Nakon tačno dve godine od testiranja Isuzu D-Maxa, i njegov naslednik se pojavio u našoj redakciji. I ovoga puta u pitanju je crew cab verzija sa èetvora vrata i pet mesta za sedenje.
Nakon tačno dve godine od testiranja Isuzu D-Maxa, i njegov naslednik se pojavio u našoj redakciji. I ovoga puta u pitanju je crew cab verzija sa èetvora vrata i pet mesta za sedenje.
Mada je donedavno bio nepoznat našoj javnosti, moćni pick-up, Isuzu D-Max se nameće kao značajan igrač u svom segmentu, pored modela kao što su Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Mazda BT 50, Ford Ranger... Konkurencija za respekt, ali Isuzuov predstavnik i te kako ima razloga za samouverenost.
Ipak, šta je to što karakteriše Isuzu D-Maxa crew cab i šta bi trebalo da navede kupca da izabere baš njega? Možda je to njegova sjajna multifunkcionalnost ili pak upotrebljivost u mnogim različitim prilikama, ili pak nešto drugo?! Hajde da vidimo...
Forma novog D-Maxa asocira na američku mačo ikonografiju, ali u suštini ovaj kamionet nije deo nje. On je pravi porodični prijatelj, verni pratilac i zaštitnik. Ukoliko se javi potreba za prevoženjem tereta, D-Max će sa lakoćom ispuniti sve zadatke, čak i one koji su teži od jedne tone. I tu nije kraj, jer njemu nije za to potreban idealno ravan put. On će svoju misiju ispuniti i u off-road uslovima. Kada se krene na godišnji odmor, količina prtljaga nije ograničena.
Kao dostavno vozilo, D-Max uvek može da posluži, kao i kada treba da se potegne neki teret... Dakle, multifunkcionalnost na prvom mestu!
Moćni, robustni obrisi su zadržani, ali doza elegancije je i dalje prisutna kod ovog pick-upa. Novi dizajn karakteriše revolucionarni ”Hexapod” koncept, koji je u stvari jedinstvena kombinacija uglastih formi koje reflektuju robustnost i snagu pri pogledu iz daljine, i blagih linija koje ističu luksuz i stil pri pogledu iz bliza. Izbalansiranost pojave ovog kamioneta u velikoj meri karakteriše i sam njegov karakter, a ona pleni u svakom slučaju.
Pritom, tu je i mogućnost vuče prikolice na kojoj se nalazi, recimo, pozamašno plovilo. Dozvoljena masa prikolice koju D-Max može da vuče je 750 kg za tip bez kočnica, i 2500 kg za onu opremljenu kočnicama. Ko voli off-road vožnju i ekstremne sportove, ovaj pick-up u crew cab varijanti je idealan izbor.
D-Max na otvorenom putu nudi udobnost jedne limuzine uz opasku da se poprečne neravnine ipak osete. Medjutim, s obzirom na namensku prirodu ovog automobila, to je sasvim prihvatljivo, jer mahom odlikuje i konkurentne modele. Mada je "plivajuće” ponašanje tokom vožnje na ne baš ravnoj podlozi prisutno, ovaj pick-up sasvim zadovoljava kada su stabilnost i vozne osobine u pitanju, posebno ako se uzme u obzir visoko težište i klirens od 225 mm.
Masivna šasija, naravno, uslovljava u velikoj meri težinu vozila, ali robustnost i otpornost D-Maxa prosto imponuju. Ovaj kamionet se vozi lako, uz osećaj istinske moći i sigurnosti. Kabinska konfiguracija pod imenom crew cab je poznata još od prethodnog testa, ali se ovoga puta nameće jedna mala zamerka. B-stub je prilično povučen unazad, tako da otežava ulazak u kabinu i prilaz zadnjoj klupi.
