku da vide i kolekcije Aleksandra Protića, koji je u Beograd došao nakon Nedelje mode u Lisabonu, kao i Predraga Vukašinovića i Modni studio Getto. Reč je o renomiranim dizajnerima čija imena su već poznata u svetu mode.
Za razliku od njih za Dejana Despotovića, studenta druge godine Više tekstilne škole u Beogradu, tek će se čuti. On je osvojio novčanu nagradu od 3.000 evra za pripremanje kolekcije za sledeći Fashion Week.
Italijanski institut za kulturu predstavio je Masima Krivelija (Massimo Crivelli), koji je u Beograd došao iz Milana. Ovaj doktor prava je u jednom trenutku rešio da izadje iz sudnice i zakorači na modnu pistu. Masimo je inspirisan modernom umetnošću, a njegovi modeli su ženstveni, glamurozni i podsećaju na garderobu filmskih ikona s kraja šezdesetih.
Još jedan inostrani dizajner predstavio je svoj rad Beogradjanima - Valter Zanellato i "Australian Footwear". Linija obuće "Australian Loves Flamingoes", nadahnuta je domaćom grupom Flamingosi, čime je napravljen spoj mode i muzike. Flamingosi su prvi domaći brend koji dobija svoju kolekciju u okviru svetske robne marke. Modeli su izradjeni od premium lux kože sa mnoštvom detalja medju kojima dominira ružičasta fender gitara kao novi zaštitni znak Flamingosa.
Jedan od najpopularnijih domaćih kreatora mladje generacije, stilista mnogih domaćih TV lica i dobitnik prestižnih modnih priznanja, Bata Spasojević, svoju kolekciju predstavio je na, ne baš popularan dan - petak, 13. I bez obzira na datum održavanja revije, ništa strašno se nije dogodilo, osim možda u mislima konkurencije – Batina futuristička kolekcija Welcome to heavens playground, predstavalja domaći zadatak za mnoge dizajnere.
Kolekcija ima dve linije: "Individual" - namenjena svakodnevnom odevanju, i "Forma" - večernja i ekskluzivna garderoba od pamuka, svile i materijala novih tehnologija. Posebno su bile zanimljive kape koje je uradio u saradnji sa studentima Megatrend univerziteta.
Od muških kreatora, posetioci su imali priliku da vide i kolekcije Aleksandra Protića, koji je u Beograd došao nakon Nedelje mode u Lisabonu, kao i Predraga Vukašinovića i Modni studio Getto. Reč je o renomiranim dizajnerima čija imena su već poznata u svetu mode.
Za razliku od njih za Dejana Despotovića, studenta druge godine Više tekstilne škole u Beogradu, tek će se čuti. On je osvojio novčanu nagradu od 3.000 evra za pripremanje kolekcije za sledeći Fashion Week.
Italijanski institut za kulturu predstavio je Masima Krivelija (Massimo Crivelli), koji je u Beograd došao iz Milana. Ovaj doktor prava je u jednom trenutku rešio da izadje iz sudnice i zakorači na modnu pistu. Masimo je inspirisan modernom umetnošću, a njegovi modeli su ženstveni, glamurozni i podsećaju na garderobu filmskih ikona s kraja šezdesetih.
Još jedan inostrani dizajner predstavio je svoj rad Beogradjanima - Valter Zanellato i "Australian Footwear". Linija obuće "Australian Loves Flamingoes", nadahnuta je domaćom grupom Flamingosi, čime je napravljen spoj mode i muzike. Flamingosi su prvi domaći brend koji dobija svoju kolekciju u okviru svetske robne marke. Modeli su izradjeni od premium lux kože sa mnoštvom detalja medju kojima dominira ružičasta fender gitara kao novi zaštitni znak Flamingosa.
I tu nije kraj...
Prateći program 21. Becks Fashion Week je takodje bio bogat i zanimljiv. Organizovana je izložba modnih detalja na kojoj su učestvovali, izmedju ostalih, Doda Komad, Nataša Filipović, Danijela Biškup, Evica Milovanović-Penezić, Jasmina Sanader.., dok je Italijanski kulturni centar organizovao izložbu nakita dizajnera Gordane Perenčević.
I tako je proteklih sedam dana bilo veoma zanimljivo ne samo za modne ovisnike, već i za sve one koji uživaju u lepom i originalnom.
Naravno da nije baš sve bilo "pod konac". Revije su kasnile često i všse od 30 minuta, ako ste želeli da vidite sve morali ste da trčite sa jednog kraja grada na drugi, u prostorijama gde su održavane revije često je bilo vruće i zagušljivo...Zanemarljivo u odnosu na to da je Beograd, konačno, počeo da "živi modu".
Za ljubitelje mode predaha nema. Već u utorak počinje 10. Rimmel Fashion Selection (do 26. aprila), u organizaciji modne agencije "Select".
(Dragana Todorović/MONDO)
I tako je proteklih sedam dana bilo veoma zanimljivo ne samo za modne ovisnike, već i za sve one koji uživaju u lepom i originalnom.
Naravno da nije baš sve bilo "pod konac". Revije su kasnile često i všse od 30 minuta, ako ste želeli da vidite sve morali ste da trčite sa jednog kraja grada na drugi, u prostorijama gde su održavane revije često je bilo vruće i zagušljivo...Zanemarljivo u odnosu na to da je Beograd, konačno, počeo da "živi modu".
Za ljubitelje mode predaha nema. Već u utorak počinje 10. Rimmel Fashion Selection (do 26. aprila), u organizaciji modne agencije "Select".
(Dragana Todorović/MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.