Opel je na Salonu automobila Ženevi predstavio studiju GTC Concept. Atraktivni i pomalo futuristièki kupe najavljuje ”put” kojim će se ovaj proizvodjač kretati u bliskoj budućnosti...
Opel je na Salonu automobila Ženevi predstavio studiju GTC Concept. Atraktivni i pomalo futuristièki kupe najavljuje ”put” kojim će se ovaj proizvodjač kretati u bliskoj budućnosti...
Tradicija koncept automobila marke Opel, koji su u poslednjih deset godina prikazivani na Salonu automobila u Ženevi, je veoma bogata. Dizajnerska rešenja studija kao što su Signum, Concept A, Concept M ili GTC Geneve su, nedugo nakon svoje premijere u Švajcarskoj, primenjivana na brojnim serijskim automobilima Opela. Na osnovu njih su nastali popularni modeli kao što su Agila, Meriva, Signum, Astra GTC...
Ulogu "vesnika" budućeg dizajnerskog pravca Opela je ove godine u Ženevi preuzeo GTC Concept. Prednji deo se odlikuje trapezoidnom maskom hladnjaka sa horizontalnom rešetkom od poliranog aluminijuma, na čijem središtu je smešten zaštitni znak fabrike Opel.
Ono što konceptu GTC daje poseban ”lični pečat” su vertikalni aluminijumski otvori za vazduh koji sa prednjim farovima čine jednu celinu. Na elegantni profil se nadovezuju oštre linije zadnjeg dela koje podsećaju na model Astra GTC, a u zadnji branik su integrisani trouglasti aluminijumski završeci izduvnog sistema.
U unutrašnjosti se ističe položena centralna konzola sa integrisanim monitorom navigacionog sistema. Oblik ventilacionih otvora sledi spomenute detalje sa karoserije, a upravljač ima zaravnjeno dno i ukrašen je aluminijumom. Uz specijalna crna kožna sedišta sa izvezenim crvenim "trakama", sportskom utisku doprinosi i crveno osvetljenje table sa instrumentima.
Fleksibilnost enterijera je ostvarena zahvaljujući sistemu Flex 4. On omogućuje da se zadnja sedišta pomoću daljinske komande odvojeno uklope u prednja i na taj način se dobija korisna zapremina od maksimalnih 1020 litara.
Snaga se na podlogu prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača i ”inteligentnog” integralnog pogona.
GTC Concept je opremljen sistemom koji osigurava prenos snage prema zadnjim točkovima neposredno pre proklizavanja, što stvara osećaj vožnje sličan kao kod automobila sa zadnjim pogonom. Elektronski kontrolisan diferencijal prenosi na zadnje točkove optimalnu ”količinu” obrtnog momenta.
Medjuosovinsko rastojanje iznosi 2627 mm, a na zanimljive srebrno-crne aluminijumske naplatke od 20 cola su postavljeni pneumatici dimenzija 245/40.
Za sada, ulazak modela GTC Concept u serijsku proizvodnju zvanično nije najavljen. Ipak, ne treba sumnjati u to da će već naredna generacija modela Opel Vectra poneti neke vizuelne
elemente i tehnička rešenja upravo ove studije.
Sa druge strane, posle uvodjenja čitave palete atraktivnih modela sa oznakom OPC na tržište, eventualna serijska verzija ovako rasnog sportskog automobila bi bila pravi ”šlag na tortu” za fabriku Opel.
(Vrele gume)
Tradicija koncept automobila marke Opel, koji su u poslednjih deset godina prikazivani na Salonu automobila u Ženevi, je veoma bogata. Dizajnerska rešenja studija kao što su Signum, Concept A, Concept M ili GTC Geneve su, nedugo nakon svoje premijere u Švajcarskoj, primenjivana na brojnim serijskim automobilima Opela. Na osnovu njih su nastali popularni modeli kao što su Agila, Meriva, Signum, Astra GTC...
Ulogu "vesnika" budućeg dizajnerskog pravca Opela je ove godine u Ženevi preuzeo GTC Concept. Prednji deo se odlikuje trapezoidnom maskom hladnjaka sa horizontalnom rešetkom od poliranog aluminijuma, na čijem središtu je smešten zaštitni znak fabrike Opel.
Ono što konceptu GTC daje poseban ”lični pečat” su vertikalni aluminijumski otvori za vazduh koji sa prednjim farovima čine jednu celinu. Na elegantni profil se nadovezuju oštre linije zadnjeg dela koje podsećaju na model Astra GTC, a u zadnji branik su integrisani trouglasti aluminijumski završeci izduvnog sistema.
U unutrašnjosti se ističe položena centralna konzola sa integrisanim monitorom navigacionog sistema. Oblik ventilacionih otvora sledi spomenute detalje sa karoserije, a upravljač ima zaravnjeno dno i ukrašen je aluminijumom. Uz specijalna crna kožna sedišta sa izvezenim crvenim "trakama", sportskom utisku doprinosi i crveno osvetljenje table sa instrumentima.
Fleksibilnost enterijera je ostvarena zahvaljujući sistemu Flex 4. On omogućuje da se zadnja sedišta pomoću daljinske komande odvojeno uklope u prednja i na taj način se dobija korisna zapremina od maksimalnih 1020 litara.
Opelov "šlag na tortu"
Za pogon koncepta GTC je odabran V6 turbobenzinski agregat zapremine 2,8 litara sa 300 KS. Maksimalni obrtni moment iznosi 400 Nm, i dostupan je već od 1850 o/min. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h, a za sprint iz mesta do 100 km/h je potrebno 6 sekundi.Snaga se na podlogu prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača i ”inteligentnog” integralnog pogona.
GTC Concept je opremljen sistemom koji osigurava prenos snage prema zadnjim točkovima neposredno pre proklizavanja, što stvara osećaj vožnje sličan kao kod automobila sa zadnjim pogonom. Elektronski kontrolisan diferencijal prenosi na zadnje točkove optimalnu ”količinu” obrtnog momenta.
Medjuosovinsko rastojanje iznosi 2627 mm, a na zanimljive srebrno-crne aluminijumske naplatke od 20 cola su postavljeni pneumatici dimenzija 245/40.
Za sada, ulazak modela GTC Concept u serijsku proizvodnju zvanično nije najavljen. Ipak, ne treba sumnjati u to da će već naredna generacija modela Opel Vectra poneti neke vizuelne
elemente i tehnička rešenja upravo ove studije.
Sa druge strane, posle uvodjenja čitave palete atraktivnih modela sa oznakom OPC na tržište, eventualna serijska verzija ovako rasnog sportskog automobila bi bila pravi ”šlag na tortu” za fabriku Opel.
(Vrele gume)