Uz to, padajući ugao krova je suviše širok, te odrasla osoba koja sedi blizu vrata mora da se nagne u stranu kako ne bi glavom udarala u krov, što pri off-road vožnji može da bude prava ”agonija”, u šta smo se i sami uverili. Inače, prostor za noge na zadnjoj klupi nije izdašan, ali se može oceniti kao zadovoljavajući.
Napred je situacija sasvim drugačija. Vozačka pozicija je odlična i stiče se utisak da se D-Max-om možete bez problema uputiti na dalji put, bez bojazni da ćete iz njega izaći umorni i ”slomljeni”.
Generalno gledano, dizajn enterijera je sada moderniji, mada je zadržana praktičnost i jednostavnost. Komande su dostupne i dobro pozicionirane, a brojni pretinci će istog trenutka zadovoljiti trenutnu potrebu za odlaganjem nekog predmeta. Ambijent je na zavidnom nivou i može se porediti sa onim u putničkim automobilima. Isuzu D-Max zaista pruža lep ugodjaj svojim putnicima.
Dizel agregat pod imenom 4JJ1-TC 3,0 VGS Turbo sa svoje 163 KS se odlično nosi sa 2750 kg teškim pick-upom, i pruža mu solidne performanse. Uz zabavu koju nam je pružao pogon na zadnje točkove, isprobali smo i 4x4 sistem koji je lako dostupan pritiskom na odgovarajuće dugme, čak i prilikom same vožnje do brzine od 100 km/h. Strme nizbrdice i uzbrdice se bez problema savladjuju, posebno u 4L modu, uz asistenciju automatskog menjača koji je sve ”držao pod kontrolom”. Ono što pleni pri off-road eksploataciji je tih i miran režim rada, što se baš i ne može reći za vožnju na otvorenom putu, gde se agregat malo jače oglašava.
Za Isuzu D-Maxa se može bez dileme reći da je natprosečan terenac. Četvorostepeni automatski menjač sa elektronskom kontrolom u potpunosti ”sluša” vozača, prenosi su optimalni i glatki, a blagi deficit snage pri kick downu mu se, ipak, može oprostiti, jer D-Max nije stvoren za jurnjavu i trku, mada malo više ”vatre” ne bi bilo na odmet. Ipak, ona je dostupna pri pritisku na ”Power Mode” dugme, kao što se polazak sa ekstremno klizave površine olakšava sa komandom ”3rd” Sve u svemu, kada je van asfalta, on je na svom terenu i tu se oseća kao ”svoj na svome”.
Upravljač je pojačan, ali i dovoljno precizan, te pruža odličan osećaj. Kada se sedi za vozačkom pozicijom u potpunosti se zaboravi da se upravlja preko 2,5 tone teškim vozilom. Svako predupravljanje se lako rešava, a osećaj sigurnosti raste sa svakim predjenim kilometrom.
Uz sve svoje mogućnosti, D-Max je zadržao ekonomičnost, i pri optimalnoj vožnji na otvorenom putu će se potrošnja zadržati u okviru od 9 litara, što je za ovako robustan i težak automobil zaista više nego zadovoljavajuće. U gradskoj eksploataciji ovaj pick-up sagori i 12 litara dizela, ali to već zavisi od stila vožnje.
Objektivno posmatrano Isuzu D-Max možda nikada neće biti bestseler na našem tržištu, ali oni koji imaju potrebu za ovakvim vozilom će biti prezadovoljni svojim izborom. Ovaj pick-up nudi mnogo i ima odgovor na skoro sve potrebe modernog kupca, uz već potvrdjenu izdržljivost i multifunkcionalnost. Kada se dodatno u obzir uzme cena testiranog modela od 27.235 evra, koji poseduje klima-uređaj, aluminijumske naplatke, odličan audio-uredjaj, obložen tovarni prostor i tako dalje, nameće se utisak da je novi D-Max možda i najbolji izbor u svom segmentu, u konkurenciji koja se bez preterivanja može oceniti kao ”strahovita”.
