Zbog pada standarda prodaja novih i polovnih automobila sve više opada.
"Rezultati prodaje u maju su ravni katastrofi. Prodato je samo 2.391 novo vozilo. Od tog broja 2.224 su putnički automobili, a 167 su laka komercijalna i dostavna vozila, što je još porazniji podatak po našu privredu", kaže za "Novosti" Miloš Petrović predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila.
Petrović objašnjava i da je kragujevačka fabrika FAS prodala 413 vozila "500 L" što lošu krvnu sliku ostalih uvoznika čini još alarmantnijom.
"Počela su otpuštanja radnika i u kompanijama u dilerskim mrežama u kojim je to do skoro bilo nezamislivo", kaže Petrović.
Svi luksuzni brendovi na nešem tržištu su sačuvali obim prodaje od oko 50 vozila mesečno, kao što je bilo i pre krize.
"Jednostavno, svi su već smanjili marže na minimum, skresali sve moguće rashode, nažalost i plate radnicima i sada su ostali bez ikakvog manevarskog prostora. Ova industrija u Srbiji zapošljava na desetine hiljada radnika i plašim se da se stanje još više ne pogorša."
U poređenju sa prošlom mesecom pad prodaje od 70 vozila se i ne čini ogromnim, a u odnosu na isti mesec prošle godine je čak prodato i nešto više vozila, ali podsećanje na maj 2008. kada je kriza i počela, pokazuje pad od skoro 40 odsto.
"U prvih pet meseci te "pretkrizne" godine prodali smo preko 25.000 automobila što je dva i po puta više nego u istom periodu ove godine", ističe Petrović.
Da se kriza najbrže prolazi ako ste zavaljeni u udobnim sedištima limuzina, zna i ovdašnja bogata klijentela, koja u auto-salone ne ulazi da bi samo uživala u čarima lepih hostesa, kao većina srpskog (muškog) stanovništva.
"'Audi" je prodao oko 50, BMV 40, a i 'Mercedes' je tu negde", kaže prvi čovek Srpske asocijacije uvoznika automobila.
"Svi luksuzni brendovi na nešem tržištu su sačuvali obim prodaje od oko 50 vozila mesečno, kao što je bilo i pre krize."