Šta to Mercedes čini Mercedesom? Po ushićenim pogledima prolaznika i ostalih vozaèa na nas tokom vožnje novog C280, verovatno je već dovoljno samo voziti Mercedes pa da vam svi zavide. Meðutim, od slave se ne živi. Nova C-klasa ima dosta opasnih konkurenata. Na nama je sada da otkrijemo njene glavne adute...
Odmah na početku teksta bilo bi dobro pozabaviti se jednom gotovo neverovatnom činjenicom, koja se odnosi na pojam fotogeničnosti, tačnije utiska koji se pruža o nekome ili nečemu sa fotografija i slika. U ovom slučaju pre svega mislim na fotogeničnost u pravom smislu reči, uz opasku da se radi o izgledu automobila!
Ako neko misli da preterujem, neka se samo priseti, koliko ga je puta neki automobil oduševio na snimcima, a kasnije relativno ili potpuno razočarao u direktnom susretu? Ili obrnuto, da na slikama nije stekao nikakve simpatije da bi se kasnije u prirodnom kruženju prikazao mnogo poželjnijim i lepšim.
Na sreću konstruktora, novi Mercedes C-klase, pripada ovoj drugoj kategoriji. Tek što sam se osmelio da prokometarišem prve ”fotke” u smislu ”ništa posebno - već vidjeno”, prvi susret sa njim na ulici me je naterao da javno povučem dati komentar.
Aktuelno C izdanje deluje veće, svežije i agresivnije nego što sam to mogao i zamisliti. Dobra zasluga ovako pozitivnom prvom utisku sigurno pripada i tradicionalnoj zvezdi koja se kod ovog serijskog modela našla u aplikaciji maske hladnjaka na mestu do sada rezervisanom samo za prestižne AMG i ostale sportiste. Izgleda da je tradicionalnoj poziciji ”Mujinog nišana” na vrhu haube odzvonilo, bar za neko vreme.
Inače, i pogled u kataloške dimenzije sve ovo potvrdjuje. Nova C-klasa je dugačka čak 4581 mm, tačnije 55 mm duža u odnosu na prethodnu verziju. Proširena je za 42 mm, a medjuosovinsko rastojanje produženo za 45 mm. Nove dimenzije su stvorile uslove za izdašniji prostor enterijera, a samim tim i veću udobnost. Prednji deo kabine je napred širi za 40 mm od dosadašnjeg modela i to se odmah oseti.
Sportski nastup uz tradicionalni kvalitet
Osim ”utetovirane” trokrake zvezde i većih gabarita, klinasta forma prednjeg dela nagoveštava agilnost i performanse. Ovim gotovo sportskim nastupom, uz atribute tradicionalnog kvaliteta, mladalačka pojava C-klase, je približava jednoj drugoj ciljnoj grupi, možda ranije netipičnoj za Mercedes-Benz.Model kojeg smo vozili na testu pokreće moćni V6 benzinski agregat od 2,8 litara koji ima 231 KS. Motor mu je ”legao” savršeno, kao vrhunske skupocene cipele. U vožnji stičem utisak da je motor kao stvoren za ovaj automobil, jer kada su vozne osobine i performanse u pitanju, ovde jednostavno nema nedostataka. Sedmostepeni automatski menjač čini vožnju dodatno glatkom i ugodnom. Elektronski limitirana brzina od 250 km/h se dostiže lako, bez napora, a automobil je toliko siguran da se na trenutke izgubi pojam o dostignutoj brzini.
Dva moda vožnje (Comfort i Sport) nalaze se na raspolaganju za različite trenutke raspoloženja vozača. Sport pored nešto kraćeg i bržeg prenosnog odnosa istovremeno nudi tvrdji trim i agresivniji zvuk motora, dok Comfort mod pruža ekonomičniju vožnju i uživanje pri krstarenju i putovanju.
Pri razvoju kokpita dizajnere Mercedesa vodio je sportski sektor računajući jasno postavljene instrumente kao što je to slučaj kod roadstera ili coupea. Armaturna tabla je u dva tona, a centralna konzola nove C-klase formira harmoničnu jedinicu sa dizajnerskim principom ”iz jednog kalupa”. Sve u unutrašnjosti je do perfekcije prilagodjeno vozaču, kontrole su pregledne, lako dostupne, a vidljivost je izvanredna. Završna obrada je na nivou Mercedesa, a zamerke, jednostavno, ne postoje...
