Samo "Šanel"
Na izložbi koja se sastoji od oko 350 eksponata mogu se videti odevni predmeti, crteži, knjige i fotografije velikog majstora – čak i kopija Lagerfeldovog radnog stola, pa sve do minijaturnog izdanja njegove prodavnice knjiga u Parizu. Kustos Štajdl novinare vodi kroz prostorije, upućuje na fotografije, sa ironijom u glasu priča romantične anegdote sa snimanja reklame jedne vrlo skupe marke šampanjca. U pripremi izložbe on je pregledao mnoštvo materijala. "Reč je o čitavim skladištima. U jednom su samo fotografije, u drugom knjige. 'Šanel' ima poseban Lagerfeldov arhiv", navodi Štajdl.
Od svih izloženih predmeta, možda najviše fasciniraju nacrti, odnosno, precizni crteži majstorovih kreacija – na primer večernje haljine izrađene od posebnih materijala koji odišu vanvremenskom elegancijom. Modeli prikazani u Esenu pripadaju najnovijoj kolekciji "Šanela", a postavila ih je i dekorisala jedna od saradnica te modne kuće koja je specijalno za tu priliku doletela iz Pariza. Generalno, u Esenu se mogu videti isključivo modeli te modne kuće kojoj je Lagerfeld veran već više od 30 godina. Modeli koje je uradio za druge kuće, kao što su "Fendi" i "H&M", u muzeju "Folkvang" nisu predstavljeni.
Muzej kao privatna reklamna platforma
Drugim rečima, glavni protagonisti izložbe su Lagerfeld, Štajdl i "Šanel". Koju tačno ulogu u tom spektaklu igra sam muzej "Folkvang" nije sasvim jasno. U svakom slučaju, stiče se utisak da je taj muzej, koji inače finansiraju poreski obveznici, Lagerfeldu pružio platformu za reklamiranje samog sebe. Direktor muzeja, Tobija Bezola te kritike odbacuje i navodi da u postavljanju izložbe nisu slušali "diktat modne imperije Lagerfeld". "Mi smo predlagali, Lagerfeld se ili složio sa nama, ili nije. Nikako nije bilo tako da nam je on napravio gotovu izložbu koju smo mi samo postavili", rekao je na konferenciji za novinare vidljivo napet i nervozan Bezola.
Uprkos kritikama, muzej u Esenu nije jedini koji uz pomoć nemačkog dizajnera želi da poveća svoj ugled - slične izložbe su u planu i u "Kunsthale" u Hamburgu kao i u "Haus der Kunst" u Minhenu.
Konačno, u 17 časova, kada su se nad Esenom već nadvili teški, sivi oblaci, u muzej "Folkvang" ušao je muškarac obučen u crno. Iza njega su novinari, snimatelji, fotografi. Njegovo veličanstvo, "Karlo Veliki" očigledno je ipak stigao. U prirodi izgleda isto kao i na izloženim fotografijama - duge bele kose, lanac oko vrata, tamne naočare. Taj 80-godišnji umetnik (tako se bar procenjuje njegova starost) govori tiho i nervozno, ali nimalo arogantno.
"Da, velika je čast biti u Esenu. Nikada nisam smatrao da je moje delo dovoljno 'ozbiljno' da bi moglo da bude prikazano u jednom ovakvom muzeju. Naime, ja uvek pokušavam da samog sebe ne uzimam previše ozbiljno", rekao je Lagerfeld pred okupljenim novinarima.
Nakon kraćeg govora, ponovno je nestao - iznenada i u punom sjaju, baš onako kako se to i očekuje od pravog kralja.
Haos na kraju i poraz Crvene zvezde: Teo promašio za produžetak, sudije u prvom planu!
Partizan želi da prekine crni niz: Istorijski susret slavnih trenera, ne zna se kome je pobeda potrebnija
Ognjen Dobrić nestao iz ekipe Zvezde: Janis Sferopulos ne računa na "vojnika" crveno-belih
Predrag Mijatović podigao ton: Kakve veze ima Vučić s krizom u Partizanu?!
Ogromna greška sudija na štetu Crvene zvezde: Najbitniji poeni na meču nije trebalo da važe!