Zima je već tu. A kad je zimsko doba onda su obavezne zimske gume. Da li ste se pripremili?
Nijedan letnji pneumatik, u ma koliko dobrom stanju ne može da zameni zimski. Ne pomaže ni dezen u savršenom stanju, ni činjenica da su pneumatici stari nekoliko meseci. Kada se temperatura vazduha spusti na +7 C, smeša gume letnjeg pneumatika se ukrućuje i koeficijenti trenja koje ostvaruje sa podlogom su višestruko niži nego pri, na primer, +20 C. Ova razlika oseti se već na suvoj podlozi, a na vlažnoj ili mokroj se višestruko povećava.Takođe, dubina i vrsta dezena nisu ni slučajno jedini reperi na osnovu kojih od letnjeg pravimo zimski pneumatik. Zimski ima nekoliko puta veću dužinu poprečnih zareza koji vrše ulogu ”grebača” na snegu ili ledu. Letnji pneumatik ih nema. Dezen zimskog pneumatika je specifičan i po širim i dubljim kanalima za odvođenje vode, ali i po činjenici da su dizajnirani tako da obezbeđuju samočišćenje, odnosno osobinu da se sneg ne zadržava u šarama dezena. Prema tome, ako se želi pre svega bezbedna zimska vožnja, čak i po suvoj podlozi, letnju "obuću" treba odložiti u garažu, a obuti zimsku.
Naravno, tržište je pretrpano zimskim pneumaticima raznih proizvođača, isto tako različitih performansi i na kraju, različitih i cena. Upravo zahvaljujući tome može se sasvim lepo kalkulisati i napraviti najracionalniji izbor. Proceniti potrebe, starost automobila, potreban brzinski indeks i na kraju neizbežni budžet. Dunlop je pred ovu zimu predstavio dva modela.
Dunlop SP Winter Sport 3D je zimski pneumatik visokih performansi namenjen pre svega vozačima koji u svakom trenutku žele da imaju maksimalne performanse. Dunlop SP Winter Sport 3D se proizvodi u 21 dimenziji, od 15 do 16 cola u brzinskim indeksima od T (190 km/h) pa sve do W (do 270 km/h).
Specifičnost ove zimske gume je dezen u MRT tehnologiji koja podrazumeva konturu gazeće površine sa više radijusa. Ta nova tehnologija je pre drumskog saobraćaja ispitana na sportskim takmičenjima, a omogućava ravnomerno prijanjanje gume na podlogu, a samim tim i ravnomerniji raspored pritisaka, što doprinosi boljoj upravljivosti na suvoj podlozi. Takođe, MRT postiže i odlične performanse pri prelasku iz pravolinijskog kretanja u krivinu.
Konstrukcija SP Winter Sport 3D pneumatika veoma je čvrsta zahvaljujući beskonačnom najlonskom pojasu sa 3 sloja. Čvrsta konstrukcija obezbeđuje performanse pri velikim brzinama, a ujedno i ravnomernije trošenje pneumatika. Naravno, gazeća površina je izrađena od smese sa izrazito velikim procentom silike. Dunlop, uz novi zimski pneumatik, prvi put uvodi i novu tehnologiju RunOnFlat, koja omogućava vožnju i nakon potpunog gubitka pritiska.
Na prezentaciji pneumatika Goodyear Ultra Grip 7, održanoj proletos na severu Finske, predstavnici čuvene američke marke izjavili su da je ovo njihov najbolji ikada napravljen zimski pneumatik ovog renomiranog proizvođača. Sa jedne strane sasvim logično zahvaljujući novim tehnologijama, a sa druge strane i iznenađujuće, s obzirom da Goodyear nije jednostavno evoluirao odlični Ultra Grip 6, nego stvorio potpuno novi.
Iako je UG7 punokrvni zimski pneumatik, predviđen za vožnju po snegu i lapavici, jedna od najbitnijih karakeristika su odlične performanse na mokrom u kombinaciji sa niskim temperaturama, što i jesu uslovi pri kojima se po zimi najčešće i vozi. Za Goodyear Ultra Grip 7 upotrebljen je direkcionalni dezen sa izrazito dubokim međusobno povezanim kanalima, koji formirajući oblik slova ”V” vrše odvođenje velike količine vode. Šta više, vozeći nedavno UG7 po pravoj provali oblaka i još uvek visokoj temperaturi za zimski pneumatik, uverili smo se u izuzetne sposobnosti ove gume na kolovozu sa debelim slojem vode. Od aquaplaninga nema ni traga ni glasa, a prijanjanje ostaje na veoma visokom nivou. Nije zanemarljiv ni veoma nizak nivo buke kotrljanja novog pneumatika.
Goodyear Ultra Grip je namenjen velikom rasponu klasa vozila. Izbor dimenzija je velik, od 13 do 16 cola u brzinskim indeksima T i H (190 i 210 km/h).