Rasni terenac, vredni radnik, neumorni putnik, pouzdani prijatelj itd, sve su to sintagme koje određuju ovo sjajno vozilo. Isuzu D-Max uz svu svoju praktičnu i upotrebnu vrednost ima još jednu osobinu, a to je da budi emocije. Izražen karakter i indi¬vidualnost čine da on za svog vlasnika bude nešto više od pukog prevoznog sredstva. Oni koji ga pose¬duju to dobro znaju, a oni koji ga budu posedovali u to će se uveriti...Isuzu D-Max Crew Cab LS 3,0
Karoserija pick-up
Broj vrata/sedišta 4/5
Dužina mm 5035
Širina mm 1800
Visina mm 1735
Medjuosovinski razmak mm 3050
Masa vozila kg 1970
Masa kočene prikolice kg 2500
Rezervoar l 76
Motor
Četvorocilindarski redni motor, vodeno hladjenje, turbo punjač, interkuler, super common-rail, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine.
Radna zapremina cm3 2999
Maks. snaga kW/KS 120/163
pri o/min 3600
Maks. obrtni moment Nm 333
pri o/min 1600-3200
Ogibljenje
Napred McPherson i dva ramena‚ pozadi kruta osovina, amortizeri i lisnate opruge, poprečni stabilizator napred i pozadi, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi doboši.
Pneumatici 225/75 R16
Prenos snage
Pogon na zadnje točkove, uključiv na prednje, automatski menjač sa 4 stepena prenosa.
Performanse
Maksimalna brzina km/h 175
Prosečna potrošnja l/100 km 9,0
Cena (u EU) € 27.235
(Vrele gume)
Mada je donedavno bio nepoznat našoj javnosti, moćni pick-up, Isuzu D-Max se nameće kao značajan igrač u svom segmentu, pored modela kao što su Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Mazda BT 50, Ford Ranger... Konkurencija za respekt, ali Isuzuov predstavnik i te kako ima razloga za samouverenost.
Ipak, šta je to što karakteriše Isuzu D-Maxa crew cab i šta bi trebalo da navede kupca da izabere baš njega? Možda je to njegova sjajna multifunkcionalnost ili pak upotrebljivost u mnogim različitim prilikama, ili pak nešto drugo?! Hajde da vidimo...
Forma novog D-Maxa asocira na američku mačo ikonografiju, ali u suštini ovaj kamionet nije deo nje. On je pravi porodični prijatelj, verni pratilac i zaštitnik. Ukoliko se javi potreba za prevoženjem tereta, D-Max će sa lakoćom ispuniti sve zadatke, čak i one koji su teži od jedne tone. I tu nije kraj, jer njemu nije za to potreban idealno ravan put. On će svoju misiju ispuniti i u off-road uslovima. Kada se krene na godišnji odmor, količina prtljaga nije ograničena.
Kao dostavno vozilo, D-Max uvek može da posluži, kao i kada treba da se potegne neki teret... Dakle, multifunkcionalnost na prvom mestu!
Moćni, robustni obrisi su zadržani, ali doza elegancije je i dalje prisutna kod ovog pick-upa. Novi dizajn karakteriše revolucionarni ”Hexapod” koncept, koji je u stvari jedinstvena kombinacija uglastih formi koje reflektuju robustnost i snagu pri pogledu iz daljine, i blagih linija koje ističu luksuz i stil pri pogledu iz bliza. Izbalansiranost pojave ovog kamioneta u velikoj meri karakteriše i sam njegov karakter, a ona pleni u svakom slučaju.
Udobnost jedne limuzine
Večiti problem pri pakovanju prtljaga kada se ide na odmor ne postoji kada je ovaj kamionet u pitanju. On se rešava sa montažnim krovom tovarnog prostora, za koji se doplaćuje 1.700 evra, što je minimalno u odnosu na konkurenciju.Pritom, tu je i mogućnost vuče prikolice na kojoj se nalazi, recimo, pozamašno plovilo. Dozvoljena masa prikolice koju D-Max može da vuče je 750 kg za tip bez kočnica, i 2500 kg za onu opremljenu kočnicama. Ko voli off-road vožnju i ekstremne sportove, ovaj pick-up u crew cab varijanti je idealan izbor.
