Dosta je već reči izrečeno i tekstova ispisano o tome šta je na tržištu napravila pojava modela Suzuki SX4. Iako je u ”igri” od pre dve godine, potražnja za ovim automobilom nikako ne jenjava. Naprotiv! Njegov bratski model koji se prodaje pod imenom Fiat Sedici, takodje, je izuzetno zapažen, a pored toga pokazao je neko novo lice ovog italijanskog proizvodjača.
Suzuki SX4, vratimo se njemu, predstavlja, uslovno rečeno, SUV vozilo koje se nalazi na granici između niže i srednje klase automobila. Izuzetno praktična rešenja, agilnost i dinamičnost, kao i dobra ponuda pogonskih jedinica učinili su da točkovi ovog malog terenca ”kroče” na gotovo sve kontinente.
Veoma je interesantna njegova popularnost u SAD, gde prodaja velikih terenskih vozila beleži konstantan pad. Galon nafte je sve cenjeniji, pa su tako interesovanja sve više okrenuta malolitražnim automobilima.
Na Salonu automobila u Njujorku, u aprilu ove godine, Suzuki je predstavio sedan napravljen na osnovu modela SX4. Ovaj potez bi mogao da bude presedan, jer niko još nije pokušao da iz koncepcije SUV modela ”izvuče” ideju za pravljenje sedana. Iako je Suzuki SX4 Sedan, bar za američke pojmove, patuljasta forma limuzine, realno je za očekivati dobru zainteresovanost budućih kupaca.
Prednji deo ima agresivan izgled i gotovo da se ne razlikuje od osnovnog modela. Povišena ”zadnjica” kao i silueta ovog sedana pomalo podsećaju na model Chevrolet Aveo, koji će verovatno i biti jedan od konkurenata. Kao opciju moguće je dobiti zadnji spojler koji bi trebao da istakne sportsku orjentisanost vozača. Iz kompanije Suzuki poručuju da je karoserija čvrsta i stabilna, kao i to da je postignut visok nivo bezbednosti za putnike.
Praktičnost sa obaveznom sportskom notom
Enterijer je uradjen u stilu koji Suzuki odavno neguje - praktičnost sa obaveznom sportskom notom. A sam ulazak i izlazak iz vozila olakšani su širokim otvaranjem svih četvoro vrata. U unutrašnjosti ima prostora za pet odraslih putnika, a prtljažnik je, kako nam se čini, prilično velik i upotrebljiv. Instrument tabla ima crveno osvetljenje koje zajedno sa tamnim enterijerom verovatno izaziva blagi skok adrenalina prilikom sedanja za upravljač.Bezbednost putnika je zagarantovana sa šest standardnih vazdušnih jastuka i sigurnosnim pojasevima sa predzatezačima za svako sedište. Isofix sistem na zadnjoj klupi omogućava lagodan prevoz male dece.
Iako je napravljen u Japanu, Suzuki SX4 Sedan je u Njujorku predstavljen sa snažnim agregatom zapremine 2,0 litra koji bi mogao da bude dobar izbor za američke kupce. Četvorocilindarski DOHC motor sa 16V ima punih 143 KS. Za ovu kategoriju vozila snage ima na pretek, ali je verovatno to jedna poslovna strategija koja budućem kupcu pruža maksimalno uživanje i dobre performanse uz razumnu potrošnju goriva. Transmisija je automatska ili petostepena manuelna u zavisnosti od želje. Na sva četiri točka nalaze se kočioni diskovi, a ABS sistem je deo standardne opreme.
Prodaja modela SX4 Sedan u Americi će početi u toku ove godine, a prema najavama cena osnovnog modela mogla bi biti oko 14.000 dolara. Iako su terenci kuće Suzuki cenjeni na tržištu SAD ne mora da znači da će i ova mala limuzina imati sreće. Ako pažnju obratimo na porast cena sirove nafte i naftnih derivata, u tom slučaju se budućnost smeši ovom i koncepcijski sličnim modelima automobila. Realno, još uvek smo dovoljno daleko od masovne upotrebe vozila na hibridni pogon i alternativna goriva.
Ovaj momenat, pre svega na tržištu Amerike, mogli bi da iskoriste proizvodjači koji u svojoj ponudi imaju modele poput gore predstavljenog. Videćemo kakva će sudbina pratiti Suzuki SX4 Sedan, a očekujemo njegovu pojavu i na evropskom tržištu, ali naravno ne sa ovakvo snažnim agregatom.
(Vrele gume/MONDO)