Nemačka industrija automobila nada se da će uspeti da poveća prodaju iduće godine, ukoliko vlada sprovede plan promena poreza na potrošnju (VAT) u januaru 2007. godine.
Berndt Gotšalk, predsednik Udruženja nemačke automobilske industrije (VDA) izjavio je u ponedeljak u Frankfurtu da se može očekivati da najveći evropski proizvođač vozila u Evropi proda 0,9 odsto više kola iduće, u odnosu na ovu godinu.
Time bi 2006. godine ukupne isporuke automobila mogle da dostignu 3,35 miliona, pre očekivanog pada u prvim mesecima 2007, zbog najavljenih novih vladinih mera.
"Krajnji rezultat koji se očekuje u 2006, pre svega u četvrtom tromesečju, jeste da će doći do povećane kupovine koja bi mogla da se kreće između 50.000 do 80.000 novoregistrovanih kola," kazao je Gotšalk.
Novi nemački kancelar Angela Merkel, na čelu velike koalicije, namerava da poveća porez na potrošnju za tri odsto u januaru 2007. godine, na 19 procenata, kako bi se prikupio novac u nastojanjima da se delom ublaži pritisak na budžet Nemačke.
Porez na potrošnju biće glavni faktor rasta prodaje iduće godine, imajući u vidu da će prosečna cena putničkih kola porasti u 2007. godini za oko 700 evra, zbog skoka poreza.
Gotšalk ističe da, uprkos povećanju VAT-a, on ne može u potpunosti da odbaci da će se 2007, okončati kao "pristojna godina" za nemačke proizvođače automobila, imajući u vidu mogući privredni oporavak zemlje.
Ove godine ima znakova oporavka prodaje vozila u Nemačkoj, posle dužeg perioda stagnacije, i pored skoka cene goriva i rekordnoj nezaposlenosti.
VDA najavljuje da će u ovoj godini registracija novih automobila porasti dva odsto u odnosu na prošlu godinu, na 3,23 miliona, a računa se da će inostrane porudžbine porasti četiri procenta.
Vodeći nemački proizvođači "Audi" i "Folksvagen" saopštili su u ponedelajk da očekuju veću prodaju nego lane.
Za 11 meseci prodaja "Audija" povećana je za skoro devet procenata, na 767.000 i očekuje se isporuka 820.000 kola do kraja godine, u poređenju sa 780.000 iz 2004.
"Audi" je na domaćem tržištu povećao isporuke za 8,5 odsto, na 230.000 jedinica, čime je udeo te kompanije na nemačkom tržištu automobila povećan 0,4 odsto, na 7,5 procenata
(Tanjug)