D-Max na otvorenom putu nudi udobnost jedne limuzine uz opasku da se poprečne neravnine ipak osete. Medjutim, s obzirom na namensku prirodu ovog automobila, to je sasvim prihvatljivo, jer mahom odlikuje i konkurentne modele. Mada je "plivajuće” ponašanje tokom vožnje na ne baš ravnoj podlozi prisutno, ovaj pick-up sasvim zadovoljava kada su stabilnost i vozne osobine u pitanju, posebno ako se uzme u obzir visoko težište i klirens od 225 mm.
Masivna šasija, naravno, uslovljava u velikoj meri težinu vozila, ali robustnost i otpornost D-Maxa prosto imponuju. Ovaj kamionet se vozi lako, uz osećaj istinske moći i sigurnosti. Kabinska konfiguracija pod imenom crew cab je poznata još od prethodnog testa, ali se ovoga puta nameće jedna mala zamerka. B-stub je prilično povučen unazad, tako da otežava ulazak u kabinu i prilaz zadnjoj klupi.
Uz to, padajući ugao krova je suviše širok, te odrasla osoba koja sedi blizu vrata mora da se nagne u stranu kako ne bi glavom udarala u krov, što pri off-road vožnji može da bude prava ”agonija”, u šta smo se i sami uverili. Inače, prostor za noge na zadnjoj klupi nije izdašan, ali se može oceniti kao zadovoljavajući.
Napred je situacija sasvim drugačija. Vozačka pozicija je odlična i stiče se utisak da se D-Max-om možete bez problema uputiti na dalji put, bez bojazni da ćete iz njega izaći umorni i ”slomljeni”.
Prijatna unutrašnjost
Enterijer je zaista na nivou putničkog vozila, i to kada je izbor materijala u pitanju, kao i završna obrada. Za razliku od svetlih tonova koji su krasili armaturnu tablu prethodnika, ovoga puta ona je crna, uz srebrni okvir na centralnoj konzoli, koji sveukupno doprinosi utisku svežine.Generalno gledano, dizajn enterijera je sada moderniji, mada je zadržana praktičnost i jednostavnost. Komande su dostupne i dobro pozicionirane, a brojni pretinci će istog trenutka zadovoljiti trenutnu potrebu za odlaganjem nekog predmeta. Ambijent je na zavidnom nivou i može se porediti sa onim u putničkim automobilima. Isuzu D-Max zaista pruža lep ugodjaj svojim putnicima.
Dizel agregat pod imenom 4JJ1-TC 3,0 VGS Turbo sa svoje 163 KS se odlično nosi sa 2750 kg teškim pick-upom, i pruža mu solidne performanse. Uz zabavu koju nam je pružao pogon na zadnje točkove, isprobali smo i 4x4 sistem koji je lako dostupan pritiskom na odgovarajuće dugme, čak i prilikom same vožnje do brzine od 100 km/h. Strme nizbrdice i uzbrdice se bez problema savladjuju, posebno u 4L modu, uz asistenciju automatskog menjača koji je sve ”držao pod kontrolom”. Ono što pleni pri off-road eksploataciji je tih i miran režim rada, što se baš i ne može reći za vožnju na otvorenom putu, gde se agregat malo jače oglašava.
Za Isuzu D-Maxa se može bez dileme reći da je natprosečan terenac. Četvorostepeni automatski menjač sa elektronskom kontrolom u potpunosti ”sluša” vozača, prenosi su optimalni i glatki, a blagi deficit snage pri kick downu mu se, ipak, može oprostiti, jer D-Max nije stvoren za jurnjavu i trku, mada malo više ”vatre” ne bi bilo na odmet. Ipak, ona je dostupna pri pritisku na ”Power Mode” dugme, kao što se polazak sa ekstremno klizave površine olakšava sa komandom ”3rd” Sve u svemu, kada je van asfalta, on je na svom terenu i tu se oseća kao ”svoj na svome”.
