Japanska Tojota objavila je da je razvila novu tehnologiju za unapredjenje ekonomičnosti potrošnje goriva kod motora na benzinski pogon za pet do 10 procenata, u zavisnosti od uslova vožnje, s idejom da je koristi u najnovijim motorima zapremine 2,0 litra.
Japanska Tojota objavila je da je razvila novu tehnologiju za unapredjenje ekonomičnosti potrošnje goriva kod motora na benzinski pogon za pet do 10 procenata, u zavisnosti od uslova vožnje, s idejom da je koristi u najnovijim motorima zapremine 2,0 litra.Ekološki prilagodjeni mehanizam, nazvan "Valvmatik" (Valvematic), povećava snagu motora za najmanje 10 procenata i poboljšava ubrzanje, a doprinosi i smanjenju emisije štetnog ugljen-dioksida, saopštio je najveći japanski proizvodjač automobila.
Mehanizam "Valvmatik" stalno reguliše dotok vazduha ventilom koji je spojen na cilindre za sagorevanje benzina kako bi se osigurala optimalna snaga, u zavisnosti od uslova u kojima radi motor, smanjujući na taj način gubitak energije koji se javlja u dodiru s vazduhom.
Sadašnji mehanizmi kontrolišu usisavanje vazduha uz pomoć nezavisnog ventila odvojenog od cilindara.
Tehnologija slična "Valvmatiku" koristi se u autmobilima BMW.
Najnovije tehnološko unapredjenje postignuto je u okviru nastojanja "Tojote" da unapredi benzinske motore i prenosne sisteme do 2010. godine, kako bi se smanjila emisija štetnih gasova, objavila je kompanija koja planira da ubrzo počne da ugradjuje "Valvmatik" u najnovija vozila sa motorima od 2,0 litra.
(Tanjug)