Svaki deo automobila mora biti sinhronizovan sa drugim delovima da bi se vozilo bolje kretalo i manje trošilo. Na gume posebno treba obratiti pažnju.

Međutim, česti odlasci kod vulkanizera na rutinsku proveru guma uzaludno će vam potrošiti i vreme i novac. Većina modernih guma poseduje indikator istrošenosti, ali ima i onih koje ga nemaju. Ako imate ove druge gume, njihovo "zdravlje" možete proveriti uz pomoć novčića od pet dinara.

Stavite novčić u šaru da biste imali uvid u to koliko je guma potrošena. Uz pomoć novčića biće vam jasnije da li je guma zrela za zamenu ili ne. Ponovite proces na svim gumama. Pažljivo pratite koliko duboko novčić ulazi u šare.

Ako je dubina šare jednaka na svim gumama, ne morate da brinete. Ako postoji veća razlika u dubini šare na gumama, to je znak da vaš auto "jede" određenu gumu. U tom slučaju sledeći korak bio bi balansiranje i centriranje trapa.

Za neravnomerno trošenje guma glavni krivac je loš put, na koji vi kao vozač ne možete da utičete. Ali zato možete da balansirate točkove na svakih 3.000 kilometara kada primetite da na pravom putu auto ne drži pravac.

Još jedan znak da su vaše gume nejednako potrošene je promena koju osetite kada zaustavljate automobil. Pri kočenju se oseća podrhtavanje jer samo tri ili četiri gume zapravo koče. To se dešava ako je jedna od guma dotrajala, ili ako su kočnice na nekoj od guma otkazale, savetuje portal Internet prodaja guma.

Motor pod haubom pokreće vaše vozilo, ali gume su onaj deo vozila koji je u direktnom kontaktu sa putem. Ukoliko motor otkaže, vozilo će stati, a ukoliko gume zakažu, može se dogoditi niz neprijatnosti u vožnji. Zato je veoma važno da redovno kontrolišete svoje gume i time povećate bezbednost vožnje.