Upravljač je pojačan, ali i dovoljno precizan, te pruža odličan osećaj. Kada se sedi za vozačkom pozicijom u potpunosti se zaboravi da se upravlja preko 2,5 tone teškim vozilom. Svako predupravljanje se lako rešava, a osećaj sigurnosti raste sa svakim predjenim kilometrom.
"Rasni" terenac
Za zaustavljanje ovog pick-upa su zaduženi masivni ventilirajući diskovi napred i doboši nazad, i može se reći da obavljaju svoj zadatak sjajno, čak i kada je ovaj Isuzu opterećen. Svakako veliki plus. Bridgestone Dueller pneumatici od 16 cola se sa lakoćom nose sa svim neravninama, a sistemu oslanjanja, čak ni naši putevi ne mogu ništa.Uz sve svoje mogućnosti, D-Max je zadržao ekonomičnost, i pri optimalnoj vožnji na otvorenom putu će se potrošnja zadržati u okviru od 9 litara, što je za ovako robustan i težak automobil zaista više nego zadovoljavajuće. U gradskoj eksploataciji ovaj pick-up sagori i 12 litara dizela, ali to već zavisi od stila vožnje.
Objektivno posmatrano Isuzu D-Max možda nikada neće biti bestseler na našem tržištu, ali oni koji imaju potrebu za ovakvim vozilom će biti prezadovoljni svojim izborom. Ovaj pick-up nudi mnogo i ima odgovor na skoro sve potrebe modernog kupca, uz već potvrdjenu izdržljivost i multifunkcionalnost. Kada se dodatno u obzir uzme cena testiranog modela od 27.235 evra, koji poseduje klima-uređaj, aluminijumske naplatke, odličan audio-uredjaj, obložen tovarni prostor i tako dalje, nameće se utisak da je novi D-Max možda i najbolji izbor u svom segmentu, u konkurenciji koja se bez preterivanja može oceniti kao ”strahovita”.
Rasni terenac, vredni radnik, neumorni putnik, pouzdani prijatelj itd, sve su to sintagme koje određuju ovo sjajno vozilo. Isuzu D-Max uz svu svoju praktičnu i upotrebnu vrednost ima još jednu osobinu, a to je da budi emocije. Izražen karakter i indi¬vidualnost čine da on za svog vlasnika bude nešto više od pukog prevoznog sredstva. Oni koji ga pose¬duju to dobro znaju, a oni koji ga budu posedovali u to će se uveriti...Isuzu D-Max Crew Cab LS 3,0
Karoserija pick-up
Broj vrata/sedišta 4/5
Dužina mm 5035
Širina mm 1800
Visina mm 1735
Medjuosovinski razmak mm 3050
Masa vozila kg 1970
Masa kočene prikolice kg 2500
Rezervoar l 76
Motor
Četvorocilindarski redni motor, vodeno hladjenje, turbo punjač, interkuler, super common-rail, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine.
Radna zapremina cm3 2999
Maks. snaga kW/KS 120/163
pri o/min 3600
Maks. obrtni moment Nm 333
pri o/min 1600-3200
Ogibljenje
Napred McPherson i dva ramena‚ pozadi kruta osovina, amortizeri i lisnate opruge, poprečni stabilizator napred i pozadi, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi doboši.
Pneumatici 225/75 R16
Prenos snage
Pogon na zadnje točkove, uključiv na prednje, automatski menjač sa 4 stepena prenosa.
Performanse
Maksimalna brzina km/h 175
Prosečna potrošnja l/100 km 9,0
Cena (u EU) € 27.235
(Vrele gume)