Da bi osećaj iz E ili čak S-klase bio potpun, preporučujem paket opreme Avantgarde, koji uz standardnu ponudu podrazumeva i ”sitnice” poput parking senzora (Parktronik), aktivni bezbednosni sistem (Pre Safe), sedmostepeni automatski menjač 7G-tronic, tempomat, luksuzni multifunkcionalni upravljač, sistem inteligentog osvetljenja (Intelligent Light System), itd.
Teško je ne oteti se utisku pri pogledu na ovaj automobil da on donosi novi kvalitet u gamu Mercedesa. Atributi koji ga krase su iznad svega luksuz, bezbednost, i naravno performanse. Ovo remek delo iz Stuttgarta pored svoje otmenosti i stila, koje garantuje trokraka zvezda, donosi i novine koje, bez dileme, Mercedes C280 čine perjanicom klase.
Nema nemoguće misije
Tokom vožnje na testu imali smo utisak da je sa nama samouvereni, uvek raspoloženi avanturista za koga reč ”nemoguće” jednostavno ne postoji.Šta reći sem da je ovo automobil za poželeti u današnjem rasporedu snaga u klasi. To će tajno priznati čak i oni koji ne obožavaju imidž štutgartske marke. Današnja C-klasa nema veze sa nekadašnjim ”prestižnim” limuzinama koje su postale deo gastarbajterske ikonografije. Ovo je tehnološki, ali i u praksi izvanredan automobil koji pruža sve - sigurnost, udobnost, zavidne performanse i veliku potrošnju, koja je u proseku na testu bez velikog napora iznosila oko 14 litara na 100 kilometara!
Ono što će ga pored svih kvaliteta učiniti (kao i obično) dalekim za većinu smrtnika je njegova cena. Za testirani model kod nas je, sa PDV-om, potrebno izdvojiti čak 62.103 evra. Da bi se bolje ra¬zumeli koliko je to, samo ugrubo treba pre¬ra¬ču¬na¬ti i doći do cifre od preko 124.000 nekadašnjih DEM.
Toliko je tačno ”košto” 500S, nekima poznatiji kao ”Slon” krajem devedesetih prošlog veka. Ili otprilike četiri-pet puta više nego prvi model C-klase kada se 1993. godine pojavio na tržištu.
Zato pre kupovine razmislite o ovome i činjenici da su nam automobili i kuće sve veće, a porodice sve manje. Uprkos silnom napretku tehnike, svoj glas dajem za rane osamdesete, kafu u Trstu, slobodan seks sa plavokosim Švedjankama na plaži u Rovinju, Ratka Mladića u kelnerskoj, a ne vojničkoj uniformi i Baby Benc 190, tačnije model W201 i njegovih ondašnjih 115 KS.
Mercedes C280
Karoserija limuzina
Broj vrata/sedišta 4/5
Dužina mm 4581
Širina mm 1770
Visina mm 1445
Medjuosovinski razmak mm 2760
Masa vozila kg 1480
Prtljažnik l 485
Motor
Šestocilindarski V motor, vodeno hladjenje, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine po redu cilindara‚ ubrizgavanje goriva.
Radna zapremina cm3 2996
Maks. snaga kW/KS 170/231
pri o/min 6000
Maks. obrtni moment Nm 300
pri o/min 2500
Ogibljenje
Napred McPherson i poprečno rame‚ pozadi multilink, napred i pozadi amortizeri, spiralne opruge i poprečni stabilizator, napred samoventil. diskovi‚ pozadi diskovi.
Pneumatici 225/45 R17
Prenos snage
Pogon na zadnje točkove, automatski menjač sa 7 stepeni prenosa, 7G-tronic.
Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h s 7‚2
Maksimalna brzi¬na km/h 250
Prosečna potrošnja l/100 km 13,8
Cena (u EU) € 62.103
(Vrele gume/MONDO)